Yıl: 2021 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 17 - 31 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.47091/TurkishStudies.48840 İndeks Tarihi: 11-06-2022

Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği

Öz:
Bu çalışma, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde örgün öğretim içerisindeki öğrencilerin din dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve bu tutumların çeşitli değişkenlerle ilişki düzeyini inceleme amacı taşımaktadır. Girne Amerikan Üniversitesi Etik Kurulu’nun 18.12.2018 tarihli toplantısında 5/18-27 sayılı kararıyla etik kurallara uygun görülen araştırmada örneklem grubu KKTC Lefkoşa Kazası’ndaki tüm devlet ortaokullarında öğrenim gören 348 (% 45.7) kız ve 412 (% 54.3) erkek olmak üzere toplam 760 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemi kullanılarak ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Veriler, kişisel bilgi formu ve din kültürü ve ahlak bilgisi dersi tutum ölçeği ile toplanmıştır. SPSS paket programı kullanılarak yapılan analizlerde betimsel istatistiki işlemlerin yanı sıra t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey, Kruskal-Wallis, Dunnett t3 testleri ile analizler yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçları şu şekilde olduğu görülmüştür: Öğrencilerin din dersine yönelik tutumları orta düzeydedir. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre tutumlarının yüksek, şehir merkezindeki öğrenci tutumlarının kırsal bölgelerdeki öğrencilere göre daha düşüktür. T.C. kökenli öğrencilerin tutumlarının KKTC kökenli öğrencilere göre daha yüksektir. Anne-baba öğrenim düzeyi ilkokul olan öğrencilerin din dersine yönelik tutumlarının yüksek olduğu, öğrencilerin baba iş durumuna göre tutumlarında anlamlı bir farklılık yokken, annesi memur olan öğrencilerin tutumlarının daha düşük olduğu ve aile gelir durumu yükseldikçe din dersine yönelik tutumlarının düşük olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Examination of Student Attitudes Towards Religion Lesson: TRNC Example

Öz:
This study aims to determine the attitudes of students in formal education in the Turkish Republic of Northern Cyprus towards religion lesson and to examine the relationship level of these attitudes with various variables. In the meeting of Girne American University Ethics Committee on 18.12.2018, it was deemed appropriate to ethical rules with the decision numbered 5 / 18-27. The sample group of the study consists of a total of 760 students, 348 (%45.7) girls and 412 (%54.3) boys, studying in state secondary schools in the Nicosia district of TRNC.The research is designed in quantitative research method and relational survey model. The data were collected using a personal information form and the "Religion Culture and Moral Knowledge Attitude Scale" developed by Özdemir and Çelik (2017). In order to analyze the data of the research, descriptive operations such as frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation were performed using the SPSS 22.0 package program. In addition, t-test, one-way analysis of variance, Tukey, Kruskal-Wallis, Dunnett t3 tests were performed, and (p<.05) was considered statistically significant. The results obtained from the research are as follows: Students' attitudes towards religion lesson are medium. Male students have higher attitudes than female students, and student attitudes in the city center are lower than those in rural areas. T.R. Citizen students' attitudes are higher than TRNC citizen students. Students whose parents have a "primary school" have a high attitude towards religion lesson. While there is no significant difference in the attitudes of the students according to the fathers' job status, the attitudes of students whose mothers are civil servants are lower. It has been determined that as the family income increases, their attitudes towards religion lesson are lower.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kalkan Ü, BASKONAK M, TEPE M (2021). Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. , 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
Chicago Kalkan Ümit,BASKONAK MUSTAFA,TEPE Muhammed İbrahim Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. (2021): 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
MLA Kalkan Ümit,BASKONAK MUSTAFA,TEPE Muhammed İbrahim Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. , 2021, ss.17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
AMA Kalkan Ü,BASKONAK M,TEPE M Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. . 2021; 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
Vancouver Kalkan Ü,BASKONAK M,TEPE M Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. . 2021; 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
IEEE Kalkan Ü,BASKONAK M,TEPE M "Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği." , ss.17 - 31, 2021. 10.47091/TurkishStudies.48840
ISNAD Kalkan, Ümit vd. "Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği". (2021), 17-31. https://doi.org/10.47091/TurkishStudies.48840
APA Kalkan Ü, BASKONAK M, TEPE M (2021). Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. Turkish Studies- Comparative Religious Studies, 16(1), 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
Chicago Kalkan Ümit,BASKONAK MUSTAFA,TEPE Muhammed İbrahim Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. Turkish Studies- Comparative Religious Studies 16, no.1 (2021): 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
MLA Kalkan Ümit,BASKONAK MUSTAFA,TEPE Muhammed İbrahim Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. Turkish Studies- Comparative Religious Studies, vol.16, no.1, 2021, ss.17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
AMA Kalkan Ü,BASKONAK M,TEPE M Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. Turkish Studies- Comparative Religious Studies. 2021; 16(1): 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
Vancouver Kalkan Ü,BASKONAK M,TEPE M Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği. Turkish Studies- Comparative Religious Studies. 2021; 16(1): 17 - 31. 10.47091/TurkishStudies.48840
IEEE Kalkan Ü,BASKONAK M,TEPE M "Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği." Turkish Studies- Comparative Religious Studies, 16, ss.17 - 31, 2021. 10.47091/TurkishStudies.48840
ISNAD Kalkan, Ümit vd. "Din Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi: KKTC Örneği". Turkish Studies- Comparative Religious Studies 16/1 (2021), 17-31. https://doi.org/10.47091/TurkishStudies.48840