Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl: 2021 Cilt: 17 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 415 - 432 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17860/mersinefd.937401 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi

Öz:
Türkiye’de, 2020 yılı Mart ayından itibaren tüm dünyada yaşanan salgın sebebiyle geçilen uzaktan eğitim süreci sanat eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında da uygulanmaktadır. Sanat eğitiminin birçok alanında uygulama ağırlıklı olan öğretim metotları da süreçten etkilenmiştir. Süreç içerisinde mesleki sanat eğitimi veren kurumlarda görev yapan idareciler, akademisyenler ve öğrenciler bu sürecin tarafları olmuşlardır. Bu araştırmada mesleki sanat eğitimi veren kurumlarda görev yapan akademisyenlerin pandemi sebebi ile geçilen uzaktan eğitimin etkinliğine ve yararına yönelik inançlarını belirlemek amacıyla tarama modelinde bir araştırma yapılarak akademisyenlerin süreç ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Akademisyenler, uzaktan eğitimin ağırlıklı olarak teknik problemler, etkin öğrenme eksikliği, motivasyon eksikliği, katılım yetersizliği ve bireysel farklılıklardan kaynaklanan problemlerle ilerleyebildiği yönünde görüş bildirmişlerdir.
Anahtar Kelime: Uzaktan eğitim sanat eğitimi pandemi.

Determination of the Views of Academicians Working in Art Education Institutions on Distance Education

Öz:
In Turkey, the distance learning process, which was passed due to the Covid-19 pandemic in March 2020, is also applied in higher education institutions that provide art education. Teaching methods, which are practical and practical in many areas of art education, were also affected by the process. During the process, administrators, academicians and students working in institutions that provide vocational arts education have been involved in this process. In this study, a quantitative survey model was conducted to determine the beliefs of academicians working in institutions providing vocational arts education about the effectiveness and benefit of distance education. The main purpose of the study has been to reveal the views of academicians about the distance education process. In the study, academicians stated that distance education can progress mainly due to technical problems, lack of effective learning, lack of motivation, lack of participation and individual differences.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Akgül A (2021). Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. , 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
Chicago Akgül Alper Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. (2021): 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
MLA Akgül Alper Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. , 2021, ss.415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
AMA Akgül A Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2021; 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
Vancouver Akgül A Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2021; 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
IEEE Akgül A "Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi." , ss.415 - 432, 2021. 10.17860/mersinefd.937401
ISNAD Akgül, Alper. "Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi". (2021), 415-432. https://doi.org/10.17860/mersinefd.937401
APA Akgül A (2021). Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
Chicago Akgül Alper Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.3 (2021): 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
MLA Akgül Alper Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.3, 2021, ss.415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
AMA Akgül A Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 17(3): 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
Vancouver Akgül A Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 17(3): 415 - 432. 10.17860/mersinefd.937401
IEEE Akgül A "Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.415 - 432, 2021. 10.17860/mersinefd.937401
ISNAD Akgül, Alper. "Sanat Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında Çalışan Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/3 (2021), 415-432. https://doi.org/10.17860/mersinefd.937401