Yıl: 2005 Cilt: 5 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 122 - 127 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi

Öz:
Giriş: Bu çalışma 1999 yılında fiziksel yapısı değiştirilen ve yeni çalışma yönergesinin uygulanmaya başladığı servisimizde verilen hizmet düzeyinin, hasta memnuniyeti açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma 1 Ocak 2003 - 1 Nisan 2003 tarihleri arasında, Acil Servis Yataklı Gözlem Birimi'nde en az bir gün süreyle yatırılan, 18 yaş ve üzeri, okuma yazma bilen, görüşmeyi kabul eden ve çıkış işlemleri yapılan hastalarla bire bir görüşülerek ve 50 soruluk bir anket formu doldurularak 122 hasta ile yapıldı. Bulgular: Çalışmanın yapıldığı üç aylık dönemde acil servis yataklı gözlem biriminde toplam 343 hasta izlendi. Bu hastalardan 62'si erkek (%50.4), 60'ı kadın olmak üzere (%49.6) kriterlere uyan 122 kişi çalışma kapsamına alındı. Yaş ortalaması 38.30 ±19.22'ydi. Her iki cins arasında genel memnuniyet düzeyi açısından her iki cins arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptandı. Kadınlarda X = 4.13 ± 0.54, erkeklerde X = 3.92 ± 0.57. Varyans analizi ve Benferroni testi ile yaş grupları arasında memnuniyet açısından anlamlı fark bulundu. 18-28 yaş grubu (en genç grup X = 3.86 ± 0.53) ile 62 yaş ve üzerinde (en yaşlı grup X = 4.41 ± 0.34) diğer yaş gruplarına göre memnuniyet açısından fark saptandı. Hastaların medeni durum, mesleki ve gelir durumunun memnuniyet açısından bir fark oluşturmadığı saptandı. Tüm hizmet boyutlarının, memnuniyetin oluşmasında etkili olduğu görüldü. Sonuç: Ege Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Acil Servis yataklı birimlerinde verilen hizmetlerden genel olarak hastaların %63.1 oranı ile memnun oldukları saptandı. Hasta memnuniyetini olumlu yönde etkileyen en önemli faktörlerden biri hemşirelik hizmetleridir.
Anahtar Kelime: Acil tıp servisleri Varyans analizi Anketler Hastaneye yatırma Hasta memnuniyeti

Konular: Acil Tıp

The satisfaction levels of patients staying in Emergency Department of Ege University Medical Faculty Hospital

Öz:
Introduction: This study was carried out to evaluate the level of service and patient satisfaction in our unit which its physical structure was reconstructed and new working instructions were being started to be carried out in 1999. Methods: This study was conducted between the dates of 01 January 2003 and 01 April 2003, with the patients stayed at least one day in the emergency department, who are over 18 years old, literate and who accepted the interview. A face to face interview consisted of 50 questions was carried out with the study patients after the discharge process was completed. Results: During the study period a total of 343 patients were observed in emergency department. Of these 343 patients, 122 were included to the study. 62 patients were male (50%) and 60 were women (49.9%). Their mean age was 30.30 ± 10.22. When the overall levels of satisfaction for both genders were examined, a statistical difference was found. Among the women X was 4.13 ± 0.34 and among the males X was 3.92 ± 0.57 (p< 0.05). With the Variance analysis and Bonferroni test a significant difference was found between age groups in regards to level of satisfaction; the difference was found to be originated from the 18-26 age group (the youngest group, X=3.86 ± 0.5362) and 62 years of age or over (oldest group, X=4.41 ± 0,34) (p>0.05). There wasn't any difference between patient marital status and income level for the level of satisfaction. It was seen that all the dimensions of service were effective in reaching satisfaction. Conclusion: It was observed that 63.1% of the patients were satisfied from the services provided in the Emergency Department of Ege University Medical Faculty Hospital. One of the most important factors that affected the patient satisfaction positively was nursing services.
Anahtar Kelime: Questionnaires Hospitalization Patient Satisfaction Emergency Medical Services Analysis of Variance

Konular: Acil Tıp
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.Akdemir N. Kalite-Maliyet ve Hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 1994; 1(1) : 45-48.
  • 2.Alcan Z. Bayındır Tıp Merkezi Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü Hasta Memnuniyet Anket Sonuçları. Sağlık Sektöründe Toplam Kalite Yönetiminin Yeri Çev: Çoruh M. 1996, 133-138.
  • 3.Davis SL, Adams GM. Integrating Patient Satisfaction With A Quality Improvement Program. JON A 1994; 24(12): 28-31.
  • 4.Peşkircioğlu N. Hizmet Sektöründe Kalite, Kalite Güvencesi ve Sağlık Hizmetlerine Uygulaması. Verimlilik Dergisi, MPM Yayını 1995/3: 141-146, 148-149.
  • 5.Peşkircioğlu N. Sağlık Hizmetlerinde Kalite Güvencesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 1994; 1(1): 95-96, 102.
  • 6.Thomas LH, Bond S. Measuring Patients' Sayisfaction With Nursing: 1990-1994. Journal of Advanced Nursing 1996; 23: 747-756.
  • 7.Argon G, Vatan F, Sezgin B. Ege Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Polikliniklerinde Hasta Memnuniyet Düzeyinin İncelenmesi. 5. Ulusal Sağlık Kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyum Kitabı. T.C. Osmangazi Üniversitesi Yayınları Eskişehir. 2002; 418-419.
  • 8.Satçioğlu Ö, Koksal G. Bir Özel Hastane için Toplam Kalite Yönetim Sistemi Tasarımı. IV. Ulusal Kalite Kongresi Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Kalite. 1995; 295-300.
  • 9.Eryoldaş S, Turgutoğlu B. Hasta Memnuniyetinin Ölçümü. Sağlık Sektöründe Toplam Kalite Yönetiminin Yeri (Çev: Çoruh M). 1996; 145-146.
  • 10.Sezgin B. Acil servise başvuran hastaların aldıkları hizmetten memnuniyetlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1998.
  • 11.Derose KP, Hays RD, Me Caffrey DF, et al. Does physician gender affect satisfaction of men and women visiting the emergency department ? J Gen Med 2001; 16(4): 218-26.
  • 12.Baker DW, Hayes R, Fortier JP. interpreter use and satisfaction with interpersonel aspects of care for Spanish-speaking patients. Med Care 1998; 36: 1461-70.
  • 13.Sun BS, Adams J, OravJ E, et al. Determinants of patien satisfaction and wilingness to return with emergency care. Ann Emerg Med 2000; 35:426-34.
  • 14.Akhüseyioğlu M, Ayhan S, Kızıltaş S ve ark. Uyanış sağlık ocağına 3- 6 tarihleri arasında başvuran hastaların bekleme süreleri ve memnuniyet düzeyleri çalışması, www dicle.edu tr, 2002.
  • 15.Waseem M, Ravi L, Radeps M, et al. Parenteral perception of waiting time and influence on parenteral satisfaction in an urban pediatric emergency department: are parents accurate in determining waiting time? South Med J 2003; 96: 880-3.
  • 16.Bursch B, Beezy J, Shaw R. Emergency department satisfaction: what matters most? Ann Emerg Med 1993; 22: 586-91.
APA DÖLEK M, TURABA F, AKBİNAR C, SEZGİN B, AKSU H, SOLAK I (2005). Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. , 122 - 127.
Chicago DÖLEK M.,TURABA F.,AKBİNAR C.,SEZGİN B.,AKSU H.,SOLAK I. Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. (2005): 122 - 127.
MLA DÖLEK M.,TURABA F.,AKBİNAR C.,SEZGİN B.,AKSU H.,SOLAK I. Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. , 2005, ss.122 - 127.
AMA DÖLEK M,TURABA F,AKBİNAR C,SEZGİN B,AKSU H,SOLAK I Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. . 2005; 122 - 127.
Vancouver DÖLEK M,TURABA F,AKBİNAR C,SEZGİN B,AKSU H,SOLAK I Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. . 2005; 122 - 127.
IEEE DÖLEK M,TURABA F,AKBİNAR C,SEZGİN B,AKSU H,SOLAK I "Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi." , ss.122 - 127, 2005.
ISNAD DÖLEK, M. vd. "Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi". (2005), 122-127.
APA DÖLEK M, TURABA F, AKBİNAR C, SEZGİN B, AKSU H, SOLAK I (2005). Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi, 5(3), 122 - 127.
Chicago DÖLEK M.,TURABA F.,AKBİNAR C.,SEZGİN B.,AKSU H.,SOLAK I. Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi 5, no.3 (2005): 122 - 127.
MLA DÖLEK M.,TURABA F.,AKBİNAR C.,SEZGİN B.,AKSU H.,SOLAK I. Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi, vol.5, no.3, 2005, ss.122 - 127.
AMA DÖLEK M,TURABA F,AKBİNAR C,SEZGİN B,AKSU H,SOLAK I Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi. 2005; 5(3): 122 - 127.
Vancouver DÖLEK M,TURABA F,AKBİNAR C,SEZGİN B,AKSU H,SOLAK I Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi. 2005; 5(3): 122 - 127.
IEEE DÖLEK M,TURABA F,AKBİNAR C,SEZGİN B,AKSU H,SOLAK I "Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi." Türkiye Acil Tıp Dergisi, 5, ss.122 - 127, 2005.
ISNAD DÖLEK, M. vd. "Ege Üniversitasi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servis Biriminde yatan hastaların memnuniyet incelenmesi". Türkiye Acil Tıp Dergisi 5/3 (2005), 122-127.