Yıl: 2022 Cilt: 51 Sayı: 234 Sayfa Aralığı: 1661 - 1682 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37669/milliegitim.830080 İndeks Tarihi: 29-07-2022

YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde yabancı dil öğretmenlerinin uzaktan eğitimle verdikleri yabancı dil eğitimi sürecinde karşılaştıkları problemleri ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu çalışma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Elazığ ilinde görev yapmakta olan pandemi döneminde uzaktan eğitim veren 92 yabancı dil öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. Veriler, Google form aracılığıyla çevrimiçi veri toplama aracı olarak hazırlanmış, açık uçlu sorulardan oluşan ‘Yabancı Dil Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirdikleri Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Görüşleri’ isimli yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi içerisinde yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Katılımcılar, bu dönemde canlı derslere bağlanırken, uzaktan eğitimle yabancı dil eğitimi verirken karşılaştıkları problemleri ve bu problemlere çözüm önerilerini ifade etmişlerdir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin canlı derslere bağlanırken, bağlantının kopması, sistemsel yoğunluktan dolayı bağlanamama, ses sıkıntıları gibi teknik sebeplerden kaynaklı problemler yaşadığı anlaşılmıştır. Bunun yanında, yabancı dil eğitimi boyutunda, yabancı dil becerilerinin uzaktan eğitimle kazandırılmasının zor olması, öğrencilerden beklenen düzeyde dönüt alınamaması gibi problemlerden bahsedilmiştir. Öğretmenler, yabancı dil ders sayısının artırılmasını ve uzaktan eğitime yönelik materyal geliştirilmesini önermişlerdir.
Anahtar Kelime: pandemi Covid-19 yabancı dil eğitimi salgın yabancı dil öğretmenleri uzaktan eğitim

PERCEPTIONS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING DURING THE CORONAVIRUS PANDEMIC

Öz:
The aim of this study is to determine the problems that foreign language teachers encounter during the foreign language education process through distance education during the pandemic period and their solutions. A total of 92 foreign language teachers from different schools in Elazig, Turkey were enrolled in the study which was conducted in 2020-2021 academic year. The data were obtained through a semi-structured interview form called ‘Opinions of Foreign Language Teachers Regarding Foreign Language Teaching Performed by Distance Education in the Covid-19 Pandemic Process’, which was prepared as an online data collection tool via Google form, consisting of open-ended questions. A phenomenology method which is a qualitative research method was used. Data were analyzed by using content analysis. As a result of the study, it was understood that teachers had problems due to technical reasons such as disconnection, not being able to connect due to systemic intensity, and sound problems while connecting to lessons. In addition, in the dimension of foreign language education, problems such as the difficulty of gaining foreign language skills through distance education and not getting the expected level of feedback from students were mentioned. Teachers suggested increasing the number of foreign language lessons and developing materials for distance education.
Anahtar Kelime: foreign language education foreign language teachers

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ADIYAMAN, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 92-97.
  • ARSLAN, M. ve AKBAROV, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179-191.
  • BAKİOĞLU, B., ÇEVİK, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi. org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • BARNES, S. J. (2020). Information management research and practice in the post-COVID19 world. International Journal of Information Management, 55, Article 102175.
  • BAŞARAN, M., DOĞAN, E., KARAOĞLU, E. ve ŞAHİN, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • BAYBURTLU, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151. https://dx.doi.org/10.7827/ TurkishStudies.44460
  • BOZKURT, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142.
  • BROWN, H. D. (2002). English Language Teaching in the ‘Post-Method’ Era: Toward Better Di-agnosis, Treatment and Assessment. Jack J. Richards, Willy A. Renandya (ed) Methodology in Language Teaching An Antology of Current Practice, Cambridge University Press, pp 9-18.
  • CAN, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd. 6(2), 11-53.
  • CANSU, T. (2010). Anadolu Üniversitesi ilköğretimde teknoloji uygulamaları e-sertifika programının öğrenen görüşüne göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • CARROLL, N., ve CONBOY, K. (2020). Normalising the “New normal”: Changing tech-driven work practices under pandemic time pressure. International Journal of Information Management, Article 102186. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102186.
  • CHEN, Q., MIN, C., ZHANG, W., WANG, G., MA, X., ve EVANS, R. (2020). Unpacking the black box: How to promote citizen engagement through government social media during the
  • COVID-19 crisis. Computers in Human Behavior, 110, Article 106380. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106380.
  • CHICK, R. C., CLIFTON, G. T., PEACE, K. M., PROPPER, B. W., HALE, D. F., ALSEIDI, A. A., ve VREELAND, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the covid-19 pandemic. Journal of Surgical Education, 77(4), 729-732.
  • COŞKUN DEMİRPOLAT, B. (2015). The challenge for Turkey’s foreign language teaching, problems and solutions. Foundation of Political, Economic and Social Research, 131, 7-18.
  • DOGHONADZE, N., ALIYEV, A., HALAWACHY, H., KNODEL, L. ve ADEDOYIN, A. S. (2020). The degree of readiness to total distance learning in the face of COVID-19-teachers’ view (Case of Azerbaijan, Georgia, Iraq, Nigeria, UK and Ukraine). Journal of Education in Black Sea Region, 5(2), 2-41. https://doi.org/10.31578/jebs.v5i2.197
  • DWIVEDIA, Y. K., HUGHESA, D. L., COOMBSB, C., CONSTANTIOUC, I., DUAND, Y., EDWARDSE, J. S., GUPTAF, B., LALG, B., MISRAH, S., PRASHANTI, P, RAMANI, R., RANAG, N. P, SHARMAK, S. K., UPADHYAY, N. (2020). Impact of COVID-19 pandemic on information management research and practice: Transforming education, work and life. International Journal of Information Management, 55, Article 102211.
  • EF ENGLISH PROFICIENCY INDEX (2020). A ranking of 100 countries and regions by English skills. 5 Kasım 2020 tarihinde https://www.ef.com/__/~/media/centralefcom/epi/ downloads/full-reports/v10/ef-epi-2020-english.pdf adresinden erişildi.
  • EROĞLU, F. ve KALAYCI, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden yabancı dil dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 236-265.
  • FERNANDES, N. (2020). Economic effects of coronavirus outbreak (COVID-19) on the world economy. IESE Business School Working Paper No. WP-1240-E.
  • GÖRGÜLÜ-ARI, A. ve HAYIR-KANAT, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • GRIFFIN, D., ve DENHOLM, J. (2020). This isn’t the first global pandemic, and it won’t be the last. Here’s what we’ve learned from 4 others throughout history. 14 Ekim 2020 tarihinde https://theconversation.com/this-isnt-the-first-global-pandemic-and-it-wontbe-the-lastheres-what-weve-learned-from-4-others-throughout-history-136231 adresinden erişildi.
  • GUPTA, A., ve GOPLANI, M. (2020). Impact of Covid-19 on educational institutions in India. UGC Care Journal, 661-671. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.32141.36321
  • GÜVEN, N. ve BAL, S. (2000). Dil gelişimi ve eğitim. 0-6 yaş dönemindeki çocuklar için destekleyici etkinlikler. İstanbul: Epsilon.
  • HUANG, R. H., LIU, D. J., TLILI, A., YANG, J. F. ve WANG, H. (2020). Handbook on facilitating flexible learning during educational disruption: the Chinese experience in maintaining undisrupted learning in covid-19 outbreak. Smart Learning Institute of Beijing Normal University. UNESCO. 03 Eylül 2020 tarihinde https://iite.unesco.org/wpcontent/ uploads/2020/03/Handbook-on-Facilitating-Flexible-Learning-in-COVID-19- Outbreak-SLIBNU-V1.2-20200315.pdf adresinden erişilmiştir.
  • HURD, S. (2006). Individual Learner Differences and Distance Language Learning: An Overview. RTVU ELT Express, 12(4), 1-26.
  • IŞIK, A. (2008). Where do the false in our foreign language education originate? Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • KANDEMİR, O. (2014). Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde uzaktan eğitim uygulamaları: eğitimde fırsat eşitliği ve ekonomik kalkınma. Turkish Studies, 9(5), 1155-1176. http://dx. doi.org/10.7827/TurkishStudies.6850
  • KARADAĞ, E. ve YÜCEL, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, doi:10.2399/yod.20.730688
  • KARAKUŞ, N., UCUZSATAR, N., KARACAOĞLU, M. Ö., ESENDEMİR, N. ve BAYRAKTAR, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • KARATEPE, F., KÜÇÜKGENÇAY, N. ve PEKER, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • KÜLEKÇİ AKYAVUZ, E. ve ÇAKIN, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737. https://dx.doi.org/10.7827/ TurkishStudies.44140
  • LIN, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • MARTON, F. (1986). Phenomenography: A research approach to investigating different understandings of reality. Journal of Thought, 2(3), 28-49.
  • MULENGA, E. M. ve MARBÁN, J. M. (2020). Is COVID-19 the gateway for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 269. https://doi. org/10.30935/cedtech/7949
  • ÖZER, B. (2011). Uzaktan eğitim programlarının öğrenci ve öğretim üyesi görüşleri açısından değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • ROY, D. (2020). Trying to home school because of coronavirus? Here are 5 tips to help your childlearn. 18 Ekim 2020 tarihinde https://theconversation.com/trying-to-homeschool-because-of-coronavirus-hereare-5-tips-to-help-your-child-learn-133773 adresinden erişildi.
  • SART, G. (2017). Fenomenoloji ve yorumlayıcı fenomenolojik analiz. F. N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları içinde (70-81). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SINTEMA, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6.
  • SÖNMEZ, M., YILDIRIM, K. ve ÇETİNKAYA, F. Ç. (2020). Yeni tip Koronavirüs (SARS-CoV2) salgınına bağlı uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 855-875. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43799
  • ŞEN, B., ATASOY, F., ve AYDIN, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10-12.
  • TAYLOR, Z. W. (2018). Web accessibility: Not just for tech experts anymore. Disability Compliance for Higher Education, 23(9), 1-16.
  • UNESCO. (2020). School closures caused by Coronavirus (Covid-19). 08 Eylül 2020 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden erişilmiştir.
  • USCHER-PINES, L., et al. (2018) ‘School practices to promote social distancing in K-12 schools: Review of influenza pandemic policies and practices’. BMC Public Health, 18(1), 1-13. https://doi.org/10.1186/s12889-018-5302-3
  • VENKATESH, V. (2020). Impacts of COVID-19: A research agenda to support people in their fight. International Journal of Information Management, Article 102197. https://doi.org/10. 1016/j.ijinfomgt.2020.102197.
  • WHO. (2020). WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard. 08 Eylül 2020 tarihinde https://covid19.who.int/ adresinden erişilmiştir.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Seçkin Yayınları.
  • YUAN, J., LI, M. ve LU, Z. K. (2020). Monitoring transmissibility and mortality of COVID-19 in Europe. International Journal of Infectious Diseases, 95, 311–315.
  • ZHAO, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 1-5. https://doi. org/10.1007/s11125-020-09477-y
APA KAZU İ, KURTOĞLU YALÇIN C, YALÇIN C (2022). YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. , 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
Chicago KAZU İbrahim Yaşar,KURTOĞLU YALÇIN Cemre,YALÇIN Cemal YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. (2022): 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
MLA KAZU İbrahim Yaşar,KURTOĞLU YALÇIN Cemre,YALÇIN Cemal YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. , 2022, ss.1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
AMA KAZU İ,KURTOĞLU YALÇIN C,YALÇIN C YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. . 2022; 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
Vancouver KAZU İ,KURTOĞLU YALÇIN C,YALÇIN C YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. . 2022; 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
IEEE KAZU İ,KURTOĞLU YALÇIN C,YALÇIN C "YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ." , ss.1661 - 1682, 2022. 10.37669/milliegitim.830080
ISNAD KAZU, İbrahim Yaşar vd. "YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ". (2022), 1661-1682. https://doi.org/10.37669/milliegitim.830080
APA KAZU İ, KURTOĞLU YALÇIN C, YALÇIN C (2022). YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim, 51(234), 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
Chicago KAZU İbrahim Yaşar,KURTOĞLU YALÇIN Cemre,YALÇIN Cemal YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim 51, no.234 (2022): 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
MLA KAZU İbrahim Yaşar,KURTOĞLU YALÇIN Cemre,YALÇIN Cemal YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim, vol.51, no.234, 2022, ss.1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
AMA KAZU İ,KURTOĞLU YALÇIN C,YALÇIN C YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim. 2022; 51(234): 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
Vancouver KAZU İ,KURTOĞLU YALÇIN C,YALÇIN C YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim. 2022; 51(234): 1661 - 1682. 10.37669/milliegitim.830080
IEEE KAZU İ,KURTOĞLU YALÇIN C,YALÇIN C "YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ." Milli Eğitim, 51, ss.1661 - 1682, 2022. 10.37669/milliegitim.830080
ISNAD KAZU, İbrahim Yaşar vd. "YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN PANDEMİ DÖNEMİNDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİ". Milli Eğitim 51/234 (2022), 1661-1682. https://doi.org/10.37669/milliegitim.830080