Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları

Yıl: 2006 Cilt: 12 Sayı: 47 Sayfa Aralığı: 343 - 365 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğrenci görüşlerine dayalı olarak üniversitenin örgütsel imaj düzeyini belirlemektir. Çalışma grubu 2005-2006 öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 955 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen örgütsel imaj ölçeği ile elde edilmiştir. Hazırlanan ölçeğe faktör analizi uygulanarak akademik çevre, fiziksel ve sosyal çevre ve toplumsal algılanma olarak adlandırılan üç faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğrencilerin üniversitenin orta düzeyde olumlu bir imaja sahip olduğunun göstermiştir. Öğrencilerin örgütsel imaj algıları bölümlere göre farklılık göstermiş ancak cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Akademik çevre, fiziksel ve sosyal çevre boyutlarında öğrencilerin örgütsel imaj algıları sınıf değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiş, ancak toplumsal algılanma boyutunda farklılık görülmemiştir.
Anahtar Kelime: kurumsal imaj öğrenci görüşleri imaj yönetimi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Arpan, L.M., Roney, A.A. ve Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Communications: An International Journal, 8 (2), 97-113.
  • Barich, H. ve Kotler, P. (1991). A framework for marketing image management. Sloan Management Review, 32 (2), 94-104.
  • Bell, L. ve Rowley, A. (2002). The Impact of Educational Policy on Headship in Primary Schools in England, 1994-2001. Journal of Educational Administration, 40 (3), 195-210.
  • Bromley, D.B. (2001) Relationship between personal and corporate reputation. European Journal of Marketing, 35 (3/4), 316-334.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Chen, Y. ve Sönmez, T. (2005). “School Choice: An Experimental Study”, Journal of Economic Theory, ss. 1-30.
  • Christensen, L.T. ve Askegaard, S. (2001). Corporate identity and corporate image revisited – a semiotics perspective. European Journal of Marketing, 35 (3/4), 292-315.
  • Dick, A. ve Basu, K. (1994) Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework. Journal of the Academy of Marketing Science, 22 (2), 99-113.
  • Fatt, J.P.T., Wei, M., Yuen, S. Ve Suan, W. (2000). Enhancing corporate image in organisations. Management Research News, 23 (7), 28-54.
  • Flavian, C., Guinaliu, M. ve Torres, E. (2005). The influence of corporate image on consumer trust. Internet Research, 15 (4), 447-470.
  • Glatter, R., Hirsch, D. ve Watson, S. (2004). School choice and diversity international perspectives a decade on. International Studies of Educational Administration, 32 (1), 50-71.
  • Gray, E.R. ve Balmer, J.M. (1998). Managing corporate image and corporate reputation. Long Range Planning, 31 (5), 695-702.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve işletmelerde değişen kurum imajı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Gwinner, K. (1997). A model of image creation and image transfer in event sponsorship. International Marketing Review, 14 (3), 145-158.
  • Harvey, J. Ve Busher, H. (1996). Marketing schools and consumer choice. International Journal of Educational Management, 10 (4), ss. 26-32.
  • Hatch, M.J. ve Schultz, M. (1997). Relations between organizational culture, identity and image. European Journal of Marketing, 31 (5), 356-365.
  • Ivy, J. (2001) Higher education institution image: a correspondence analysis approach. The international Journal of Educational Management, 15 (6), 276-282.
  • Jackson, C. ve Bissel, M. (2005). Gender and school choice: factors influencing parents when choosing single-sex or co-educational independent schools for their children. Cambridge Journal of Education, 35 (2), 195-211.
  • Kazoleas, D., Kim, Y., ve Maffitt, M.A. (2001). Institutional image: a case study. Corporate Communications: An International Journal, 6 (4), 205-216.
  • Kotler, P. ve Andreasen, A.R. (1996). Positioning the organisation: strategic marketig for non profit organisation. Toronto: Prentice-Hall.
  • Landrum, R.E., Turrisi, R. ve Harless, C. (1998) University image: the benefits of assessment and modeling. Journal of Marketing for Higher Education, 9 (1), 53-68.
  • Lemmimk, J., Schuijf, A. ve Streukens, S. (2003). The role of corporate image and company employment image in explaining application intentions. Journal of Economic Psychology, 24 (1), 1-15.
  • Markwick, N. ve Fill, C. (1997) Towards a framework for managing corporate identity. European Journal of Marketing, 31 (5), 396-409.
  • Mazzarol, T. (1998). Critical success factors for international education marketing. International Journal of Educational Management, 12 (4), 163-175.
  • Melewar, T.C. ve Akel, S. (2005). The role of corporate identity in the higher education sector. Corporate Communications: An International Journal, 10 (1), 41-57.
  • Moizer, P., Benau, M.A.G., Humphrey, C. Ve Martinez, A.V. (2004). The corporate image of auditors in a developing audit market within the EU: the case of Spain. European Accounting Review, 13 (3), 561-582.
  • Mok, K. H. (2005). Decentralization and marketization of education in Singapore. Journal of Educational Administration, 41 (4), 348-366.
  • Nguyen, N. ve Leblanc, G. (2001). Image and reputation of higher education institutions in students’ retention decisions. The international journal of educational management,15(6), 303-311.
  • Nguyen, N. ve Leblanc, G. (2002). Contact personel, physical environment and the perceived corporate image of intangible services by new clients. International Journal of Service Industry Management, 13 (3), 242-262.
  • Okay, A. (2000). Kurum kimliği. Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Oplatka, I. ve Hemsley-Brown, J. (2004). The research on school marketing. Journal of Educational Administration, 42 (3), 375-400.
  • Oplatka, I., Foskett, N. ve Hemsley-Brown, J. (2002). Educational marketisation and the head’s psychological well-being: a speculative conceptualisation. British Journal of Educational Studies, 50 (4), 419-441.
  • Palacio, A.B., Meneses, G.D. ve Perez, P.J. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational Administration, 40 (5), 486-505.
  • Parameswaran, R. ve Glowacka, A.E. (1995) University image: an information processing perspective. Journal of Marketing for Higher Education, 6(2), 41-56.
  • Porter, S.S.ve Claycomb, C. (1997). The influence of brand recognition on retail store image. Journal of Product & Brand Management, 16 (6), 373-387.
  • Prahalad, C.K. ve Hamel, G. (1990). The core competence of the corporation. Harvard Business Review, 68 (3), 79-81.
  • Riordan, C., Gatewood, R.D. ve Bill, J.B. (1997). Corporate image: employee reactions and implications for managing corporate social performance. Journal of Business Ethics, 16 (4), 401-412.
  • Ritzen, J. M., Dommelen, J. ve Vijlder, F. J. (1997). School finance and school choice in the Netherlands. Economics of Education Review, 16 (3), 329-335.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Yelken, R., Vatandaş, C., Bayram, K., Alver, K. ve Koçak, H. (2001). Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin örgütsel imajı: Afyon halkının üniversiteyi algılaması tutum ve beklentilerine ilişkin araştırma. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları.
  • Si, S. X. ve Hitit, M.A. (2003). A study of organizational image resulting from international joint ventures in transitional economies. Journal of Business Research, 1-8.
  • TED (2005). Türkiye’de üniversiteye giriş sistemi araştırması ve çözüm önerileri. Ankara: Türk Eğitim Derneği yayınları.
  • Theus, K.T. (1993) Academic reputations: the process of formation and decay. Public Relations Review, 19 (3), 277-291.
  • Torlak, Ö. (2001) Eğitim hizmetleri pazarlaması açısından üniversite öğrencilerinin hizmet kalitesini algılamalarının önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7 (27), 399-416.
  • Treadwell, D.F. ve Harrison, T.M. (1994). Conceptualizing and assessing organizational image: model images, commitment and communication. Communication Monograhs, 61, 63-85.
  • Wright, C. Ve O’neill, M. (2002). Service quality evaluation in the higher education sector: an empirical investigation of students’perceptions. Higher Education Research & Development, 21 (1), 23-39.
APA CERİT Y (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. , 343 - 365.
Chicago CERİT Yusuf Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. (2006): 343 - 365.
MLA CERİT Yusuf Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. , 2006, ss.343 - 365.
AMA CERİT Y Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. . 2006; 343 - 365.
Vancouver CERİT Y Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. . 2006; 343 - 365.
IEEE CERİT Y "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları." , ss.343 - 365, 2006.
ISNAD CERİT, Yusuf. "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları". (2006), 343-365.
APA CERİT Y (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(47), 343 - 365.
Chicago CERİT Yusuf Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12, no.47 (2006): 343 - 365.
MLA CERİT Yusuf Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.12, no.47, 2006, ss.343 - 365.
AMA CERİT Y Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2006; 12(47): 343 - 365.
Vancouver CERİT Y Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2006; 12(47): 343 - 365.
IEEE CERİT Y "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12, ss.343 - 365, 2006.
ISNAD CERİT, Yusuf. "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12/47 (2006), 343-365.