Yıl: 2005 Cilt: 2005 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 65 - 72 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi

Öz:
Kimya laboratuvarını kullanacak ögretmenler, bazı bilgi ve becerileri lisans düzeyindeki egitimleri esnasında kazanmalıdırlar. Bu çalısma, ögretmen adaylarının laboratuvar çalısmalarının temelini teskil eden çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini dogru kullanma becerilerine iliskin eksikliklerini belirlemek ve bu eksikliklerini giderilmesine iliskin önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıstır. Bu çalısma, lkögretim Matematik, Fen Bilgisi ve Kimya Ögretmenligi programlarında Genel Kimya I, II ve laboratuvar uygulamalarına katılmıs ögrencilerle birlikte yürütülmüstür.Arastırmada, veri toplama aracı olarak yazılı cevap gerektiren bir test kullanılmıstır. Gelistirilen test, her programdan 45' ser olmak üzere, toplam 135 ögretmen adayına uygulanmıstır. Ögretmen adaylarının laboratuvar derslerini almıs olmalarına ragmen, hesaplama, uygun araç-gereçler kullanarak çözelti hazırlama ve çözelti hazırlamada maddenin halini dikkate almama gibi hatalar yaptıkları tespit edilmistir. Elde edilen bulgular dikkate alınarak, ögretmen adaylarının laboratuvarla ilgili temel bilgi ve becerilerinin yeterli düzeye çıkarılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmustur.
Anahtar Kelime: fen öğretmenleri öğretmen yeterliliği fen eğitimi kimya laboratuvarı öğretmen eğitimi laboratuvar dersi fen laboratuvarı öğretmen adayları fen eğitmenleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ayas, A., Çepni, S. & Akdeniz, A. R. (1993). Development of the turkish secondary science curriculum. Science Education,77(4), 433-440.
  • Ayas, A., Çepni, S. & Akdeniz, A. R. (1994). Fen bilimleri egitiminde laboratuarın yeri ve önemi-II. Çagdas Egitim Dergisi,205, 7-12.
  • Ayas, A. and Demirbas, A. (1997). Turkish secondary students' conception of ıntroductory chemistry concepts. Journal of Chemical Education, 74(5), 518-521.
  • Aydogdu, C. (1999). Kimya laboratuar uygulamalarında karsılasılan güçlüklerin saptanması. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 15, 30-35.
  • Çepni, S., Akdeniz, A. R. & Ayas, A. (1994). Fen bilimleri egitiminde laboratuarın yeri ve önemi-III. Çagdas Egitim Dergisi,206, 24-28.
  • Gallagher, J. J. (1987). A summary of research in science education. Science Education, 71, 277-284,
  • Nakiboglu, C. ve Sarıkaya, S. (1999). Ortaögretim kurumlarında kimya derslerinde görevli ögretmenlerin laboratuardan yararlanma durumunun degerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Egitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı), 11, 395- 405. Nakhleh, M. B. (1992). Why some students don't learn chemistry. Journal of Chemical Education, 69(3), 191-196.
  • Rigano, D. L. and Ritchie, S. M. (1994). Students' thinking in a chemistry laboratory. Research in Science Education, 24,270-279.
  • Whisnant, D. M. (1982). Descriptive chemistry in the general chemistry laboratory. Journal of Chemical Education, 59(9),792-794.
APA AYAS A, ÇALIK M, Karataş F (2005). Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. , 65 - 72.
Chicago AYAS Alipaşa,ÇALIK Muammer,Karataş Faik Özgür Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. (2005): 65 - 72.
MLA AYAS Alipaşa,ÇALIK Muammer,Karataş Faik Özgür Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. , 2005, ss.65 - 72.
AMA AYAS A,ÇALIK M,Karataş F Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. . 2005; 65 - 72.
Vancouver AYAS A,ÇALIK M,Karataş F Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. . 2005; 65 - 72.
IEEE AYAS A,ÇALIK M,Karataş F "Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi." , ss.65 - 72, 2005.
ISNAD AYAS, Alipaşa vd. "Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi". (2005), 65-72.
APA AYAS A, ÇALIK M, Karataş F (2005). Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005(28), 65 - 72.
Chicago AYAS Alipaşa,ÇALIK Muammer,Karataş Faik Özgür Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005, no.28 (2005): 65 - 72.
MLA AYAS Alipaşa,ÇALIK Muammer,Karataş Faik Özgür Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2005, no.28, 2005, ss.65 - 72.
AMA AYAS A,ÇALIK M,Karataş F Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 65 - 72.
Vancouver AYAS A,ÇALIK M,Karataş F Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 65 - 72.
IEEE AYAS A,ÇALIK M,Karataş F "Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005, ss.65 - 72, 2005.
ISNAD AYAS, Alipaşa vd. "Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuvar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005/28 (2005), 65-72.