Yıl: 2004 Cilt: 18 Sayı: 1-2 Sayfa Aralığı: 147 - 160 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe

Öz:
Bu makale, istanbul ilinin metropol alanı dışındaki bir köyde (Garipçe) yaşayan köylülerin çeşitli medya tüketimini ve onların günlük hayatlarında yapmış oldukları değişikliklerin içerik analizini ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırmanın verileri saha araştırmasının yanı sıra, 87 hanede yaşayan kişilerle yapılan derinlemesine mülakat tekniği ile toplanmıştır. Araştırma, bu toplumun giderek küreselleşen kesiminde kültürel benzerlik ve farklılıkların boyutunu inceleme olanağı sağlamıştır. Medya tüketim alışkanlıkları açısından ele alınan örneklemde, kadın ve erkekler, tutucu ve tutucu olmayanlar olmak üzere iki kategoriye ayrılmıştır. Tutucu kesim namaz kılan, Kuran kurslarına devam eden ve dinsel dergiler okuyanlar; tutucu olmayanlar ise tarafsız yayın yapan radyoları dinleyen, televizyonları izleyen ve gazeteleri okuyanlar olarak tanımlanmıştır. Çalışmanın sonucuna göre dinsel etkinlikler ve medya; pembe diziler, arabesk müzik ve dinsel olmayan medyanın ilettiği kültürel mesajlara karşı bir panzehir görevi görmektedir.
Anahtar Kelime: köylüler kültürel farklılıklar din eğitim İstanbul medya tüketimi içerik analizi

Konular: İşletme İşletme Finans

İzole Bir Yerleşimde Medya Tüketimi: Garipçe Örneği

Öz:
This article offers a contextual analysis of the consumption of various media systems and its ramifications on the daily life cycles of the inhabitants of a village (Garipçe) on the outskirts of the metropolitan area of Istanbul. The data, based on field research and in-depth interviews conducted with members of 87 households, provide for the examination of the degree of both cultural homogenization and heterogenization in an increasingly globalized era in this community. The media consumption habits of the villagers, both male and female, are divided into two categories, the sacred and the profane, with calls to prayer, Kuran courses, religious magazines and plays on the sacred side, and radio, television and newspapers on the other. The study concludes that the religious activities and media act as an "antidote" to the cultural messages delivered in the soap operas, arabesk music and other profane media forms.
Anahtar Kelime: education Istanbul media consumption content analysis villagers cultural differences religion

Konular: İşletme İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abadan-Unat, N. (1996). Kum Saatini İzlerken. Istanbul: İletişim Yayınları.
  • Anderson, B. (1983). Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism. London: Verso.
  • Appadurai, A. (1991). "Difference in the Global Cultural Economy," in M. Featherstone (ed.) Global Culture: Nationalism, Globalisation and Modernity. London: Sage.
  • British Foreign Office Archives, Public Record Office. (1923) FO 371-12230 - E 3234/25744, London.
  • Bourdieu, P. (1979). Algeria 1960. R. Nice (Trans.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Erginsoy, G. (1998). "Global Encounters and Gender Hierarchies in the Community of Garipçe," New Perspectives on Turkey, 18: 131-146.
  • Giddens, A. (1990). The Consequences of Modernity. Cambridge: Polity/Blackwell.
  • Robertson, R. (1992). Globalisation. London: Sage.
  • Saussure F. de. (1959). Course in General Linguistics. New York: Philosophical Library.
  • Tuchman, G., et al. (eds.) (1978). Heart and Home: Images of Women in the Mass Media. New York: Oxford University Press.
  • Zerubavel, E. (1985). Hidden Rhythms: Schedules and Calendars in Social Life. Berkeley: University of California Press.
APA ERGİNSOY BEŞE F (2004). Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. , 147 - 160.
Chicago ERGİNSOY BEŞE Fatma Güliz Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. (2004): 147 - 160.
MLA ERGİNSOY BEŞE Fatma Güliz Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. , 2004, ss.147 - 160.
AMA ERGİNSOY BEŞE F Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. . 2004; 147 - 160.
Vancouver ERGİNSOY BEŞE F Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. . 2004; 147 - 160.
IEEE ERGİNSOY BEŞE F "Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe." , ss.147 - 160, 2004.
ISNAD ERGİNSOY BEŞE, Fatma Güliz. "Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe". (2004), 147-160.
APA ERGİNSOY BEŞE F (2004). Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies, 18(1-2), 147 - 160.
Chicago ERGİNSOY BEŞE Fatma Güliz Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies 18, no.1-2 (2004): 147 - 160.
MLA ERGİNSOY BEŞE Fatma Güliz Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies, vol.18, no.1-2, 2004, ss.147 - 160.
AMA ERGİNSOY BEŞE F Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies. 2004; 18(1-2): 147 - 160.
Vancouver ERGİNSOY BEŞE F Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies. 2004; 18(1-2): 147 - 160.
IEEE ERGİNSOY BEŞE F "Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe." Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies, 18, ss.147 - 160, 2004.
ISNAD ERGİNSOY BEŞE, Fatma Güliz. "Medya Consumption in an Isolated Community: The Case of Garipçe". Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies 18/1-2 (2004), 147-160.