Yıl: 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 101 - 108 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32329/uad.1011062 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi

Öz:
COVID-19 pandemisi sürecinde virüsün yayılmasını önlemek için birçok tedbir alınmıştır. Alınan tedbirler doğrultusunda insanların günlük hayatlarında önemli değişiklikler yaşanmıştır. Pandemiden en fazla etkilenen gruplardan biri olduğu düşünülen üniversite öğrencileri üzerinde üniversitelerde yüz yüze eğitimden online eğitime geçilmesi de bazı sorunları beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin COVID-19 korku düzeyleri tanılayıcı değişkenlere göre karşılaştırılarak incelenmiştir. Ayrıca katılımcıların COVID-19 korku düzeylerinin yıl sonu not ortalamalarına etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. İki bölümden oluşan anket İstanbul’da bulunan üç vakıf üniversitesinde 4 yıllık İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Bölümü, 2 yıllık İSG Programı ile mühendislik fakültesinden 120 öğrenciye uygulanmıştır. Analizler için SPSS 25.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre katılımcıların COVID-19 korkusu orta düzeyde saptanmıştır. Öğrencilerin COVID-19 korku düzeyi puanları ile akademik not ortalaması arasında yüksek düzeyde negatif yönlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. COVID-19 korkusu akademik not ortalamasındaki değişimin %50’sini açıklamaktadır. COVID-19 korkusu akademik not ortalamasını negatif yönde yordamaktadır. Dışarıda çift maske kullanan katılımcıların COVID-19 korkusu puan ortalaması dışarıda çift maske kullanmayan katılımcıların puan ortalamasından anlamlı olarak daha yüksektir. Ayrıca COVID-19 geçiren ve geçirmeyen katılımcıların COVID-19 korkularının benzer olduğu gözlenmiştir.
Anahtar Kelime: COVID-19, ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BÖLÜMÜ KORKU EĞİTİM

The Effect of Covid 19 on University Students and Class Grades

Öz:
During the COVID-19 pandemic, many measures have been taken to prevent the spread of the virus. In line with the measures taken, there have been significant changes in people’s daily lives. The transition from face-to-face education to online education in universities on university students, who are thought to be one of the groups most affected by the pandemic, has also brought some problems. In this study, the COVID-19 fear levels of university students were compared according to the diagnostic variables. In addition, it is aimed to examine the effect of the COVID-19 fear levels of the participants on their year-end grade point averages. The questionnaire consisting of two parts was applied to 120 students from the engineering faculty with a 4-year Occupational Health and Safety (OHS) Department, a 2-year OHS Program at three foundation universities in Istanbul. SPSS 25.0 statistical package program was used for analysis. According to the data obtained, the participants’ fear of COVID-19 was found to be moderate. It has been revealed that there is a high level of negative correlation between the COVID-19 fear level scores of the students and their academic grade point average. Fear of COVID-19 explains 50% of the change in academic GPA. Fear of COVID-19 predicts academic grade point average negatively. The COVID-19 fear mean score of the participants who use double masks outside is significantly higher than the mean score of the participants who do not use double masks outside. In addition, it was observed that the COVID-19 fears of the participants who had and did not have COVID-19 were similar.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahorsu, D. K., Lin, C.-Y., Imani, V., Safari, M., Griffiths, M. D., & Pakpour, A. H. (2020). The Fear of COVID-19 Scale: development and initial validation. International Journal of Mental Health and Addiction. https://doi.org/10.1007/ s11469-020-00270-8.
  • Ayittey, F. K., Ayittey, M. K., Chiwero, N. B., Kamasah, J. S., & Dzuvor, C. (2020). Economic impacts of Wuhan 2019- nCoV on China and the world. Journal of Medical Virology, 92(5), 473-475.
  • Bailey, D.E., Jr., Landerman, L., Barroso, J., Bixby, P., Mishel, M.H., Muir, A.J., . . . Clipp, E. (2009). Uncertainty, symptoms, and quality of life in persons with chronic hepatitis C. Psychosomatics, 50, 138-146. https://doi.org/10.1176/appi. psy.50.2.138
  • Bao, Y., Sun, Y., Meng, S., Shi, J., & Lu, L. (2020). 2019-nCoV epidemic: address mental health care to empower society. The Lancet, 395(10224), e37-e38. https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(20)30309-3
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. Lancet, 395, 912–920. https://doi. org/10.1016/S0140-6736(20)30460-8.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pagem Yayınları.
  • Ceviz, N. , Tektaş, N. , Basmacı, G. & Tektaş, M. (2020). Covid 19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerini Etkileyen Değişkenlerin Analizi. International Journal of Scholars in Education , 3 (2) , 312-329 .
  • Duan, L. ve Zhu, G. (2020). Psychological interventions for people affected by the COVID-19 epidemic. The Lanset, 7(4), 300-302.
  • Duman, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 4(8), 426-437.
  • Hays J.N. (2005). Epidemics and Pandemics, their impact on human history. Santa Barbara, California: ABC-CLIO 2005; P.103. ISBN 978-1851096589.
  • Huang, C., Wang, Y., Li, X., Ren, L., Zhao, J., Hu, Y., et al. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China. The Lancet, 395(10223), 497– 506. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30183-5.
  • Ladikli, N. , Bahadır, E. , Yumuşak, F. N. , Akkuzu, H. , Karaman, G. & Türkkan, Z. (2020). Kovid-19 Korkusu Ölçeği’nin Türkçe Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması . International Journal of Social Science , 3 (2) , 71-80 .
  • Li, S.W., Wang, Y., Yang, Y.Y., Lei, X.M., & Yang, Y.F. (2020). Analysis of influencing factors of anxiety and emotional disorders in children and adolescents during home isolation during the epidemic of novel coronavirus pneumonia. Chinese Journal of Child Health. 1-9.
  • Memiş Doğan, M. ve Düzel, B. (2020). COVID-19 özelinde korku-kaygı düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 739- 752.
  • Pakpour, A.H. And Grıffıths, M.D. (2020). The fear of COVID-19 and its role in preventive behaviors. Journal of Concurrent Disorders, 2 (1), pp. 58-63. ISSN 2562-7546
  • Qiu, J., Shen, B., Zhao, M., Wang, Z., Xie, B., & Xu, Y. (2020). A nationwide survey of psychological distress 331 among Chinese people in the COVID-19 epidemic: Implications and policy recommendations. General Psychiatry, 33, 19– 21. https://doi.org/10.1136/gpsych-2020-100213.
  • Sarı ve Dağ (2009). Belirsizliğe tahammülsüzlük ölçeği, endişe ile ilgili olumlu inançlar ölçeği ve endişenin sonuçları ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması. geçerliliği ve güvenilirliği. Anadolu Psikiyatri Dergisi 10, 261-70.
  • Shigemura, J., Ursano, R. J., Morganstein, J. C., Kurosawa, M., & Benedek, D. M. (2020). Public responses to the novel 2019 coronavirus (2019‐nCoV) in Japan: Mental health consequences and target populations. Psychiatry and clinical neurosciences, 74(4), 281. doi: 10.1111/pcn.12988
  • Sönmez, R. V. (2020). COVID-19 Kaygısının İş Gören Performansı Ve Motivasyonu Üzerine Etkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma . Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi , 7 (12) , 155-175.
  • Tekin, E. & Zorkun, M. (2019). E-ticaret algısının Y ve Z kuşaklarının girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisi: kastamonu üniversitesi örneği, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(18), 117-147.
  • Tuna, A. A. ve Türkmendağ, Z. (2021). COVID-19 Pandemi Döneminde Uzaktan Çalışma Uygulamaları ve Çalışma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 3246–3260. Geliş tarihi gönderen https:// www.isarder.org/index.php/isarder/article/view/1212
  • Xiao H, Zhang Y, Kong D, Li S, Yang N. Social capital and sleep quality in individuals who self-isolated for 14 days during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) outbreak in January 2020 in China. Med Sci Monit. 2020;26:e923921.5.
  • Zhou F, Yu T, Du R, et al. (2020). Clinical course and risk factors for mortality of adult inpatients with COVID-19 in Wuhan, China: a retrospective cohort study. Lancet 2020; 395: 1054– 1062.
APA OLCAY Z, Sakallı A (2022). Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. , 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
Chicago OLCAY ZEYNEP FERİDE,Sakallı Ahmet Ebrar Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. (2022): 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
MLA OLCAY ZEYNEP FERİDE,Sakallı Ahmet Ebrar Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. , 2022, ss.101 - 108. 10.32329/uad.1011062
AMA OLCAY Z,Sakallı A Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. . 2022; 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
Vancouver OLCAY Z,Sakallı A Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. . 2022; 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
IEEE OLCAY Z,Sakallı A "Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi." , ss.101 - 108, 2022. 10.32329/uad.1011062
ISNAD OLCAY, ZEYNEP FERİDE - Sakallı, Ahmet Ebrar. "Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi". (2022), 101-108. https://doi.org/10.32329/uad.1011062
APA OLCAY Z, Sakallı A (2022). Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), 5(1), 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
Chicago OLCAY ZEYNEP FERİDE,Sakallı Ahmet Ebrar Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) 5, no.1 (2022): 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
MLA OLCAY ZEYNEP FERİDE,Sakallı Ahmet Ebrar Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), vol.5, no.1, 2022, ss.101 - 108. 10.32329/uad.1011062
AMA OLCAY Z,Sakallı A Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online). 2022; 5(1): 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
Vancouver OLCAY Z,Sakallı A Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online). 2022; 5(1): 101 - 108. 10.32329/uad.1011062
IEEE OLCAY Z,Sakallı A "Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi." Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online), 5, ss.101 - 108, 2022. 10.32329/uad.1011062
ISNAD OLCAY, ZEYNEP FERİDE - Sakallı, Ahmet Ebrar. "Covid 19’un Üniversite Öğrencileri ve Ders Notları Üzerine Etkisi". Üniversite Araştırmaları Dergisi (Online) 5/1 (2022), 101-108. https://doi.org/10.32329/uad.1011062