Yıl: 2021 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1299 - 1322 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37217/tebd.1005956 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı eğitim yönetimi alanında yüksek lisansını tamamlayanların tez sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu ana amaç doğrultusunda şu alt amaçlara cevap aranmıştır: Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisansını tamamlamış kişilerin (i) lisansüstü eğitim yapma nedenlerine ilişkin görüşleri nelerdir? (ii) Tez sürecine ilişkin görüşleri nelerdir? Konuyla ilgili olarak katılımcıların ayrıntılı ve derinlemesine görüşlerini alabilmek amacı ile nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma olgu bilim desenindedir. Çalışmada amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara’da Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalında yüksek lisanslarını tamamlamış olan 12 mezun oluşturmaktadır. Araştırma sonunda eğitim yönetimi alanında yüksek lisansını tamamlayan katılımcıların çoğunluğu lisansüstü eğitim yapma nedenlerinin mesleki ve kişisel gelişim olduğunu ifade etmişler; yüksek lisansı tamamlamanın kendilerine akademik anlamda, bireysel olarak ve yeni çevre kazanma bağlamında getirileri olduğu konusuna değinmişlerdir. Araştırmada tez sürecinin en büyük zorluğunun iş yaşam dengesini sağlamak olduğu ortaya konmuştur. Tez sürecinde hissedilenlere ilişkin olarak katılımcıların olumlu hislerden çok olumsuz ve karmaşık hisleri vurguladıkları belirlenmiştir. Araştırmada tez konusu seçiminin, danışmanla iletişimin, planlı bir çalışma takvimi oluşturtulmasının önemine ilişkin öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime: Lisansüstü Tez Süreci Tez Eğitim Yönetimi

Writing Thesis in the Field of Educational Administration: Experiences of Graduates

Öz:
The aim of this research is to examine the views of those that completed master’s degree in the field of educational administration about thesis process. Answers were sought for the following sub-objectives; (i) What are the views of those who have completed their master’s degree in the field of educational administration about the reasons for postgraduate education?, (ii) What are their opinions about the thesis process?. Qualitative research method and phenomenological design were used. Maximum variation and criterion sampling method were used in the study. The study group consists of 12 graduates that completed master’s degree in the field of Educational Administration in Ankara. The majority of the participants stated that the reason for postgraduate education is for professional and personal development. The majority of the participants mentioned that the thesis process has benefits for them academically, individually and in terms of participating in a new environment. The majority of the participants agree that the biggest challenge of the thesis process is to provide work-life balance Regarding the feelings during the thesis process, it is very striking that the participants expressed their feelings as negative and complex rather than positive feelings.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Koşar D (2021). Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. , 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
Chicago Koşar Didem Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. (2021): 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
MLA Koşar Didem Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. , 2021, ss.1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
AMA Koşar D Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. . 2021; 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
Vancouver Koşar D Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. . 2021; 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
IEEE Koşar D "Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri." , ss.1299 - 1322, 2021. 10.37217/tebd.1005956
ISNAD Koşar, Didem. "Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri". (2021), 1299-1322. https://doi.org/10.37217/tebd.1005956
APA Koşar D (2021). Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
Chicago Koşar Didem Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19, no.2 (2021): 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
MLA Koşar Didem Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.19, no.2, 2021, ss.1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
AMA Koşar D Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(2): 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
Vancouver Koşar D Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021; 19(2): 1299 - 1322. 10.37217/tebd.1005956
IEEE Koşar D "Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19, ss.1299 - 1322, 2021. 10.37217/tebd.1005956
ISNAD Koşar, Didem. "Eğitim Yönetimi Alanında Tez Yazmak: Mezunların Deneyimleri". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 19/2 (2021), 1299-1322. https://doi.org/10.37217/tebd.1005956