Yıl: 2005 Cilt: 2005 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 210 - 218 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi

Öz:
Bu çalısmada 4. ve 5. sınıf ögrencilerinin problem çözme stratejilerini ögrenimi ve kullanımı incelenmektedir. Bu çalısma deneysel bir çalısmadır ve arastırmayı gerçeklestirmek için ilk olarak Bursa ili Süleyman Cüra lkögretim Okulu’na devam eden 4. ve 5. sınıf ögrencilerinden deney ve kontrol grupları seçilmistir. Çalısılacak stratejiler tahmin ve kontrol, iliski arama, sekil çizme, geriye dogru çalısma, problemi basitlestirme ve sistematik liste yapma olarak belirlenmistir. Deneysel çalısmada, bahsedilen stratejilerin her biri ögretilmis ve ögrencilerden bu stratejilerle ilgili problemleri çözmeleri istenmistir ve bu ortamının etkisini ölçmek için bir ön test, son test ve kalıcılık testi uygulanmıstır. Deneysel çalısmalar devam ederken, kontrol grubu normal derslerini izlemistir. Arastırmanın bulguları özetle asagıdaki gibidir: 1- lkögretim 4. ve 5. sınıf ögrencileri bu konuda bir egitim almamıs olmalarına ragmen bazı problem çözme, stratejilerini informal olarak kullanabilmektedirler. 2- Problem çözme stratejileri 4. ve 5. sınıf ögrencileri tarafından ögrenilebilmektedir ve verilen strateji egitimi her iki sınıfta da problem çözme basarılarını olumlu yönde etkilemistir.
Anahtar Kelime: eğitim stratejileri matematik eğitimi ilk öğretim problem çözme problem çözme becerileri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altun, M. (1995). lkokul 3, 4 ve 5. sınıf ögrencilerinin problem çözme davranısları üzerine bir çalısma, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, yayınlanmamış doktora tezi.
  • Asman, D. and Markowitz Z. (2001). The use of real word knowledge in solving mathematical problems. Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, p.65-72). Netherlands: Utrecht University,
  • Follmer, R. (2000). Reading, mathematics and problem solving: the effects of direct instruction in the development of fourth grade students’ strategic reading and problem solving approaches to textbased, nonroutine mathematics problems, Widener University, Chester, Pennsylvania, unpublished Ph.D. thesis.
  • Lester, F. K. (1994). Musing about mathematical problem solving researchs: 1970-1994. Journal for Research in Mathematics Education, 25(6), 660-675.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000).Principles and standarts for school mathematics. Reston/VA: National Council of Teachers of Mathematics (p.182).
  • Polya, G. (1997). Nasıl çözmeli? (çev.) Feryal Halatçı, stanbul: Sistem Yayıncılık. (ss.168-169).
  • Verschaffel, L. and De Corte E. (1997). Teaching realistic mathematical modeling in the elementary school: a teaching experiment with fifth graders. Journal for Research in Mathematics Education, 28, 577-601.
  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S., Van Vaerenbergh, G., Boagerts, H and Ratincky, E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: A design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking & Learning, 1(3), 195-229.
APA YAZGAN Y, BİNTAŞ J (2005). İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. , 210 - 218.
Chicago YAZGAN YELIZ,BİNTAŞ Jale İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. (2005): 210 - 218.
MLA YAZGAN YELIZ,BİNTAŞ Jale İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. , 2005, ss.210 - 218.
AMA YAZGAN Y,BİNTAŞ J İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. . 2005; 210 - 218.
Vancouver YAZGAN Y,BİNTAŞ J İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. . 2005; 210 - 218.
IEEE YAZGAN Y,BİNTAŞ J "İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi." , ss.210 - 218, 2005.
ISNAD YAZGAN, YELIZ - BİNTAŞ, Jale. "İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi". (2005), 210-218.
APA YAZGAN Y, BİNTAŞ J (2005). İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005(28), 210 - 218.
Chicago YAZGAN YELIZ,BİNTAŞ Jale İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005, no.28 (2005): 210 - 218.
MLA YAZGAN YELIZ,BİNTAŞ Jale İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2005, no.28, 2005, ss.210 - 218.
AMA YAZGAN Y,BİNTAŞ J İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 210 - 218.
Vancouver YAZGAN Y,BİNTAŞ J İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2005(28): 210 - 218.
IEEE YAZGAN Y,BİNTAŞ J "İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005, ss.210 - 218, 2005.
ISNAD YAZGAN, YELIZ - BİNTAŞ, Jale. "İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Kullanabilme Düzeyleri: Bir Öğretim Deneyi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2005/28 (2005), 210-218.