Yıl: 2004 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 15 - 29 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi

Öz:
Uluslar arası çevrede alkollü içecekler arasında yaşanan yüksek rekabet dol ayısı ile şarap sektörü ve stratejileri de değişmektedir. Son yıllara kadar pek önemli görülmeyen şarap sektörünün önemi gittikçe artmaktadır. Dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de artan bu önem dolayısı ile şarap sektörünün incelenmesi düşünülmüştür. Bu makale, şarap sektöründeki pazarlama stratejileri ve uygulamalarını, pazarlama karması elemanları açısından incelemiştir. Bunun için sektörün genel durumu ve sektörde yer alan şirketlerin pazarlama uygulamaları değerlendirilmiştir. Şarap sektörünün genel yapısını anlamak için çeşitli ikincil verilerden yararlanılmıştır.
Anahtar Kelime: şarapçılık pazarlama karışımı (karması)

-

Öz:
The highly competitive environment of marketing alcoholic drinks in the international arena is changing the face of the wineries and their wine marketing strategies. Wine industry has not been considered very important untill recent years but its importance is now increasing. Since currently wine industry is on the upward trend in Turkey as well as in the world, it was decided to examine this industry in details. This article is examining marketing strategies and practices in wine industry in terms of marketing mix elements. To do this, industry's general structure and marketing practices in wine companies have -been evaluated. In order to understand general structure of wine industry, secondary data have been used.
Anahtar Kelime: winemaking marketing mix

Belge Türü: Makale Makale Türü: Olgu Sunumu Erişim Türü: Erişime Açık
  • ARMSTRONG, G., ve KOTLER, P., 2000, Marketing: An Introduction, Fifth Edition, Prentice Hall, New Jersey
  • DALRYMPLE, DJ. ve PARSONS, L. 1, 1976, Marketing Management: Text and Cases, John Wiley & Sons Inc., NewYork
  • HOFFMAN, D.; BEVERLAND, M.; ve RESMUSSEN, M. (2001), "The Evalution ofWine Events in Australia and New Zealand: A Proposed Model", International Journal of Wine Marketing, Vol 13, Issue 1, pp. 54-72
  • LOUVIERIS, P.; VAN WESTERING, J.; ve DRIVER, J., (2003), "Developing an eBusmess Strategy to Achieve Consumer Loyalty Through Electronic Channels", International Journal of Wine Marketing, Vol 15, Issue 1, pp. 44-54
  • PEATTIE, S., (1995), "Promotional Competitions - A Winning Technique for Wine Marketing", International Journal of Wine Marketing, Vol 7, Issue 3A, pp. 31-49
  • PERIS, S.M. ve TAYLOR, J.W., (1993), "The Coming Crisis in the Spanish Wine Industry",International Journal of Wine Marketing, Vol 5, Issue 1, pp. 5-23
  • REID, M., (2002), "Building Strong Brands Through the Management of Integrated Marketing Communications", International Journal of Wine Marketing, Vol 14, Issue 3, pp.37-53
  • ROWE, C. W., (1989), "A Review of Direct Marketing and How It Can Be Applied to the Wine Industry", European Journal of Marketing, Vol 23, No.9, ss. 5-15
  • SHARP, A. ve SMITH, J., (1990), "Champagne: A Sustainable Competitive Advantage",European Journal of Marketing, Vol 24, No 4, ss. 18-26
  • SHARPLES, L., (2000), "Organic Wines - The UK Market: A Shift from Niche Market to Mainstream Position?", International Journal of Wine Marketing, Vol 12, Issue 1, pp.3 0-42
  • SPAWTON, T., (1990), "Development in the Global Alcoholic Drinks Industry and its Implications for the Future Marketing of Wine", European Journal of Marketing, Vol 24, No 4, pp. 47-54
  • THOMAS, A., (2000), "Elements Influencing Wine Purchasing: A New Zealand View", International Journal of Wine Marketing, Vol 12, Issue 2, pp. 47-63
APA AKYOL A, ABAZOĞLU M, ÖZAY A (2004). Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. , 15 - 29.
Chicago AKYOL AYŞE,ABAZOĞLU M. Ömer,ÖZAY Aysu Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. (2004): 15 - 29.
MLA AKYOL AYŞE,ABAZOĞLU M. Ömer,ÖZAY Aysu Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. , 2004, ss.15 - 29.
AMA AKYOL A,ABAZOĞLU M,ÖZAY A Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. . 2004; 15 - 29.
Vancouver AKYOL A,ABAZOĞLU M,ÖZAY A Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. . 2004; 15 - 29.
IEEE AKYOL A,ABAZOĞLU M,ÖZAY A "Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi." , ss.15 - 29, 2004.
ISNAD AKYOL, AYŞE vd. "Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi". (2004), 15-29.
APA AKYOL A, ABAZOĞLU M, ÖZAY A (2004). Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 15 - 29.
Chicago AKYOL AYŞE,ABAZOĞLU M. Ömer,ÖZAY Aysu Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, no.1 (2004): 15 - 29.
MLA AKYOL AYŞE,ABAZOĞLU M. Ömer,ÖZAY Aysu Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.4, no.1, 2004, ss.15 - 29.
AMA AKYOL A,ABAZOĞLU M,ÖZAY A Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2004; 4(1): 15 - 29.
Vancouver AKYOL A,ABAZOĞLU M,ÖZAY A Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2004; 4(1): 15 - 29.
IEEE AKYOL A,ABAZOĞLU M,ÖZAY A "Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, ss.15 - 29, 2004.
ISNAD AKYOL, AYŞE vd. "Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (2004), 15-29.