Krizde İtibarın Yönetilmesi
Yıl: 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 65 - 72 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Krizde İtibarın Yönetilmesi
Öz: Bugünün dünyasında hemen her alanda sınırların giderek ortadan kalkması ve beraberinde yaşanan rekabet, kurumları daha iyi değil en iyi olmaya zorlamaktadır. Gerek iç gerekse dünya pazarlarında yaşanan rekabet her geçen gün daha da sertleşmektedir. Kurumsal değişimi gerekli kılan rekabetin sertleşmesi beraberinde sorunları ve krizleri de getirmektedir. Organizasyonların varlıklarını sürdürebilmesi ya da itibarlarını koruyabilmesi krizin iyi yönetilmesi ile mümkündür.Ürün ve hizmetlerin neredeyse birbirinin aynısı ama değişimin kaçınılmaz olduğu günümüzde kurumların kendi hedef kitlelerine farklılıklar sunmaları gerekmektedir. Sunulacak bu farklılıklar ancak ve ancak o kurumun sahip olduğu değerlerle şekillenebilir. Bir kurumun en büyük ve en önemli değeri ise o kurumun itibarıdır. Rekabetin kızıştığı dolayısıyla değişimin kaçınılmaz olduğu bugünün şartlarında işletmeler sadece finansal varlıklarını değil itibarlarını da yönetmek durumunda kalmaktadır. Kurum itibarı, hedef kitlelere değerler sunmada etkili bir halkla ilişkiler çalışmasıdır ve organizasyonların sürekliliği açısından önemlidir.
Anahtar Kelime: Managing Reputation in Crisis
Öz: Disappearance of boundaries in all fields and increasing competition in today’s world forces the institutions to be the best, not the better. Experiencing competition in internal and external markets is getting hard day by day. The tough competition which is necessary for being institutionalized brings problems and crisis with itself. It is possible for organizations to continue their existence and protect their reputation by a good crisis management. Today, products and services are almost the same however the change is inevitable. So institutions should present to their target mass something different which is shaped only by the institutions’ own values. The most important and substantial value of a corporate is its own reputation. In today’s conditions in which the competition becomes violent and the change is inevitable, business enterprises are in a situation, in which they must manage not only their financial values but also their reputations. Corporate reputation is an effective public relations topic to present values to the target mass and is also important for the institutions’ continuity.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Capozzi L (2005) Corporate Reputation: Our Role in Sustaining and Building a Valuable Asset, Journal of Advertising Research/ September.
- Coombs W T (1999) Ongoing Crisis Communication Planning, Managing and Responding, Sage Publications, Inc. USA.
- Fombrun J C (1996) Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Pres, USA.
- O’Rourke M (2004) Protecting Your Reputation, Risk Management Magazine / April.
- Selçuklu S (2005) Ergen Şirketler, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
- Weiner D (2006) Crisis Communications: Managing Corporate Reputation in the Court of Public Opinion, (March/April) Ivey Business Journal.
- http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=624
- http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,nvid,~507026,00.asp
APA | SOLMAZ B (2006). Krizde İtibarın Yönetilmesi. , 65 - 72. |
Chicago | SOLMAZ Başak Krizde İtibarın Yönetilmesi. (2006): 65 - 72. |
MLA | SOLMAZ Başak Krizde İtibarın Yönetilmesi. , 2006, ss.65 - 72. |
AMA | SOLMAZ B Krizde İtibarın Yönetilmesi. . 2006; 65 - 72. |
Vancouver | SOLMAZ B Krizde İtibarın Yönetilmesi. . 2006; 65 - 72. |
IEEE | SOLMAZ B "Krizde İtibarın Yönetilmesi." , ss.65 - 72, 2006. |
ISNAD | SOLMAZ, Başak. "Krizde İtibarın Yönetilmesi". (2006), 65-72. |
APA | SOLMAZ B (2006). Krizde İtibarın Yönetilmesi. Selçuk İletişim, 4(3), 65 - 72. |
Chicago | SOLMAZ Başak Krizde İtibarın Yönetilmesi. Selçuk İletişim 4, no.3 (2006): 65 - 72. |
MLA | SOLMAZ Başak Krizde İtibarın Yönetilmesi. Selçuk İletişim, vol.4, no.3, 2006, ss.65 - 72. |
AMA | SOLMAZ B Krizde İtibarın Yönetilmesi. Selçuk İletişim. 2006; 4(3): 65 - 72. |
Vancouver | SOLMAZ B Krizde İtibarın Yönetilmesi. Selçuk İletişim. 2006; 4(3): 65 - 72. |
IEEE | SOLMAZ B "Krizde İtibarın Yönetilmesi." Selçuk İletişim, 4, ss.65 - 72, 2006. |
ISNAD | SOLMAZ, Başak. "Krizde İtibarın Yönetilmesi". Selçuk İletişim 4/3 (2006), 65-72. |