Yıl: 2022 Cilt: 10 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 26 - 49 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18009/jcer.1017574 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı; fen bilgisi öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli (TYÖM) hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, bir durum çalışması olarak desenlemiştir. Verilerin toplanması sürecinde yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir il merkezindeki sekiz farklı ortaokulda görev yapan, derslerinde dijital araçları kullanan dokuz fen bilgisi öğretmeni ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada, ders öncesi etkinliklerin ders başarısını artıracağı, öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağlayacağı, TYÖM’nin etkili ve gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda modelin öğretmenler tarafından bütünüyle bilinmediği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında TYÖM’in kullanımında teknolojik alt yapı yetersizliğinin fırsat eşitsizliği oluşturacağına dair bulgular da elde edilmiştir. Modelin uygulanması durumunda ise katılımcılar modelin genel anlamda öğrenmeyi kolaylaştıracağı, öğrencilerin ders başarılarını ve ilgilerini artırabileceğini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelime: öğretmen görüşleri Ters yüz öğretim modeli fen bilgisi öğretmenleri

The Opinions of Science Teachers on Flipped Learning Model

Öz:
The aim of this study is to determine the views of science teachers’ about the Flipped Learning Model (FLM). The research has been designed as a case study. During the data collection process, a semi-structured interview form was used. The research was conducted with nine Science teachers who work in eight different secondary schools in a city center in the Southeastern Anatolia region in the 2020-2021 academic year and use digital tools in their lessons. Content analysis and descriptive analysis were used in the analysis of the data. In the study, it was concluded that pre-lesson activities would increase the success of the lesson, make students come prepared for the lesson, and that the FLM was effective and necessary. In addition, as a result of the research, it was revealed that the model was not fully known by the teachers. As well as, it has been found that the lack of technological infrastructure in the use of the FLM will create inequality of opportunity. If the model was applied, the participants stated that the model would facilitate learning in general and increase students' course success and interest.
Anahtar Kelime: teacher views

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARSLANHAN A, Bakırcı H, Altunova N (2022). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. , 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
Chicago ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. (2022): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
MLA ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. , 2022, ss.26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
AMA ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. . 2022; 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
Vancouver ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. . 2022; 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
IEEE ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri." , ss.26 - 49, 2022. 10.18009/jcer.1017574
ISNAD ARSLANHAN, Ayşe vd. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri". (2022), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574
APA ARSLANHAN A, Bakırcı H, Altunova N (2022). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
Chicago ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research 10, no.19 (2022): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
MLA ARSLANHAN Ayşe,Bakırcı Hasan,Altunova Nebi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, vol.10, no.19, 2022, ss.26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
AMA ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research. 2022; 10(19): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
Vancouver ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri. Journal of Computer and Education Research. 2022; 10(19): 26 - 49. 10.18009/jcer.1017574
IEEE ARSLANHAN A,Bakırcı H,Altunova N "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri." Journal of Computer and Education Research, 10, ss.26 - 49, 2022. 10.18009/jcer.1017574
ISNAD ARSLANHAN, Ayşe vd. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ters Yüz Öğretim Modeli Hakkındaki Görüşleri". Journal of Computer and Education Research 10/19 (2022), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574