Yıl: 2006 Cilt: 31 Sayı: 328 Sayfa Aralığı: 33 - 39 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin boş zamanlarında kitle iletişim araçlarını kullanma durumlarını belirlemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın örneklemine 204 üniversite öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmada, öğrenciler ile ilgili genel bilgilere, öğrencilerin boş zamanlarında kullandıkları kitle iletişim araçlarına ve bu araçlara ayırdıkları süreye ait soruların yer aldığı genel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler Kay-Kare Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin boş zamanlarında neler okuduklarına ilişkin tercihlerinde öğrencilerin devam ettiği sınıfın etkili bir faktör olduğu, gazete okuma, televizyon seyretme ve radyo dinleme sıklıklarına ilişkin görüşlerinde devam ettikleri sınıfın etkili olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: kitle iletişim araçları üniversite öğrencileri boş zaman etkinlikleri

The Study on the Use of Mass Media Instruments by the University Students During their Free Time

Öz:
This research is planned with the aim of determinin the use of mass media instruments by university students during their free time. The sample used in the research has been the 204 students. In the research, the general form of question in connection to the time students spend on this instruments, the use of mass media instruments and general iformation concerning them has been used. Data obtained were analysed using Kay-Kare Test. The result of the research was determined that the class they attend is an influencing factor of their choice related to what they read on the university students during their free time but the frequency of reading a newspaper watching television or listenning to the radio is not influenced by the class they attend.
Anahtar Kelime: leisure time activities mass media university students

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anonymus.(2005).“Why Don't Students Study More?” Recruitment&Retention in Higher Education, 19(6):3-4.
  • Balcı,V.(2003).“Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması.”Milli Eğitim Dergisi, 158:161-173.
  • Erdoğan,İ.(1994).“Gazetenin Eğitim ve Öğretimde Kullanılması”,Yaşadıkça Eğitim, 51:27-32.
  • Kantemir,E.(1991).Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara Üniversitesi Basımevi, No:166, Ankara.
  • Mahoney, J.L.,Lord, H.and Carryl, E.(2005).“An Ecological Analysis of After-School Program Participation and the Development of Academic Performance and Motivational Attributes for Disadvantaged Children.”Child Development, 76 (4):811-825.
  • Nippold,M.A.,Duthie,J.K.and Larsen,J.(2005).“Literacy as a Leisure Activity: Free-Time Preferences of Older Children and Young Adolescents.”Language, Speech, & Hearing Services in Schools, 36(2):93-102.
  • Onat,Ü.(2001).“Gecekondu Toplumunda Boş Zaman Sorunu ve Toplum Merkezleri.”Toplum ve Sosyal Hizmet, 12(2):77-87.
  • Roberts,K.(2004).“Leisure Inequalities, Class Divisions and Social Exclusion in Present-Day Britain.”Cultural Trends, 13(50):57-71.
  • Robertson,B.J.(1999).“Leisure and Family: Perspectives of Male Adolescents Who Engage in Delinquent Activity as Leisure.”Journal of Leisure Research, 31(4):335-358.
  • Scott,T.M.and CARON,D.B.(2005).“Conceptualizing Functional Behavior Assessment as Prevention Practice Within Positive Behavior Support Systems.”Preventing School Failure, (50)1:13-20.
  • Shaw,S.M.,Caldwell,L.L. and Kleiber,D.A.(1996).“Boredom, Stress and Social Control in the Daily Activities of Adolescents.”Journal of Leisure Research, 28(4):274-292.
  • Soyer,F.(1997).Üniversite Öğrencilerinin Boş zaman Alışkanlıkları ve Sportif Eğilimlerinin Mesleki Yönelişlerine Göre Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Stodolska, M. and Alexandris,K.(2004).“The Role of Recreational Sport in the Adaptation of First Generation Immigrants in the United States.”Journal of Leisure Research, 36(3):379-413.
  • Süzer,M.(1997).Üniversite Öğrencilerinin Sosyal ve Ekonomik Özelliklerine Göre Boş Zaman Faaliyetlerini Değerlendirme Biçimleri (Pamukkale Üniversitesi örneği).(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ulutak,İ.(1988).Kitle İletişim Araçları ve İletişim Ortamlarının Boş Zaman Değerlendirme Eğilimleri Açısından Bir Yükseköğrenim Kurumunda Sınanması.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
APA AYDOĞAN Y, ARAL N (2006). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. , 33 - 39.
Chicago AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. (2006): 33 - 39.
MLA AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. , 2006, ss.33 - 39.
AMA AYDOĞAN Y,ARAL N Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. . 2006; 33 - 39.
Vancouver AYDOĞAN Y,ARAL N Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. . 2006; 33 - 39.
IEEE AYDOĞAN Y,ARAL N "Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi." , ss.33 - 39, 2006.
ISNAD AYDOĞAN, YASEMİN - ARAL, NERİMAN. "Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi". (2006), 33-39.
APA AYDOĞAN Y, ARAL N (2006). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(328), 33 - 39.
Chicago AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi 31, no.328 (2006): 33 - 39.
MLA AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.31, no.328, 2006, ss.33 - 39.
AMA AYDOĞAN Y,ARAL N Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(328): 33 - 39.
Vancouver AYDOĞAN Y,ARAL N Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(328): 33 - 39.
IEEE AYDOĞAN Y,ARAL N "Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi." Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, ss.33 - 39, 2006.
ISNAD AYDOĞAN, YASEMİN - ARAL, NERİMAN. "Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarında Kitle İletişim Araçlarını Kullanmalarının İncelenmesi". Çağdaş Eğitim Dergisi 31/328 (2006), 33-39.