Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları

Yıl: 2006 Cilt: 31 Sayı: 327 Sayfa Aralığı: 22 - 28 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmaya İzmir'ilinde yer alan ilköğretim okullarının altıncı (n=l64), yedinci (n= 265) ve sekizinci (n= 253) sınıflarında öğrenim görmekte olan 682 öğrenci (343 kız ve 339 erkek) dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği ve Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapına,t testi, varyans çözümlemesi ve scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda erkeklerin kızlara göre, başarı düzeyi yüksek öğrencilerin başarı düzeyi düşük öğrencilere göre ve altıncı sınıfların yedinci ve sekizinci sınıflara göre Sosyal Bilgiler dersine yönelik daha olumlu tutumlara sahip oldukları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: İzmir ilk öğretim öğrencileri öğrenci tutumları ilk öğretim tutum ölçeği sosyal bilgiler programı

Attitudes of Second Degree Elemantary School Students Towards Social Studies in Accordance With Their Gender, Class Level and Achievement

Öz:
The aim of this research is to study the attitudes of second grade elementary school students towards Social Studies in terms of the variables gender, class level and achievement.. 682 students (343 of whom are female students and 339 of whom are male students) studying at the 6th (n=164), 7th (n=265) and 8th (n=253) grades of elementary schools in İzmir participated in the research. The data in the research were collected through Attitude Scale For Social Studies and Inquiry Form. Mean, standart deviation, t test, variance analysis and scheffe test were used to analyze the data in the research. As a result of the research it was determined that male students compared to female students,high-achiever students compared to low-achiever students and sixth grade students compared to seventh and eighth grade students have more positive attitude towards Social Studies.
Anahtar Kelime: student attitudes primary education attitude scale social science program Izmir elementary school students

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme: Kuram, Araştırma ve Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Bloom, S.B. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda öğrenme. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Chiodo, J. J. ve Byford, J. (2004). "Do They Really Dislike Social Studies? A Study Of Middle School And High School Students." Journal of Social Studies Research, 27(1); 16-11.
  • Fraser, B. J. (1981). "Development Of Short Forms Of Several Classroom Climate Instruments To Assess And improve Classroom Psychosocial Environment". Journal of Educational Measurement, 19; 221-227.
  • Hansbery, L. ve Moroz, W. (2001). "Male And Female Students' Attitudes Toward Social Studies-A Case Study". A Paper Presented At The Australian For Research İn Education 2001 Conference. Crossing Borders: New Frontiers For Educational Research- 2 To 6 Of December 2001 Fremantle, Western Australia. 11 Ocak 2005'de indirildi. from http.//www.aare.edu.au/01 pap/hanOl 503.htm
  • Garcia, J. ve Michaelis, J.U. (2001). Social Studies For Children. USD, A Person Education Company.
  • Moroz, W. (1997). "Country Students' And Teachers' Perceptions Of Social StudiesSociety And Environment And Other Learning Areas". Paper Presented At The Researching Education In New Times Conference, Brisbane, 30 November- 4 December. 11 Ocak 2005'de indirildi from http://www.aare.edu.au/ 97pap/morow301.htm
  • Moroz, W. ve Reynolds, P. (2000). Teaching And Learning İn Primary Society And Environment, A MASTEC Publication, ISBN 0-7298-0495-X, Desktop Publishing, Western, Australia, 1-39.
  • Özkal, N. (2000). İşbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgilere İlişkin Benlik Kavramı, Tutumlar ve Akademik Başarı Üzerindeki Etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Özkal, N., Güngör, A., ve Çetingöz, D. (2004). "Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Öğretmen Görüşleri ve Öğrencilerin Bu Derse Yönelik Tutumları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10 (40); 600-615.
  • Öztürk, C. ve Oltuoğlu, R. (2003). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller.Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Thiveos, K. ve Moroz, W. (2001). "Factors Affecting Secondary Students' Attitudes Toward Social Studies -A Case Study". A paper presented at the Australian for Research in Education 2001 Conference. Crossing Borders: New Forties for Educational Research-2 to 6 of December 2001 Fremantle, Western Australia. 11 Ocak 2005'de indirildi, http://www.aare.edu.au/01 pap/thiO1505.htm
APA ÖZKAL N, ÇETİNGÖZ D (2006). Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. , 22 - 28.
Chicago ÖZKAL NEŞE,ÇETİNGÖZ DUYGU Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. (2006): 22 - 28.
MLA ÖZKAL NEŞE,ÇETİNGÖZ DUYGU Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. , 2006, ss.22 - 28.
AMA ÖZKAL N,ÇETİNGÖZ D Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. . 2006; 22 - 28.
Vancouver ÖZKAL N,ÇETİNGÖZ D Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. . 2006; 22 - 28.
IEEE ÖZKAL N,ÇETİNGÖZ D "Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları." , ss.22 - 28, 2006.
ISNAD ÖZKAL, NEŞE - ÇETİNGÖZ, DUYGU. "Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları". (2006), 22-28.
APA ÖZKAL N, ÇETİNGÖZ D (2006). Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(327), 22 - 28.
Chicago ÖZKAL NEŞE,ÇETİNGÖZ DUYGU Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi 31, no.327 (2006): 22 - 28.
MLA ÖZKAL NEŞE,ÇETİNGÖZ DUYGU Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.31, no.327, 2006, ss.22 - 28.
AMA ÖZKAL N,ÇETİNGÖZ D Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(327): 22 - 28.
Vancouver ÖZKAL N,ÇETİNGÖZ D Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(327): 22 - 28.
IEEE ÖZKAL N,ÇETİNGÖZ D "Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları." Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, ss.22 - 28, 2006.
ISNAD ÖZKAL, NEŞE - ÇETİNGÖZ, DUYGU. "Cinsiyet, Sınıf Düzeyi ve Başarı Durumlarına Göre İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları". Çağdaş Eğitim Dergisi 31/327 (2006), 22-28.