Yıl: 2005 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 442 - 448 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği

Öz:
Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik kaygısını ölçmek için bir araç geliştirmektir. Araştırmanın verileri Siirt ilindeki dört ilköğretim okulu öğrencilerinden elde edilmiştir. Araştırmada 10 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Bu çalışmada ilköğretim okulu öğrencilerinin matematik kaygısını belirlemek üzere bir matematik kaygı ölçeği geliştirilmiş ve ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ait bulgular sunulmuştur. Ölçeğin geçerliği için yapı geçerliği, faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığı için Cronbach Alpha katsayısı 0,84 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Math anxiety scale for elementary school students

Öz:
The aim of this study was to develop a scale to measure the mathematic anxiety of primary education students'. The research data have been obtained from students of the four primary education school of Siirt city in Turkey. In the research, a scale consisting of 10 items has been developed. In this study, a scale of math anxiety is improved to be used of finding out the math anxiety on primary (elementary school) students and presented about validity and reliability of this scale. To determine the validity of the scale, structure validity, factor analysis have been estimating. For internal consistency, cronbach alpha reliability cofficient (of scale) was found as 0,84.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.M. Altun, Matematik Öğretimi (2.Baskı), Ak Ajans Matbaacılık, Bursa, 399s, 1994.
  • 2.N.E. Betz, Prevalence, distribution and correlates of math anxiety in college students, J.of Conseling Psychology, 25, 5,441-448, 1978.
  • 3.F.Y. Şahin, Matematik kaygısı, Eğitim Araştırmaları, (1) 2, 75-79, 2000.
  • 4.G. Tanyolaç, 11-12 Yaş düzeyindeki öğrencilerin korku yaygınlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 78s, 1996.
  • 5.Ç. Aker, Lise öğrencilerinin kendini açma davranışlarının kaygı düzeyleri ile cinsiyetleri açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 114s, 1996.
  • 6.I.E. Özgüven, Psikolojik Testler (3.baskı), PDREM Yayınları, Ankara, 430s, 1999.
  • 7.N. Aral ve F. Başar, Çocukların kaygı düzeylerinin yaş, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve ailenin parçalanma durumuna göre incelenmesi, Eğitim ve Bilim, (22), 110, 13-20, 1988.
  • 8.N. Nazlıçiçek.ve E.Erktin, İlköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği,V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,Ankara,2002 www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi (Erişim, 22.10.2003).
  • 9.A.A. Tezbaşaran, Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu (3.basım), Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 55s, 1997.
  • 10.Ş. Büyüköztürk, Veri Analizi El Kitabı (3.baskı), Pegem Yayınları, Ankara, 195s, 2003.
APA Bindak R (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. , 442 - 448.
Chicago Bindak Recep İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. (2005): 442 - 448.
MLA Bindak Recep İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. , 2005, ss.442 - 448.
AMA Bindak R İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. . 2005; 442 - 448.
Vancouver Bindak R İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. . 2005; 442 - 448.
IEEE Bindak R "İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği." , ss.442 - 448, 2005.
ISNAD Bindak, Recep. "İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği". (2005), 442-448.
APA Bindak R (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442 - 448.
Chicago Bindak Recep İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17, no.2 (2005): 442 - 448.
MLA Bindak Recep İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol.17, no.2, 2005, ss.442 - 448.
AMA Bindak R İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2005; 17(2): 442 - 448.
Vancouver Bindak R İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2005; 17(2): 442 - 448.
IEEE Bindak R "İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği." Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17, ss.442 - 448, 2005.
ISNAD Bindak, Recep. "İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği". Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17/2 (2005), 442-448.