Yıl: 2005 Cilt: 0 Sayı: 13 Sayfa Aralığı: 237 - 257 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları

Öz:
Reklamcılık insanları bir mal veya hizmet satınalmaya ikna etmenin en etkili yollardan biridir. Türkiye ekonomisinde reklamcılığın önemi ve etkileri ile ilgili bir takım kitaplar, makaleler vb. bazı çalışmaları bulmak mümkündür. Fakat, reklamcılığın tarihi ve başlangıcı hakkındaki çalışmalar söz konusu olduğunda, çok az çalışma olduğunu görmekteyiz. Biz bu çalışmada araştırmacıların dikkatini reklamcılığın tarihsel gelişimine çekmeye çalıştık. Bu çalışmanın esas konusu Osmanlı İmparatorluğu'ndaki gazete reklamlardır. Biz bu çalışmada, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemindeki gazete reklamlarını sergiledik ve bilimsel bir analizle değerlendirdik.
Anahtar Kelime: gazete reklamları Osmanlı İmparatorluğu

-

Öz:
Advertisement is one of the most important elements of convincing people to buy a good or a service. It is possible to find a bunch of studies, including books, article etc, that analyzes the importance and effectiveness of advertisement in the Turkish economy. But, when it comes to the history or the beginning of advertisement, there are just a few studies that mention about the history of advertisement. In this study, we try to take researchers' attention to the historical development of advertisement. Newspapers adds in the Ottoman Empire are the main issue in this study. We demonstrate and analyze the advertisements that printed on Newspapers during the Ottoman Empire.
Anahtar Kelime: newspaper ads Ottoman Empire

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1)Kitap ve Makaleler ANONİM, http://reklam.ilef.net/yazi.php?yad=6007
  • BOVEE, Courtland L. ve Diğerleri. Advertising Excellence. New York, 1995.
  • ECER, Ferhat ve Murat CANITEZ. Pazarlama İlkeleri Teori ve Yaklaşımlar. Ankara, 2004.
  • ÇAKIR, Hazma, Osmanlı'da Gazete Reklamcılığı, Elit Yay, Ankara, 1997
  • KARAAT, Işıl. "Internet Reklamcılığı", Pazarlama Dünyası, (Mayıs-Haziran 1997), 30-33.
  • KELLER, L. Kevin. "Mastering The Marketing Communications Mix: Micro and Macro Perspectives on Integrated Marketing Programs", Journal of Marketign Management, (Vol. 17 - 2001), 819-847.
  • KRUGMAN, Dean M. ve Diğerleri. Advertising Its Role in Modern Marketing. New York, 1994.
  • MILNER, Don. Advertising and Promotion. London, 1995.
  • TUNCER, Doğan ve Diğerleri. Pazarlama. Ankara, 1992.
  • 2)Osmanlıca Gazeteler İLERİ
  • İSTİKBAL
  • PEYAMISABAH
  • SABAH
  • ŞULE AÇIKSÖZ
  • AKŞAM
  • YENİGÜN
APA İVRENDİ M, akbal i, CANITEZ M (2005). Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. , 237 - 257.
Chicago İVRENDİ MEHMET,akbal ismail,CANITEZ MURAT Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. (2005): 237 - 257.
MLA İVRENDİ MEHMET,akbal ismail,CANITEZ MURAT Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. , 2005, ss.237 - 257.
AMA İVRENDİ M,akbal i,CANITEZ M Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. . 2005; 237 - 257.
Vancouver İVRENDİ M,akbal i,CANITEZ M Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. . 2005; 237 - 257.
IEEE İVRENDİ M,akbal i,CANITEZ M "Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları." , ss.237 - 257, 2005.
ISNAD İVRENDİ, MEHMET vd. "Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları". (2005), 237-257.
APA İVRENDİ M, akbal i, CANITEZ M (2005). Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(13), 237 - 257.
Chicago İVRENDİ MEHMET,akbal ismail,CANITEZ MURAT Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.13 (2005): 237 - 257.
MLA İVRENDİ MEHMET,akbal ismail,CANITEZ MURAT Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.13, 2005, ss.237 - 257.
AMA İVRENDİ M,akbal i,CANITEZ M Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2005; 0(13): 237 - 257.
Vancouver İVRENDİ M,akbal i,CANITEZ M Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2005; 0(13): 237 - 257.
IEEE İVRENDİ M,akbal i,CANITEZ M "Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları." Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.237 - 257, 2005.
ISNAD İVRENDİ, MEHMET vd. "Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yıllarında Gazete Reklamları ve Uygulamaları". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (2005), 237-257.