Yıl: 2005 Cilt: 2005 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 91 - 100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması

Öz:
Bu çalısmada, okul öncesi ögretmen adaylarının çevreyi koruma konusunda ne kadar bilinçli oldukları, çevrenin korunmasına yönelik davranıslar ve bu davranıslara etki eden degiskenler ele alınmıstır. Ayrıca bu ögretmen adaylarının çevrenin korunmasına yönelik bilgilerinin ve çevreninin korunmasına yönelik olumlu tutumlarının, çevrenin korumasına yönelik davranıslar üzerine etkili olup olmadıkları arastırılmıs ve tutarsızlıklar ortaya konulmaya çalısılmıstır.Okul öncesi egitimde nasıl bir çevre egitimi olması gerektigi sorusuna da cevap aranmıstır.
Anahtar Kelime: çevreye karşı tutumlar okul öncesi eğitim çevre bilinci çevre eğitimi okul öncesi öğretmenleri öğretmen adayları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Berck, K-H. und Klee, R. (1992). Interesse an Tier- und Pflanzenarten und Handeln im Naturschutz. Frankfurt am Main. Peter Lang
  • Cornell, J.B. (1979). Mit Kinder die Natur erleben. Oberbrunn.
  • Cornell, J.B. (1989). Mit Freude die Natur erleben. Mülheim.
  • De Haan, G. (1989). Ökologie-Handbuch Grundschule-Sieben Themen mit über 100 praktischen Vorschlägen für den Unterricht. Beltz Verlag. Weinheim und Basel.
  • De Haan, G. (1991). Ökologie-Handbuch Grundschule. Weinheim und Basel.
  • De Haan, G., Jungk, D., Kutt, K., Michelsen, G., Nitschke, C., Schnurpel, U.& Seybold, H.(1997). Umweltbildung als Innovation. Heidelberg. Springer
  • De Haan, G., Kuckartz, U. (1998) Umweltbewusstseinsforschung und Umweltbildungsforschung. Stand, Trends, Ideens. G. de Haan, Kuckartz. U. (Hrsg.). Umweltbildung und Umweltbewusstsein. Leske+Budrick, Opladen.
  • De Haan, G.; Kuckartz, U. (1998). Umweltbewusstseinsforschung und Umweltbildungsforschung. stand, Trends,Ideen. In G. de Haan und U. Kuckartz (Hrsg.), Umweltbildung und Umweltbewusstsein. Opladen
  • Diekmann, A., Preisendörfer, P. (1992). Persönliches Umweltverhalten. Diskrepanzen zwischen Anspruch und Wirklichkeit. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 44, 226-251.
  • Erten, S. (2000). Empirische Untersuchungen zu Bedingungen der Umwelterziehung –ein interkulturellervergleich auf der Grundlage der Theorie des geplanten Verhaltens. Tectum Verlag. Marburg.
  • Erten, S. (2003). 5. Sınıf ögrencilerinde “çöplerin azaltılması” bilincinin kazandırılmasına yönelik bir ögretim modeli, H.Ü.Egitim Fakültesi Dergisi,sayı 25.Ankara
  • Erten,S. (2002). lkögretimin II. Kademsindeki (6.7.8. sınıflar) ögrencilerde Çevreye Yaralı davranısların Arastırılması. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongre kitabı. 16-18 Eylül, 2002, Ankara
  • Eschenhagen, D., Kattmann, U. & Rodi, D. (1998). Fachdidaktik Biologie.4 Auflage : Köln.
  • Frey, D., Stahlberg, & D. Gollwitzer, P.M. (1993). Einstellung und Verhalten. Die Theorie des überlegten Verhaltens und die Teheorie des geplanten Verhaltens. In D. Frey, M. Irle (Hrsg.), Kognitive Theorien der Sozialpsychologie, Band I. Bern,Göttingen, Toronto , Seatle.
  • Fuhrer, U. (1995). Sozialpsychologisch fundierter Theorierahmen für eine Umweltbewußtseins-forschung. Psychologische Rundschau, 46, 93-103.
  • Gräsel, C. (1997). Problemorientier-tes Lernen. Göttingen, Bern, Toronto, Seattle
  • Grefe, C. und Jerger-Bachmann, I. (1992). Das blöde Ozonloch. Kinder und Umweltängste. München.
  • Lehmann, J. (1999). Empirische Forschung zur Umweltbildung. Opladen.
  • Lob, R.E., Gesing, H. (1991). Umwelterziehung ganzheitlicher und umfassender Bildungsauftrag für die Grundschule. In Gesing, H. & Lob,R.E. (Hrsg.), Umwelterziehung in der Primarstufe. Heinsberg.
  • Martens, T., Rost, J. (1998). Der Zusammenhang von wahrgenommener Bedrohung durch Umweltgefahren und der Ausbildung von Handlungsintentionen. Zeitschrift für Experimentelle Psychologie, 45, 4, 345-364
  • Oerter, R. (1987). Moderne Entwicklungspsychologie. Donauwörth. Schrenk, M. (1994). Umwelterziehung an der Förderschule. Kiel.IPN.
  • Umweltbundesamt (1996). Was sie schon immer über Abfall und Umweltwissen wollten. (3. verbesserte Auflage) Stuttgart,Berlin.
  • Umweltbundesamt (1998). Umweltbewusst Leben. Berlin
  • Unterbruner, U. (1991b). Umwelterziehung und die Ängste jugendlicher vor Umweltzerstörung. In Eulefeld, G., Bolscho, D und Seybold, H. (Hrsg.) Umweltbewusstsein und Umwelterziehung. Kiel.
  • Whitehead, A. N. (1929). The aims of education. New York. Macmillan
APA ERTEN S (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. , 91 - 100.
Chicago ERTEN Sinan Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. (2005): 91 - 100.
MLA ERTEN Sinan Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. , 2005, ss.91 - 100.
AMA ERTEN S Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. . 2005; 91 - 100.
Vancouver ERTEN S Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. . 2005; 91 - 100.
IEEE ERTEN S "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması." , ss.91 - 100, 2005.
ISNAD ERTEN, Sinan. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması". (2005), 91-100.
APA ERTEN S (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005(28), 91 - 100.
Chicago ERTEN Sinan Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005, no.28 (2005): 91 - 100.
MLA ERTEN Sinan Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2005, no.28, 2005, ss.91 - 100.
AMA ERTEN S Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 91 - 100.
Vancouver ERTEN S Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 91 - 100.
IEEE ERTEN S "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005, ss.91 - 100, 2005.
ISNAD ERTEN, Sinan. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005/28 (2005), 91-100.