Yıl: 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 302 - 313 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21666/muefd.912855 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

Öz:
Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin rektörlük kavramını nasıl kavramsallaştırdıklarını ve algıladıklarını metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desen, çalışma grubunun seçilmesinde ise kolay örnekleme (easily accessible) tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesinde öğrenim gören toplam 192 öğrenci yer almıştır. Üniversite öğrencilerine metafor cümlesi online olarak gönderilmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin ürettiği metaforlar ile oluşturulan kategoriler frekans bakımından; ulaşılmayan ve bilinmeyen (f=61), en üst makam (f=30), kollayan ve koruyan (f=24), yol gösterici ve aydınlatıcı (f=16), faydalı ve değerli (f=15), temel ihtiyaç (f=10), karar ve çözüm merkezi (f=9), faydasız ve güven vermeyen (f=9), sorumluluk (f=6), güven ve huzur vermesi (f=5), öğrenci yanlısı olmayan (f=3), danışılan (f=2) ve çalışkan (f=2) gibi toplam 13 kategori başlığı altında yer aldığı görülmüştür. Araştırma sonucunda, toplumdaki yüksek güç mesafesinin etkisiyle Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerinin, rektörlüğe ve rektörlere ulaşmanın mümkün olmadığı algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerinin algıları ve beklentileri göz önüne alındığında rektörlerin, açık iletişim politikası, paternalist yönetim tarzı, duygusal bir yaklaşım ve öğrenciye daha yakın olan bir yönetim anlayışı ile hareket etmeleri önerilebilir.
Anahtar Kelime: Metafor, Algı Rektörlük, Üniversite Öğrencileri

Metaphoric Perceptions of University Students on the Concept of Presidency

Öz:
The study aims to examine how university students conceptualize and perceive the concept of presidency through metaphors. In the study, phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used, and the easily accessible technique was used in the selection of the study group. A total of 192 students studying at Muş Alparslan University in the 2020-2021 academic year were included in the research. Data collection instrument including the metaphor sentence was sent online to university students. The "content analysis" was conducted to analyze the data. Data analysis yielded 13 categories that includes university students’ metaphors regarding the presidency concept. Results revealed that students have the perception that it is not possible to reach the president due to the high-power distance in the society. Considering the perceptions and expectations of the students, it can be suggested that presidents should follow an open communication policy, paternalist management style, and a more inclusive management approach considering students’ needs, concerns and demands.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEMIRBILEK N (2022). Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. , 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
Chicago DEMIRBILEK NESIP Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. (2022): 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
MLA DEMIRBILEK NESIP Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. , 2022, ss.302 - 313. 10.21666/muefd.912855
AMA DEMIRBILEK N Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. . 2022; 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
Vancouver DEMIRBILEK N Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. . 2022; 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
IEEE DEMIRBILEK N "Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları." , ss.302 - 313, 2022. 10.21666/muefd.912855
ISNAD DEMIRBILEK, NESIP. "Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları". (2022), 302-313. https://doi.org/10.21666/muefd.912855
APA DEMIRBILEK N (2022). Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
Chicago DEMIRBILEK NESIP Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.1 (2022): 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
MLA DEMIRBILEK NESIP Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.1, 2022, ss.302 - 313. 10.21666/muefd.912855
AMA DEMIRBILEK N Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 9(1): 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
Vancouver DEMIRBILEK N Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 9(1): 302 - 313. 10.21666/muefd.912855
IEEE DEMIRBILEK N "Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.302 - 313, 2022. 10.21666/muefd.912855
ISNAD DEMIRBILEK, NESIP. "Üniversite Öğrencilerinin Rektörlük Kavramına İlişkin Metaforik Algıları". Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/1 (2022), 302-313. https://doi.org/10.21666/muefd.912855