Yıl: 2006 Cilt: 12 Sayı: 48 Sayfa Aralığı: 455 - 480 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı

Öz:
Bu çalışmada Avrupa Birliği’nin eğitim alanında yürüttüğü faaliyetlerden Socrates eğitim programının alt dallarından biri olan Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri açıklanmıştır. Araştırmanın problemi, Comenius projelerinin, Comenius amaçlarının gerçekleşmesine katkı sağlayıp sağlayamadığıdır. Araştırmanın amacı, Projelerle ilgili yapılan çalışmaların, okulların eğitimine olumlu etkilerinin olup olmadığı, öğrencilerin bireysel gelişimine katkı sağlayıp sağlamadığı, dil öğrenimi açısından olumlu gelişmelere yol açıp açmadığıdır. Araştırmanın çalışma grubu, Comenius okul ortaklıkları projelerinden yararlanan ilk ve ortaöğretim öğrencileridir. Araştırmada veri toplamak için ölçek geliştirilmiştir. Geçerliği ve güvenirliği yapılan ölçeğin, uygulanması sonucunda; Comenius okul ortaklıkları projesinden yararlanan öğrencilerin, okulla ilgili olumlu düşünceler geliştirdikleri, beklentilerin arttığı; derslere katılımlarında artış olduğu, sorumluluk almaktan kaçınmayarak sosyal faaliyetlere daha çok katılmak istedikleri; işbirliği kurmaktan zevk aldıkları, problemlerin çözümünde daha yaratıcı oldukları; yabancı dil öğrenme isteklerinin arttığı ve farklı kültürlere ait önyargılarının azaldığı görülmüştür.
Anahtar Kelime: Avrupa Birliği sokrates projeleri comenius projesi eğitim programları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Contribution of Comenius School Partnership Projects to Achievement of Comenius Objectives

Öz:
Education, regarded as the most important issue for centuries, sustains its significance today. Enhancing the quality of education, constructing intercultural awareness and encouraging language learning have become more prominent and new activities have become to be employed in order to achieve them in the 21st century during which a rapid development and globalization are experienced. In this paper Comenius School Partnership Projects, which is one of the sub-branch of Socrates Education Programs in which educational activities are carried out by the European Union, have been clarified. The problem statement of the research is whether Comenius Projects have contributed to achieve Comenius objectives or not. The aim of the research is to reveal whether studies with in the context of projects improve the education in the schools, contribute to the individual developments of students, and promote language learning or not. The study group of the research consists of primary and secondary school students benefiting from Comenius school partnership projects. A scale has been developed so as to collect data for the research. As a result of the implementation of the scale, which is proved to be valid and reliable, it is seen that the students participating in Comenius school partnership project have developed positive believes about school their attendance rate and expectations have increased, they have become more volunteer to take part in social activities and to take responsibility, they have began to enjoy cooperation, they have been more creative in solving problems, their enthusiasm for learning a foreign language has increased and their prejudice against various cultures has decreased.
Anahtar Kelime: educational programs European Union socrates projects comenius project

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Atabay, S. (2003). “Okul Eğitimi Comenius” Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Ocak, Yıl:3, Sayı:35, www.meb.gov.tr (10. 01. 2006).
  • Atabay, S. (2004). “Avrupa Birliği Eğitim Ve Gençlik Programları: Programlara Türkiye’nin Katılım Süreci” Bilişim Kültürü Dergisi, Sayı: 81, http://eski.tbd.org.tr/ sayi81_html /dosya3.html, (10.01.2006).
  • Comenius 1 Okullar için El Kitabı, Avrupa Toplulukları Resmi Yayın Ofisi, Lüksemburg. http://www.ua.gov.tr/Socrates/ (01.02.2006)
  • Comenius Bilgi Dokümanı, (2006), www.ua.gov.tr (20.02.2006)
  • europa.eu.int(12.12.2005).http://europa.eu.int/comm/education/programmes/socrates/comenius/index_en.html. “Comenius - European Cooperation on School Education”
  • europa.eu.int,(12.12.2006).http://europa.eu.int/comm/education/programmes/socrates/comenius/particip_en.html, “Are you eligible to participate”.
  • Resmi Gazete, Türkiye Cumhuriyeti ile Avrupa Toluluğu Arasında Türkiye Cumhuriyetinin Topluluk Programlarına Katılmasının Genel İlkeleri Hakkında Çerçeve Antlaşma, Eylül 2002, Sayı 24863.
  • Socrates Rehber (2000). Eğitim Alanında Topluluk Faaliyet Programı (2000-2006),Avrupa Toplulukları Resmi Yayın Ofisi, Lüksemburg. http://www.ua.gov.tr/socrates/ (12.12.2005)
  • Ulusal Ajans, http://www.ua.gov.tr/, (03.12.2005).
  • Yayan, M. (2003). “AB Eğitim Programları ve Türkiye'nin Yararlanma Kabiliyeti” Milli Eğitim Dergisi, Kış 2003, Sayı:158, www.meb.gov.tr (10.01.2006).
APA AYDOĞAN İ, ŞAHİN A (2006). Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. , 455 - 480.
Chicago AYDOĞAN İSMAİL,ŞAHİN Ali Enver Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. (2006): 455 - 480.
MLA AYDOĞAN İSMAİL,ŞAHİN Ali Enver Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. , 2006, ss.455 - 480.
AMA AYDOĞAN İ,ŞAHİN A Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. . 2006; 455 - 480.
Vancouver AYDOĞAN İ,ŞAHİN A Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. . 2006; 455 - 480.
IEEE AYDOĞAN İ,ŞAHİN A "Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı." , ss.455 - 480, 2006.
ISNAD AYDOĞAN, İSMAİL - ŞAHİN, Ali Enver. "Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı". (2006), 455-480.
APA AYDOĞAN İ, ŞAHİN A (2006). Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(48), 455 - 480.
Chicago AYDOĞAN İSMAİL,ŞAHİN Ali Enver Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12, no.48 (2006): 455 - 480.
MLA AYDOĞAN İSMAİL,ŞAHİN Ali Enver Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.12, no.48, 2006, ss.455 - 480.
AMA AYDOĞAN İ,ŞAHİN A Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2006; 12(48): 455 - 480.
Vancouver AYDOĞAN İ,ŞAHİN A Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2006; 12(48): 455 - 480.
IEEE AYDOĞAN İ,ŞAHİN A "Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12, ss.455 - 480, 2006.
ISNAD AYDOĞAN, İSMAİL - ŞAHİN, Ali Enver. "Comineus Okul Ortaklıkları Projelerinin, Comenius Amaçlarının Gerçekleşmesine Katkısı". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12/48 (2006), 455-480.