Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma
Yıl: 2007 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 247 - 262 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma
Öz: Kalite arayışı insanın doğasında olan bir olgudur. Bu arayış insanlığın ilk dönemlerinden günümüze kadar kesintisiz devam etmiştir. Sonuçta rekabetin yoğunlaşmasına neden olmuş ve kalite seviyesinin yükselmesini sağlamıştır. Halen daha yanlış bîr anlayış devam etmektedir; "kaliteli mal ve hizmetler pahalı olur". Çalışmanın amacı, Üniversite öğrencilerinin kaliteyi nasıl algıladığını tespit etmektir. Bu çerçevede Kafkas Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Kağızman Meslek Yüksekokulu'nda yapılan araştırma sonuçlan incelenmektedir.
Anahtar Kelime: Konular:
-
Öz: Quality searching is a fact which is in the human nature. This searching had been continuoing from primary of the mankind to now. As a result, it had been caused to become dense competition and provided rising of the quality level. A wrong understanding still goes on presently; "quality goods and services are expensive". The aim of this study is to determine how the University Students perceive the quality. In this limitation, it has beenexamining of the research results which made in the Kafkas University, Economics And Administrative Sciences Faculty and Kağızman ProfessionHighschool.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
- Ay, Ceyhun (2002), "Japon Kalkınma Modeli", Anahtar Dergisi, Sayı: 164.
- Bozkurt, Rıdvan (2002), "Liderlik Sertifıkasyonu, Verimlilik ve Kalite" Anahtar Dergisi, Sayı: 163.
- Caruana, A. and PITT, L. (1997), "Intqual - An Internal Measure of Service Quality and The Link Between Service Quality and Business Performance", European Journal of Marketing, MCB University Press, Vol.31, No: 8.
- Corbett, L.M. ve Rastrick, K.N., (2000), "Quality Performance and Organizational Culture A New Zealand Study", International Journal of Quality & Reliability Management, Vol.17, No.1.
- Doğan, Ali (2002), "Toplumsal Kültürün Başarı Üzerine Etkisi", Anahtar Dergisi, Sayı: 163.
- Faoro, Patricia A. (1992), "Quality- The Key To Success", Credit World,Nov./Dec.
- İdil, Orhan. (1980), "Örnekleme Teorisi ve İşletme Yönetiminde Uygulanması", İstanbul Üniversitesi Yayını, No: 2708, İstanbul.
- Koukhar V., (1976) "Kalite ve Standardizasyon" (Çeviren: Bilge Ekin), Verimlilik Dergisi, MPM Yayını, Cilt:6, Sayı:1, Ekim-Aralık,.
- Kurtuluş, K. (1998), "Pazarlama Araştırmaları", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, Yayın No:274, İstanbul.
- LAMM, Rolene; Lewis, Ramon .The Interpersonal Relationship in Doctoral Supervision,Paper Presented at Aare-Nzare Conference, 29 Novenber-2 December, Melbourne, 1999.
- Parasuraman, A; Zeithaml V.A., Bery L.L. (1988) "servqual A multiple item scala for measuring consumer perception of service quality, journal of retailing 64,1,23 s
- Wilkonson, A. (1992), The Other Side Of Quality, Soft Issues and The Human Resource Dimension, Total Quality Management, C. 3,
- Yükçü, Süleyman (1999), Kalite Maliyetlerinin Muhasebeleştirilmesi. Anadolu Matbaacılık, İzmir,
- www.kageme. itu.edu.tr/icerik/1 tky/html/sozluk.htm
APA | KUTLU H (2007). Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. , 247 - 262. |
Chicago | KUTLU Hüseyin Ali Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. (2007): 247 - 262. |
MLA | KUTLU Hüseyin Ali Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. , 2007, ss.247 - 262. |
AMA | KUTLU H Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. . 2007; 247 - 262. |
Vancouver | KUTLU H Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. . 2007; 247 - 262. |
IEEE | KUTLU H "Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma." , ss.247 - 262, 2007. |
ISNAD | KUTLU, Hüseyin Ali. "Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma". (2007), 247-262. |
APA | KUTLU H (2007). Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 247 - 262. |
Chicago | KUTLU Hüseyin Ali Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 21, no.1 (2007): 247 - 262. |
MLA | KUTLU Hüseyin Ali Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.21, no.1, 2007, ss.247 - 262. |
AMA | KUTLU H Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2007; 21(1): 247 - 262. |
Vancouver | KUTLU H Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2007; 21(1): 247 - 262. |
IEEE | KUTLU H "Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma." Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21, ss.247 - 262, 2007. |
ISNAD | KUTLU, Hüseyin Ali. "Kaliteyi Algılamadaki Farklılıklar Üzerine Kafkas Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bir Araştırma". Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 21/1 (2007), 247-262. |