Yıl: 2005 Cilt: 2005 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 150 - 158 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri

Öz:
Bu arastırmanının amacı; orta ögretim biyoloji ögretmenlerinin araç-gereç kullanımı açısından yeterliliklerini ortaya koymaktır. Bu amaç dogrultusunda biyoloji ögretmenlerinin bilissel yeterlilikleri, araç-gereç kullanmaya yönelik tutumları belirlenmeye çalısılmıstır. Arastırma tarama modelinde olup Türkiye’nin degisik cografi bölgelerinden 369 biyoloji ögretmeni örneklem grubuna alınmıstır. Ögretmenlerin bilissel yeterliliklerini ölçmek amacıyla basarı testi gelistirilmis olup güvenirligi KR 20 ile hesaplanmıs ve güvenirlik katsayısı 0.76 bulunmustur. Araç-gereç kullanmaya yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla tutum ölçegi gelistirilerek güvenirligi Cronbach ile hesaplanmıs ve güvenirlik katsayısı 0.86 olarak belirlenmistir. Arastırmanın sonucunda, arastırmaya katılan ögretmenlerin araç-gereç kullanımına yönelik olumlu bir tutuma ve araç-gereç kullanımı ile ilgili davranısların % 57,3’üne sahip oldukları belirlenmistir.
Anahtar Kelime: biyoloji laboratuvarı biyoloji eğitimi öğretmen yeterliliği biyoloji öğretmenleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altıntas, G. E., (1998). lkögretim Okulları 4. Sınıf Fen Bilgisi Ögretiminde Araç-Gereç (Deney Yaprakları) ve Bulmaca Tekniginin Ögrencilerin Akademik Basarısına Katkısı, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, yayımlanmamıs yüksek lisans tezi.
  • Archambault, F. X., Kulikowich, J. M., Brown, S. W., (2002). Developing performance assessments to measure teacher competency in the use of educational technology, American Educational Research Association Conference (pp.1-14 ) New Orleans.
  • Atılboz, G. N., (2001). Lise 1. Sınıf Ögrencilerinde Hücre ve Moleküler Biyoloji Konuları ile lgili Görsel ve Deneysel Malzeme Kullanmanın Basarı Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamıs yüksek lisans tezi.
  • Balcı, B. (2002). Ögretmen yetistirmede teknoloji kullanımı. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi,Ankara.
  • Berck, K. H. (1999). Biologiedidaktik grundlagen und methoden. Quelle& Meyer Verlag& Co, Wiebelsheim.
  • Carlson, S. (2002). The Missing Link in Educational Technology. TechKnowLogia (pp.7-11). Knowledge Enterprise, Inc.
  • Kanlı, U., Yagbasan, R. (2002). Fizik ögretmenleri için düzenlenen hizmet içi egitim yaz kursları. Çagdas Egitim, 283, 32-38.
  • Korkmaz, H., (2000). Fen ögretiminde araç-gereç kullanımı ve laboratuvar uygulamaları açısından ögretmen yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-252.
  • Mendrinos, R. B., (1997). Using educational technology with at-risk students: A guide for library media specialists and teachers. Greenwood Professional Guides in School Librarianship, Eric No: ED411796.
  • Namlu, A. G., (1998). Ögretmenlerin egitimde teknoloji yönelik tutumları. Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi,8(1-2), 184-200.
  • Özdemir, S. M., (2000). Müfredat laboratuvar okullarında görev yapan ögretmenlerin egitim araç-gereçlerini etkili kullanma durumlarına ve hizmet içi egitim ihtiyaçlarına yönelik bir arastırma. Gazi Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamıs yüksek lisans tezi.
  • Özer, A., (1996). Orta dereceli askeri okullarda görev yapan fen bilimleri dersleri ögretmenlerinin egitim araçlarından yararlanma durumları ve egitim araçlarıyla ilgili hizmet içi egitim ihtiyaçları. Ankara Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tabar, Ü., (2002). Müfredat lâboratuvar okullarında görev yapan ögretmenlerin ögretim teknolojilerinden yararlanma durumları, Ankara Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Teker, N., (1990). Geleneksel ögretime alternatif video merkezli bireysel ögrenme, Ankara Üniversitesi, Ankara,yayımlanmamış doktora tezi.
  • Teker, A., (2002). Ankara ili merkez ilkögretim okullarında görev yapan 4 ve 5. sınıf ögretmenlerinin fen bilgisi dersinde egitim araç-gereçlerini kullanma durumlarının degerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tüy, M.A., (2002). Ögretim teknolojilerinin sistematik kullanımına iliskin ögretmen davranıslarının çözümlenmesi, Ankara Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Uzunahmet, B., (1996). KKTC akademik liselerinde ögretmenlerin egitim araçlarından yararlanma durumu ve egitim araçları konulu hizmet içi egitime iliskin görüsleri. Ankara Üniversitesi, Ankara, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Wiske, M.S., Others (1988), How technology affects teaching. Educational Technology Center, Cambridge, MA, Eric No=ED296706.
APA Köseoğlu P, SORAN H (2005). Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. , 150 - 158.
Chicago Köseoğlu Pınar,SORAN Haluk Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. (2005): 150 - 158.
MLA Köseoğlu Pınar,SORAN Haluk Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. , 2005, ss.150 - 158.
AMA Köseoğlu P,SORAN H Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. . 2005; 150 - 158.
Vancouver Köseoğlu P,SORAN H Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. . 2005; 150 - 158.
IEEE Köseoğlu P,SORAN H "Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri." , ss.150 - 158, 2005.
ISNAD Köseoğlu, Pınar - SORAN, Haluk. "Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri". (2005), 150-158.
APA Köseoğlu P, SORAN H (2005). Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005(28), 150 - 158.
Chicago Köseoğlu Pınar,SORAN Haluk Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005, no.28 (2005): 150 - 158.
MLA Köseoğlu Pınar,SORAN Haluk Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2005, no.28, 2005, ss.150 - 158.
AMA Köseoğlu P,SORAN H Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 150 - 158.
Vancouver Köseoğlu P,SORAN H Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 150 - 158.
IEEE Köseoğlu P,SORAN H "Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005, ss.150 - 158, 2005.
ISNAD Köseoğlu, Pınar - SORAN, Haluk. "Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005/28 (2005), 150-158.