ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ

Yıl: 2021 Cilt: 26 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 151 - 176 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 20-05-2022

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ

Öz:
Toplumsal birliğin sağlanması için gerekli olan kültürel değerlerin korunarak gelecek kuşaklara aktarılabilmesinin önemli bir yolu eğitimdir. Bu noktada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerine önemli görevler düşmektedir. Bireyin içerisinde bulunduğu kültürel yapıya uyum sağlaması olarak tanımlanabilecek olan kültürel aidiyet bilinci kazanımı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin önemli bir hedefidir. Araştırma, ortaöğretim kurumlarında okutulmakta olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin öğrencilere kültürel aidiyet bilinci kazandırmadaki rolünü belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın veri toplamasına kaynaklık eden ve beşli likert tipinde hazırlanan “Din Öğretiminde Kültürel Aidiyet ve Sorumluluk Bilinci Kazanma Amacına Erişim Düzeyi Ölçeği” kültürü benimseme- teşvik etme, kültür sayesinde toplumsal uyum kazanma, kültürü tanıma ve kültürü koruma- geliştirme olmak üzere dört boyut ve 26 maddeden oluşmaktadır. Ölçek, Sivas il merkezinde 2019-2020 eğitim öğretim yılında ortaöğretim düzeyinde 5 farklı okul türünde ve 8 farklı okulda öğrenim gören 1008 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerin ilgili literatür eşliğinde yorumlandığı araştırma, yakınsak karma yöntemi ile desenlenmiştir.
Anahtar Kelime:

The Role of Religious Culture and Moral Knowledge Courses in Secondary School Students' Awareness of Cultural Belonging

Öz:
Education is an important way of preserving the cultural values, which is one of the values necessary for social unity, and transferring them to the next generations. At this point, Religious Culture and Moral Knowledge courses have important duties. Gaining awareness of cultural belonging, which can be defined as the adaptation of the individual to the cultural structure he is in, is an important goal of Religious Culture and Moral Knowledge courses. This research was carried out to determine the role of Religious Culture and Moral Knowledge courses taught in secondary education institutions in gaining awareness of cultural belonging to students. The "Level Scale of Accessing the Purpose of Acquiring Cultural Belonging and Responsibility Awareness in Religious Education", which was the source of the data collection of the research and was prepared in a fivepoint Likert type, consists of four dimensions of adopting-promoting culture, gaining social harmony through culture, recognizing culture and protecting-development of culture and 26 items. The scale was applied to 1008 students studying in 5 different school types and 8 different schools at secondary level in the 2019-2020 academic year in Sivas city center. The research, in which the obtained data were interpreted in the light of the relevant literature, was designed with the convergent mixed method.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Koca H (2021). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. , 151 - 176.
Chicago Koca Hüseyin Kasım ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. (2021): 151 - 176.
MLA Koca Hüseyin Kasım ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. , 2021, ss.151 - 176.
AMA Koca H ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. . 2021; 151 - 176.
Vancouver Koca H ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. . 2021; 151 - 176.
IEEE Koca H "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ." , ss.151 - 176, 2021.
ISNAD Koca, Hüseyin Kasım. "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ". (2021), 151-176.
APA Koca H (2021). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 26(2), 151 - 176.
Chicago Koca Hüseyin Kasım ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 26, no.2 (2021): 151 - 176.
MLA Koca Hüseyin Kasım ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.26, no.2, 2021, ss.151 - 176.
AMA Koca H ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 26(2): 151 - 176.
Vancouver Koca H ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ. FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2021; 26(2): 151 - 176.
IEEE Koca H "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ." FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 26, ss.151 - 176, 2021.
ISNAD Koca, Hüseyin Kasım. "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL AİDİYET BİLİNCİ KAZANMASINDA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNİN ROLÜ". FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 26/2 (2021), 151-176.