Yıl: 2005 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 22 - 27 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi

Öz:
Giriş: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin eğitimden hemen ve üç ay sonra Temel Yaşam Desteğini uygu­layabilirliklerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Öğrenciler, maketler üzerinde uygulamalarını gerçekleştirirken hazırlanan Temel Ya­şam Desteği basamaklarına göre değerlendirilmişlerdir. Bulgular: Üç ay sonunda solunumu kontrol etme ve Temel Yaşam Desteğini uygun sonlandırma basamak­larının ilk uygulamaya göre daha fazla öğrenci tarafından gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Öğrenciler nabzı kontrol etme, kalp masajı yapacakları bölgeyi belirleme ve suni solunum ile kalp masajı döngüsü basamak­larını diğer basamaklara göre daha büyük oranda gerçekleştirmişlerdir. İlk uygulamada öğrencilerin yarısı tüm basamakları başarılı bir şekilde gerçekleştirirken, 3 ay sonra öğrencilerin sadece %7.5'inin basamakla­rın tamamını doğru olarak gerçekleştirdiği belirlenmiştir. Sonuç: Çalışmada öğrencilerin ilk ve üç ay sonundaki değerlendirilmelerinde bebek, çocuk ve yetişkinde Temel Yaşam Desteğinden aldıkları puanlar karşılaştırılmış ve üç ay sonunda öğrencilerin başarı durumları­nın anlamlı şekilde azaldığı görülmüştür.
Anahtar Kelime: Öğrenciler, hemşirelik Kardiyopulmoner canlandırma Eğitim, hemşirelik Sağlık eğitimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik

The evaluation of nursing students knowledge and skills about basic life support just and three months after a training

Öz:
Introduction: This study was carried out to evaluate the fulfillment of Basic Life Support of nursing stu­dents after training and three months later. Material and Method: Students were evaluated to the prepared Basic Life Support steps while they were fulfilling their applications on models. Results: After a three-month training, it was determined that more students fulfilled the steps for con­trolling respiration and finishing the Basic Life Support appropriately. The students fulfilled the steps of controlling pulse, determining the place to apply heart massage, applying artificial respiration and heart massage circulation better than the other steps. While in the first application only few more than the half of the students could fulfill all the steps successfully, three months later, only 7,5% of the students could fulfill all the steps successfully. Conclusion: In this study, during the evaluation of the students in the first and at the end of the third month, the points they got from Basic Life Support in babies, children and adults were compared and at the end of the three months, it was seen that the success of the students decreased considerably.
Anahtar Kelime: Education, Nursing Health Education Students, Nursing Cardiopulmonary Resuscitation

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.Hearth Disease and Stroke: The Nation's killing leaders 2004 http://www.cdc.gov/nccdphp/aag/pdf/aag_cvh2004.pdf (erişim tarihi: 12.10.2004)
  • 2."Sağlıklı Beslenelim, Kalbimizi Koruyalım"Projesi,http//www.saglik.gov.tr/sb/default.asp?sayfa=detay&id=1068 (erişim tarihi: 12. 10. 2004)
  • 3.Chandra NC, Hazinski MF editors, (çevirenler: Tuncel F, Koşar ŞN, Ömürlü KY) Temel Hayat Kurtarma (American Hearth Association text book of Basic Life Support for Healthcare Providers) Sanem Matbaacı­lık, Ankara 1997: 1
  • 4.Demir G, Akdeniz S, Bingöl N ve ark. İlkyardım Eğitimi Rehberi. Tür­kiye Kızılay Derneği. 1. Basım, Pelin Ofset, Ankara 2001:35-46.
  • 5.Şelimen D, Kuğuoğlu S, Eti Aslan F ve ark. Acil Bakım, Yüce Yayım, İstanbul 2004: 113-114.
  • 6.Martin WJ, Loomis JR, Lloyd CW. CPR Skills: Achievement and reten­tion under stringent and relaxed criteria. American Journal of Public Health 1983; Vol.73 (11): 1310-1312.
  • 7.Devlin M. An evaluative study of the basic life support skills of nurses in an independent hospital. Journal of Clinical Nursing 1999; 8: 201-205.
  • 8.Juha N, Sihvonen M. Cardiopulmonary resuscitation skills in nurses and nursing students. Resuscitation 2000; 47(2):179-184.
  • 9.Galinski M, Loubardi N, Duchossoy MC, et al. İn hospital cardiac ar­rest resuscitation: medical and paramedical theory skill assessment in an university hospital. Annales Francaises D'anesthesie et De Reani-mation. 2003; 22(3): 179-82.
  • 10.Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) art.org/presenter.jhtml?identifier=4479 (Erişim Tarihi: 15.10.2004)
  • 11.Axelson A, Thoren T, Holmberg S, et al. Attitudes of trained Swedish lay rescuer toward CPR performance in an emergency. A survey of 1012 recently trained CPR rescuer. Resucitation 2000; 44(1): 27-36.
  • 12.http://rega.basbakanlik.gov.tr/
  • 13.Pearn J. Basic life support: extending and integreting teaching in the Australian community. Aust. N.ZJ. Surg 2000; 70: 3-5.
  • 14.Van Kerschaver V, Delooz H, Moens GF. The effectiveness of repeated cardiopulmonary resuscitation training in a school population. Resusci­tation 1989; 17 (3): 211-222.
  • 15.Douglas C, Smith A, Woollard M, et al. Trials of teaching methods in basic life support (3): Comparison of simulated CPR performance after first training and at 6 months, with a note on the value of retraining. Re­suscitation 2002; 53(2): 179-187.
  • 16.Kalmthout PM, Speth PA, Rutten JR, et al. Evaluation of lay skills in cardiopulmonary resuscitation. British Heart Journai'1985; 53(5): 562-6.
APA KARAHAN A, CERİT B, AK B, ÇITAK N, ŞAHİN S, AYHAN F (2005). Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. , 22 - 27.
Chicago KARAHAN A.,CERİT B.,AK B.,ÇITAK N.,ŞAHİN S.,AYHAN F. Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. (2005): 22 - 27.
MLA KARAHAN A.,CERİT B.,AK B.,ÇITAK N.,ŞAHİN S.,AYHAN F. Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. , 2005, ss.22 - 27.
AMA KARAHAN A,CERİT B,AK B,ÇITAK N,ŞAHİN S,AYHAN F Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. . 2005; 22 - 27.
Vancouver KARAHAN A,CERİT B,AK B,ÇITAK N,ŞAHİN S,AYHAN F Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. . 2005; 22 - 27.
IEEE KARAHAN A,CERİT B,AK B,ÇITAK N,ŞAHİN S,AYHAN F "Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi." , ss.22 - 27, 2005.
ISNAD KARAHAN, A. vd. "Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi". (2005), 22-27.
APA KARAHAN A, CERİT B, AK B, ÇITAK N, ŞAHİN S, AYHAN F (2005). Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi, 5(1), 22 - 27.
Chicago KARAHAN A.,CERİT B.,AK B.,ÇITAK N.,ŞAHİN S.,AYHAN F. Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi 5, no.1 (2005): 22 - 27.
MLA KARAHAN A.,CERİT B.,AK B.,ÇITAK N.,ŞAHİN S.,AYHAN F. Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi, vol.5, no.1, 2005, ss.22 - 27.
AMA KARAHAN A,CERİT B,AK B,ÇITAK N,ŞAHİN S,AYHAN F Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi. 2005; 5(1): 22 - 27.
Vancouver KARAHAN A,CERİT B,AK B,ÇITAK N,ŞAHİN S,AYHAN F Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi. 2005; 5(1): 22 - 27.
IEEE KARAHAN A,CERİT B,AK B,ÇITAK N,ŞAHİN S,AYHAN F "Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi." Türkiye Acil Tıp Dergisi, 5, ss.22 - 27, 2005.
ISNAD KARAHAN, A. vd. "Hemşirelik öğrencilerinin temel yaşam desteği eğitiminden hemen ve üç ay sonra bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi". Türkiye Acil Tıp Dergisi 5/1 (2005), 22-27.