Yıl: 2005 Cilt: 0 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 39 - 59 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmada öğretmen yetiştiren kurumlarda 1998-1999 öğretim yılında uygulamaya konulan öğretim programında ikinci sınıf II. yarıyılda verilen Öğretimde Planlama ve Değerlendirme dersinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bunun için anket yoluyla öğrenci görüşlerine başvurulmuş, görüşme tekniği ile de öğretim elemanlarının görüşleri alınmıştır. Bu görüşler öğrencilerin dersin hedeflerine ulaşma düzeyi, dersin içeriği, yarıyılı, tek ya da ayrı dersler olarak düzenlenmesi, ders ortamları, ölçme ve değerlendirme ile ilgilidir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans ve betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, öğrenciler dersin belirlenen hedeflerini önemli ölçüde gerçekleştiremedikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca, öğretim elemanları ve öğrenciler ders içeriğinin çok kapsamlı olduğunu ve sürenin yeterli olmadığını, dersin birden fazla dönemde farklı dersler biçiminde düzenlenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırma bulgularına göre de çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime: planlama ve değerlendirme dersi öğretmen görüşleri müfredat değerlendirme öğrenci görüşleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bircan İsmail, “Eğitimde Yeni Yönelimler” CÜ Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Ulusal Sempozyumu, Sivas, 2003 Demirel Özcan, Eğitimde Program Geliştirme . Ankara, 2004 Erden Münire, Eğitimde Program Değerlendirme . Ankara, 1988 Ertürk Selahattin, Eğitimde Program Geliştirme . Ankara, 1972 Senemoğlu Nuray, Gelişim, Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya. Ankara, 1997 Ülgen Gülten, Eğitim Psikolojisi. Ankara, Alkım Yayınevi, 1997. MEB, “Öğretmen Yeterlilikleri”. 2000. (www.meb.gov.tr. Erişim Tarihi:30.11.2005) YÖK, Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi Raporu, 1998 (www.yok.gov.tr . Erişim Tarihi: 30.11.2005)
APA ÇELİK F, ÖNAL A (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. , 39 - 59.
Chicago ÇELİK Fethi,ÖNAL Ali Suat Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. (2005): 39 - 59.
MLA ÇELİK Fethi,ÖNAL Ali Suat Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. , 2005, ss.39 - 59.
AMA ÇELİK F,ÖNAL A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. . 2005; 39 - 59.
Vancouver ÇELİK F,ÖNAL A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. . 2005; 39 - 59.
IEEE ÇELİK F,ÖNAL A "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi." , ss.39 - 59, 2005.
ISNAD ÇELİK, Fethi - ÖNAL, Ali Suat. "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi". (2005), 39-59.
APA ÇELİK F, ÖNAL A (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(18), 39 - 59.
Chicago ÇELİK Fethi,ÖNAL Ali Suat Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.18 (2005): 39 - 59.
MLA ÇELİK Fethi,ÖNAL Ali Suat Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.18, 2005, ss.39 - 59.
AMA ÇELİK F,ÖNAL A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 0(18): 39 - 59.
Vancouver ÇELİK F,ÖNAL A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 0(18): 39 - 59.
IEEE ÇELİK F,ÖNAL A "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.39 - 59, 2005.
ISNAD ÇELİK, Fethi - ÖNAL, Ali Suat. "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2005), 39-59.