Yıl: 2006 Cilt: 0 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 1 - 7 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı

Öz:
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin, genel kimya laboratuvarı dersi içerisinde yer alan kimyasal denge deneylerinin raporlaştırılmasında V diyagramı kullanımının öğrenme başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma deney (N= 67) ve kontrol (N= 67) grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubuna ön-test uygulanmış ve testin değerlendirilmesi sonucunda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (t= 0.23; p= 0,842). Uygulama sonunda elde edilen son-test başarı puanları ise, öğretimde V diyagramlarının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık (t= 9.578; p=0.000) göstermektedir.
Anahtar Kelime: kimya eğitimi kimya laboratuvarı öğretmen eğitimi öğretmen adayları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Using of V Diagrams for Understanding and Repeating of Chemical Equilibrium in Chemistry Laboratories

Öz:
V diagrams explaining knowledge and knowledge production process is one of the teaching strategies used aiming to provide meaningful learning in laboratories. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of chemical equilibrium in chemistry laboratory of second years mathematic trainer teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N=67) and control (N=67). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed nonsignificance difference between the experimental and control groups (t= 0.23; p= 0,842). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant difference in favor of the experimental group (t= 9.578; p=0.000)
Anahtar Kelime: teacher education prospective teachers chemistry education chemistry laboratory

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Çelikler D, GÜNES T, GÜNEŞ M (2006). Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. , 1 - 7.
Chicago Çelikler Dilek,GÜNES TOHIT,GÜNEŞ MUNİSE HANDAN Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. (2006): 1 - 7.
MLA Çelikler Dilek,GÜNES TOHIT,GÜNEŞ MUNİSE HANDAN Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. , 2006, ss.1 - 7.
AMA Çelikler D,GÜNES T,GÜNEŞ M Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. . 2006; 1 - 7.
Vancouver Çelikler D,GÜNES T,GÜNEŞ M Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. . 2006; 1 - 7.
IEEE Çelikler D,GÜNES T,GÜNEŞ M "Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı." , ss.1 - 7, 2006.
ISNAD Çelikler, Dilek vd. "Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı". (2006), 1-7.
APA Çelikler D, GÜNES T, GÜNEŞ M (2006). Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(22), 1 - 7.
Chicago Çelikler Dilek,GÜNES TOHIT,GÜNEŞ MUNİSE HANDAN Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.22 (2006): 1 - 7.
MLA Çelikler Dilek,GÜNES TOHIT,GÜNEŞ MUNİSE HANDAN Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.22, 2006, ss.1 - 7.
AMA Çelikler D,GÜNES T,GÜNEŞ M Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 0(22): 1 - 7.
Vancouver Çelikler D,GÜNES T,GÜNEŞ M Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 0(22): 1 - 7.
IEEE Çelikler D,GÜNES T,GÜNEŞ M "Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.1 - 7, 2006.
ISNAD Çelikler, Dilek vd. "Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2006), 1-7.