Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 135 - 144 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri

Öz:
Kişilerarası iletişimde önemli bir eleman olan “dinleme” öğretim sürecinde de önemli bir yer tutmaktadır. Öğretmen-öğrenci iletişiminde, öğretmenin etkinliğini artırmak diğer bütün vasıflarla birlikte “dinleme becerisi”nin de kazanılması ve güçlenmesi ile mümkün olacaktır. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacını iki farklı alanda geleceğin öğretmenleri olacak üniversite öğrencilerinin kişilerarası iletiş imde dinleme beceri düzeylerini tespit etmek ve bazı öneriler sunmaktır.Bu maksatla yapılan çalışmaya gönüllü olarak 150 sınıf ve 150 beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencisi katılmıştır. Deneklere güvenirliliği test edilmiş bir veri toplama aracı uygulanmıştır. Elde edilen ham veriler SPSS istatistik programında araştırmacılar tarafından yüzde (%), frekans (n), ortalama (X) ve t-test kullanılarak çözümlenmiştir.Sonuçta öğretmen adayı iki farklı alandaki öğrencilerin “orta” düzeyde dinleme becerisine sahip oldukları; cinsiyet ve bölümler açısından önemli bir farklılığın olmadığı belirlenirken, çok iyi düzeyde dinleme becerisine sahip (iki kişi hariç) öğretmen adayı öğrencinin olmaması düş ündürücü bir bulgu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Anahtar Kelime: dinleme becerisi sınıf öğretmenleri öğretmen eğitimi beden eğitimi ve spor öğretmenleri öğretmen-öğrenci ilişkileri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Açıkgöz, K., Ü. (2004). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • 2. Apuhan, R., Ş. (1998). İnsan İlişkilerinde En Etkili Davranışlar. İstanbul:Tima Yayınları.
  • 3. Celep, C. (2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Psikolojik ve Gereksinimlerini Akademik Karşılama ile Sınıf İçi Öğrenci Eğitim Araştırmaları Dönütleri,Yıl:3, Sayı:9.
  • 4. Cihangir, Z. (2000). Üniversite Öğrencilerine Verilen Etkin Dinleme Becerisi Eğitiminin Başkalarını Dinleme Becerilerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 5. Cüceloğlu, D. (1997). İnsan İnsana (24.Basım), İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • 6. Ergin, A. (1995). Öğretim Teknolojisi İletişim. Ankara: Pegem Yayınları.
  • 7. Konter, E. (1996). Bir Lider Olarak Antrenör. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • 8. Kuzu, T., S. (2003). Eğitim-Öğretim Ortamında Etkili Sözel İletişim.Milli Eğitim Dergisi. Sayı:158.
  • 9. Nazik, M., H. (2000). İnsan İlişkileri İstanbul: YA-PA Yayınları.
  • 10.Roebuck, C. (1998). Effective Communication The Essential Guide To Thinking and Working Smarter (Çev:Akkoyunlu, Ali. Cevat: 2000). Etkili İletişim.İstanbul: Doğan Kitapçılık A.Ş.
  • 11.Şimşek, A. (2000). Eğitimde İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • 12.Whirter, M., J. (2000). Ergen ve Çocukla İletişim. (Çeviren: Acar, N., V.) Ankara: US-A Yayıncılık.
APA YONCALIK O, ÇİMEN Z (2006). Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. , 135 - 144.
Chicago YONCALIK Oğuzhan,ÇİMEN Zafer Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. (2006): 135 - 144.
MLA YONCALIK Oğuzhan,ÇİMEN Zafer Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. , 2006, ss.135 - 144.
AMA YONCALIK O,ÇİMEN Z Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. . 2006; 135 - 144.
Vancouver YONCALIK O,ÇİMEN Z Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. . 2006; 135 - 144.
IEEE YONCALIK O,ÇİMEN Z "Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri." , ss.135 - 144, 2006.
ISNAD YONCALIK, Oğuzhan - ÇİMEN, Zafer. "Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri". (2006), 135-144.
APA YONCALIK O, ÇİMEN Z (2006). Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 7(1), 135 - 144.
Chicago YONCALIK Oğuzhan,ÇİMEN Zafer Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 7, no.1 (2006): 135 - 144.
MLA YONCALIK Oğuzhan,ÇİMEN Zafer Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), vol.7, no.1, 2006, ss.135 - 144.
AMA YONCALIK O,ÇİMEN Z Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2006; 7(1): 135 - 144.
Vancouver YONCALIK O,ÇİMEN Z Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2006; 7(1): 135 - 144.
IEEE YONCALIK O,ÇİMEN Z "Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri." Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 7, ss.135 - 144, 2006.
ISNAD YONCALIK, Oğuzhan - ÇİMEN, Zafer. "Beden Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Düzeyleri". Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 7/1 (2006), 135-144.