Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 35 - 44 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması)

Öz:
Kişi doğduğu andan itibaren, çevresi ile etkileşim içine girer ve toplumun içinde kendine yer aramaya başlar. Bir gruba ait olmak, kabul görmek, çevresindeki kişileri sevmek ve onlar tarafından sevilmek ister. Bunun içinde yaşadığı toplumun kurallarını öğrenerek bunlara uyum sağlamak zorundadır. Bu kuralları okula başlama yaşlarına kadar ailesinde ve sosyal çevresinde öğrenir. Okullaşma ile birlikte eğitim kurumlarının üstlenmiş oldukları görevlerden biride çocuğu iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. ilköğretim programımız incelendiği zaman bu bilgi ve becerilerin kazandırılmaya çalışıldığı ders olarak karşımıza Sosyal Bilgiler dersi çıkmaktadır. Bu nedenlerden dolayı öğrencilerin aktif olduğu drama yönteminin sosyal bilgiler derslerinde kullanılabilirliği bu çalışmanın temel amacıdır.
Anahtar Kelime: drama sosyal bilgiler eğitimi eğitimde drama

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sanat

The Availability of Drama Method in Social Sciences Lesson (Sample Lesson Plan)

Öz:
An individual has interaction with the surroundings and tries to find a place for her/himself in the society from the time he/she is born. He wants to get involved in a group, to find acceptance, to like the people around and to be liked by them. For his, he has to learn the rules of the society he is living in and obey them. He learns these rules up to school age within the family and the surroundings. One of the duties that educational institutions have is to educate a child as a good citizen. Examining our educational program, we can see that the lesson that gives students this knowledge and behavior is Social Sciences. For these reasons, the main goal of this study is the availability of drama method that students are active in through social sciences lessons.
Anahtar Kelime: drama social science education drama in education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sanat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Çoruh, S. (1950), Okullarda Dramatizasyon. İstanbul: Işıl Matbaası.
  • 2. Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998),Çocuk Eğitimde Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • 3. Karadağ , E. Ve Çalışkan, N. (2005).Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 4. Karadağ , E. (2005), Eğitim Yönetimi ve Öğretim Yöntemleri İlişkisi Kapsamında Drama Yönteminin Değerlendirilmesi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • 5. TDK. (1983), Türkçe Sözlük. Ankara:TDK Yayınları.
  • 6. MEB. (1991). Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 7. O'Neill, C. ve Lambert, A. (1990). Drama Structures A Practical Handbook For Teachers. London: Heinemann Educational Book Inc.
  • 8. Özgü, M. (1997). Çocuk ve Tiyatro.Ankara: Maya Yayıncılık.
  • 9. San, İ. (1990). Eğitimde Yaratıcı Drama.Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 573–574.
  • 10.Varış F. vd. (1998). Eğitim Bilimine Giriş.İstanbul: Alkım Yayınları.
APA KARADAG E, ÇALIŞKAN N (2006). Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). , 35 - 44.
Chicago KARADAG ENGIN,ÇALIŞKAN NİHAT Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). (2006): 35 - 44.
MLA KARADAG ENGIN,ÇALIŞKAN NİHAT Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). , 2006, ss.35 - 44.
AMA KARADAG E,ÇALIŞKAN N Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). . 2006; 35 - 44.
Vancouver KARADAG E,ÇALIŞKAN N Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). . 2006; 35 - 44.
IEEE KARADAG E,ÇALIŞKAN N "Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması)." , ss.35 - 44, 2006.
ISNAD KARADAG, ENGIN - ÇALIŞKAN, NİHAT. "Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması)". (2006), 35-44.
APA KARADAG E, ÇALIŞKAN N (2006). Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 7(1), 35 - 44.
Chicago KARADAG ENGIN,ÇALIŞKAN NİHAT Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 7, no.1 (2006): 35 - 44.
MLA KARADAG ENGIN,ÇALIŞKAN NİHAT Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), vol.7, no.1, 2006, ss.35 - 44.
AMA KARADAG E,ÇALIŞKAN N Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2006; 7(1): 35 - 44.
Vancouver KARADAG E,ÇALIŞKAN N Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması). Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2006; 7(1): 35 - 44.
IEEE KARADAG E,ÇALIŞKAN N "Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması)." Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 7, ss.35 - 44, 2006.
ISNAD KARADAG, ENGIN - ÇALIŞKAN, NİHAT. "Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Kullanılabilirliği (Örnek Ders Planı Uygulaması)". Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 7/1 (2006), 35-44.