Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri
Yıl: 2022 Cilt: 10 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 26 - 49 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18009/jcer.1017574 İndeks Tarihi: 29-07-2022
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri
Öz: Bu çalışmanın amacı; fen bilgisi öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli (TYÖM) hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, bir durum çalışması olarak desenlemiştir. Verilerin toplanması sürecinde yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir il merkezindeki sekiz farklı ortaokulda görev yapan, derslerinde dijital araçları kullanan dokuz fen bilgisi öğretmeni ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada, ders öncesi etkinliklerin ders başarısını artıracağı, öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağlayacağı, TYÖM’nin etkili ve gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda modelin öğretmenler tarafından bütünüyle bilinmediği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında TYÖM’in kullanımında teknolojik alt yapı yetersizliğinin fırsat eşitsizliği oluşturacağına dair bulgular da elde edilmiştir. Modelin uygulanması durumunda ise katılımcılar modelin genel anlamda öğrenmeyi kolaylaştıracağı, öğrencilerin ders başarılarını ve ilgilerini artırabileceğini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelime: The Opinions of Science Teachers on Flipped Learning Model
Öz: The aim of this study is to determine the views of science teachers’ about the Flipped Learning Model (FLM). The research has been designed as a case study. During the data collection process, a semi-structured interview form was used. The research was conducted with nine Science teachers who work in eight different secondary schools in a city center in the Southeastern Anatolia region in the 2020-2021 academic year and use digital tools in their lessons. Content analysis and descriptive analysis were used in the analysis of the data. In the study, it was concluded that pre-lesson activities would increase the success of the lesson, make students come prepared for the lesson, and that the FLM was effective and necessary. In addition, as a result of the research, it was revealed that the model was not fully known by the teachers. As well as, it has been found that the lack of technological infrastructure in the use of the FLM will create inequality of opportunity. If the model was applied, the participants stated that the model would facilitate learning in general and increase students' course success and interest.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akgün, M., & Atıcı, B. (2017). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 329-344.
- Arslan, H., & Kuzu, A. (2019). EBA ders modülünün ve v sınıf yazılımının ters yüz sınıf modelinde uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 20-36.
- Ayata, F., Uçkan, T., Çavuş, H., & Seyyarer, E. (2021). Öğretmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarının değerlendirilmesi: Peace with ICT Avrupa birliği proje örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 494-521.
- Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington, DC: Internal Society for Technology in Education.
- Bergmann, J., & Sams, A. (2014). Flipped learning: Maximizing face time. The Association for Talent Development, 68(2), 28-31.
- Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388
- Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
- Büyüköztürk, S., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91-115.
- Cohen, M. E. (2015). The flipped classroom as a tool for engaging discipline faculty in collaboration: A case study in library-business collaboration. New Review of Academic Librarianship, 22(1), 5-23.
- Edutopia, (2007). What is successful technology integration? https://www.edutopia.org/technology-integration-guide-description. Adresinden 24.11.2020 tarihinde erişilmiştir.
- Flip Learning. (2014). Definition of Flipped Learning. https://flippedlearning.org/definitionof-flipped-learning/. Adresinde 24.11.2020 tarihinde erişilmiştir.
- Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th edition). McGraw-Hill International Edition.
- Fulton, K. P. (2012). Upside down and inside out: Flip your classroom to improve student learning. Learning & Leading with Technology, 39(8), 12-17.
- Gaughan, J. E. (2014). The flipped classroom in world history. The History Teacher, 47(2), 221- 244.
- Gençer, B. G., Gürbulak, N. & Adıgüzel, T. (2014, Şubat). Eğitimde yeni bir süreç: Ters yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı (s. 881-888), Dubai.
- Görü-Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: Ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
- Hayırsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-59.
- Howell, D. (2013). Effects of an inverted ınstructional delivery model on achievement of ninth-grade physical science honors students. PhD thesis, Gardner-Webb University, Boiling Springs, North Carolina, U.S.
- Johnson, G. B. (2013). Student perceptions of the flipped classroom. Master degree dissertation, The University of British Columbia, Open Collections.
- Kardaş, F., & Yeşilyaprak, B. (2015). A current approach to education: flipped learning model. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 2, 103-121.
- Kaya, M. F. (2020). Evde ders okulda ödev modelinin akademik başarı, kalıcılık ve sınıf iklimi üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Düzce Üniversitesi, Düzce.
- Koç-Akran, S., & Bayrak, F. (2020). Flipped öğrenme uygulamasının öğretmen adaylarının problem çözme becerisine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(2), 128- 156.
- Kong, S. C. (2014). Developing information literacy and critical thinking skills through domain knowledge learning in digital classrooms: An experience of practicing flipped classroom strategy. Computers & Education, 78, 160-173.
- Mason, G. S., Shuman, T.R., & Cook, K.E. (2013). Comparing the effectiveness of an inverted classroom to a traditional classroom in an upper-division engineering course. IEEE Transactions on Education, 56(4), 430-435.
- McDonald, K., & Smith, C. M. (2013). The flipped classroom for professional development: part I. Benefits and strategies. The Journal of Continuing Education in Nursing, 44(10), 437-438.
- Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook (2 nd edition). Sage Publications.
- Muldrow, K. (2013). A new approach to language instruction: Flipping the classroom. The Language Educator, 11, 28-31.
- Öztürk, S., & Alper, A. (2019). Programlama öğretimindeki ters-yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 13-26.
- Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171-193.
- Tucker, B. (2012) The flipped classroom. Education Next, 12(1). http://educationnext.org/theflipped-classroom/ Adresinde 25.11.2020 tarihinden erişilmiştir.
- Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
- Wu, W. C. V., Chen-Hsieh, J. S. & Yang J. C. (2017). Creating an online learning community in a flipped classroom to enhance EFL learners’ oral proficiency. Educational Technology & Society, 20(2), 142–157.
- Yavuz, M. (2016). Ortaöğretim düzeyinde ters yüz sınıf uygulamalarının akademik başarı üzerine etkisi ve öğrenci deneyimlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
- Yıldırım, G., Yıldırım, S., & Çelik, E. (2018). Uygulayıcıların ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik deneyimleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 192- 211.
APA | ARSLANHAN A, Bakırcı H, Altunova N (2022). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. , 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
Chicago | ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. (2022): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
MLA | ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. , 2022, ss.26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
AMA | ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. . 2022; 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
Vancouver | ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. . 2022; 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
IEEE | ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri." , ss.26 - 49, 2022. 10.18009/jcer.1017574 |
ISNAD | ARSLANHAN, Ayşe vd. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri". (2022), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574 |
APA | ARSLANHAN A, Bakırcı H, Altunova N (2022). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
Chicago | ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research 10, no.19 (2022): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
MLA | ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, vol.10, no.19, 2022, ss.26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
AMA | ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research. 2022; 10(19): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
Vancouver | ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research. 2022; 10(19): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574 |
IEEE | ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri." Journal of Computer and Education Research, 10, ss.26 - 49, 2022. 10.18009/jcer.1017574 |
ISNAD | ARSLANHAN, Ayşe vd. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri". Journal of Computer and Education Research 10/19 (2022), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574 |