İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları

Yıl: 2005 Cilt: 0 Sayı: 20 Sayfa Aralığı: 49 - 62 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları

Öz:
Bu çalışmada, ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin genetik ve biyoteknoloji konularına ilişkin kavram yanılgılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Fen Bilgisi Dersi’nin Genetik Ünitesi’nde geçen genetik ve biyoteknoloji konularıyla ilgili olası kavram yanılgılarını belirlemek üzere araştırma grubuna “kavram yanılgıları testi” uygulanmıştır. Elde edilen bulguların analizi sonucunda, öğrencilerin çoğunluğunda bazı kavramlara ilişkin olarak kavram yanılgılarının bulunduğu ortaya konulmuştur. Buradan hareketle, ilgili kavramların öğrenciler tarafından yeterli ve doğru şekilde anlaşılabilmesi için öneriler getirilmektedir.
Anahtar Kelime: fen eğitimi kavram yanılgıları biyoteknoloji ilk öğretim öğrencileri genetik

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Misconception of Primary 8. Grade Students Concerning Genetics and Biotechnology

Öz:
The purpose of this study was to determine the misconceptions of primary 8th grade students concerning genetics and biotechnology. For this purpose, “misconceptions test” was applied to the study group to determine misconceptions dealing genetics and biotechnology, which were in the “genetics-unity” of the science lesson. The analyses of data showed that the majority of students have misconceptions concerning same concepts. Of this front was to bring some suggestions for the students to understand the concepts sufficiently and correctly.
Anahtar Kelime: genetics science education misconceptions biotechnology elementary school students

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anonim (2004). Biyoteknoloji. 15.12.2004 tarihinde http://www.ortohum.gov.tr/tekbul/biotek.doc adresinden alınmıştır.
  • Bahar, M. (2003). “ Biyoloji Eğitiminde Kavram Yanılgıları ve Kavram Değişim Stratejileri” Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi 3 (1)l, 27-64.
  • Bahar, M., Johnstone, A.H. and Hansell, M.H. (1999). Revistiting learning diffucilties in biology. J.of Biological Education, 33, (2), 84-86.
  • BM Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi Cartagena Biyolojik Güvenlik Protokolü (2000) United
  • Nations Environment Program (UNEP), Montreal, Kanada, www.biodiv.org
  • Büyüköztürk, Şener (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Y. 5. Baskı, Dawson, V. (2003). Western Australian school students’ understanding of biotechnology. International Journal of Science Education, vol.25, no.1, 57–69.
  • Fisher, K.M. (1985). “A misconception in biology: Aminoacids and translation”, Journal of Research in Science Teaching; 22: 63-72
  • Hill, R., Stanisstreet, M. Ve Boyes, E. (2000). What ideas do students associate with “biotechnology” and “genetic engineering”? 19.12.2004 tarihinde http://www.liv.ac.uk/~qe04/eeru/publist.htm adresinden alınmıştır.
  • Karasar, Niyazı (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınevi, 13.Baskı
  • Lewis J. and Wood Robinson, C. (2000). Genes, Chomosomes, Cell division and İnheritence-do Students see any relationship? İnt. J. of Biol.Education, 16, 135-140,
  • Lock, R. (1994). What do 14 to 16-year-olds know and think about biotechnology? Nutrition&Food Science, vol.94, no.3, 29-32.
  • Miller, B.M. (1994). Practical DNA technology in school. Journal of Biological Education, 28(3), 203–211.
  • Renko, N. Ve Renko, V. (2003). Attitudes of the Croatian population toward genetically modified food. 15.12.2004 tarihinde http://www.ingentaconnect.com/content/mcb/070/2003/00000105/00000003 adresinden alınmıştır.
  • Sander, M. (1993). “Erroneous ideas about respiration: The teacher factor”, Journal of Research in Science Teaching, 30: 919-934
  • Senemoğlu, N. (2004). Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme. Gazi Kitabevi, 10. Baskı, Ankara
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Ders Kitabı “Fen Bilgisi 8. Sınıf”, Ankara 2003
  • T.C. MEB. Fen ve Teknoloji Dersi Program Taslağı (İlköğretim 8. Sınıf).
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö., Sungur, S. ve Uzuntiryaki, E. (2000). Öğrencilerin Biyoloji Konularını Anlama Zorlukları. IV. Fen Bil. Eğt. Kongresi Bildirileri, 5-9, Ankara
  • Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18: 140-147.
APA özdemir o (2005). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. , 49 - 62.
Chicago özdemir oğuz İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. (2005): 49 - 62.
MLA özdemir oğuz İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. , 2005, ss.49 - 62.
AMA özdemir o İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. . 2005; 49 - 62.
Vancouver özdemir o İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. . 2005; 49 - 62.
IEEE özdemir o "İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları." , ss.49 - 62, 2005.
ISNAD özdemir, oğuz. "İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları". (2005), 49-62.
APA özdemir o (2005). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(20), 49 - 62.
Chicago özdemir oğuz İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.20 (2005): 49 - 62.
MLA özdemir oğuz İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.20, 2005, ss.49 - 62.
AMA özdemir o İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 0(20): 49 - 62.
Vancouver özdemir o İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 0(20): 49 - 62.
IEEE özdemir o "İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.49 - 62, 2005.
ISNAD özdemir, oğuz. "İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2005), 49-62.