Yıl: 2006 Cilt: 2006 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 169 - 178 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği

Öz:
Bu çalışmada, Trabzon’da görev yapan kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yaklaşımının kullanıldığı çalışmaya, toplam 30 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri anket, mülakat ve gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Çalışmada, durum tespiti ve ihtiyaç belirleme anketi geliştirilmiş ve 30 öğretmene uygulanmıştır. 8 öğretmenle de yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca bir öğretmenin dersinde toplam 60 ders saati gözlem yapılmıştır. Elde edilen bulgular kimya öğretiminde daha çok öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kullanıldığını göstermiştir. Sonuç olarak çalışma, kimya öğretmenlerinin özelikle öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlama ve çağdaş kavram öğretim yöntemleri konusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarmıştır.
Anahtar Kelime: kimya eğitimi trabzon öğretmen eğitimi hizmet içi eğitim kimya

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Determining Chemistry Teachers'in -Service Needs: The Case of Trabzon

Öz:
The aim of this study was to determine chemistry teachers’ in-service needs in Trabzon. A case study approach was used in this study. The subject of research consists of 30 chemisrty teachers. Data were collected from questionaire, interview, and observation techniques. A Needs Assessment Questionaire was developed and implemented. 8 chemistry teachers were interviewed by researchers. In addition, one of the researchers observed a teacher’s lessons during 60 lessons’ time. Findings showed that teacher-centered teaching strategies were very common in chemistry instruction. In conclusion, it was pointed out that chemistry teachers needed in-service training about the contemporary concept teaching strategies and effective learning techniques.
Anahtar Kelime: teacher education inservice education chemistry chemistry education trabzon

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ayas, A., Çepni, S. ve Akdeniz, A.R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum. Science Education, 77(4), 433-440.
  • Azar, Ali (1998). Fizik öğretmenlerinin mesleki gelişim süreçlerindeki özel konuları, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış doktora tezi, Trabzon.
  • Baki, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Ayas, A., Kalkavan, A. ve Özbay, Y. (1996). Türkiye’de eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması durum analizi ve öneriler, Yüksek Öğretim Kuruluna Sunulan Rapor.
  • Bredeson, P.V. (2000). Teacher learning as work and at work: exploring the content and contexts of teacher professional development. Journal of In-Service Education, 26 (1), 63-72.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Ed.). New York: Routledge Publication.
  • Çepni, S. (2001). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Erol Ofset Matbaacılık.
  • Daloğlu, A. (2004). A professional development program for primary school English language teachers in Turkey: designing a materials bank. International Journal of Educational Development, 24, 677-690.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fuller, F. ve Bown, O.H. (1975). Becoming a teacher. içinde: Azar, A. 1998. Fizik öğretmenlerinin mesleki gelişim süreçlerindeki özel konuları, yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Garmston, R.J. (1998). Becoming expert teacher. Journal of Staff Development, 19, 60-64.
  • Hitchcock, G. ve Hughes, D. (1995). Research and teacher a qualitative introduction to school-based reseach (Sec.Ed.). New York: Routhledge Publication.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2000). Fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmet içi eğitim yaz kurslarının etkinliği, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 317-321.
  • Kaya, A. (2003). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına yönelik bir laboratuar programı geliştirme ve model önerme, Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kunje, D. (2002). The Malawi integrated in-service teacher Education programme: an experiment with mixed-mode training International Journal of Educational Development, 22, 305–320.
  • Küçükahmet, L. (1994). Öğretim ilke ve yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • Manning, R.C. (1988). The teacher evaluation handbook. New Jersey: Prentice Hall.
  • Marshall, C. ve Rossman, G.B. (1999). Designing qualitative reseach, (3.Ed.). London: Sage Publications.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study applications in education, San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • O’Sullivan, M.C. (2001). The inset strategies model: an effective inset model for unqualified and underqualified primary teachers in Namibia. International Journal of Educational Development, 21, 93-117.
  • Richert, A.E. (1991). Using teacher cases for reflection and enhanced understanding (edit. Ann Lieberman ve Lynne Miller ) Staff development for education in the 1990’s. (ss. 113- 132). New York: Second Teachers College Press.
  • Ruba, P.A. (1985). Chemistry teachers inservice needs: are they unique?. Journal of Chemical Education, 58(5), 430-431.
  • Saban, A. (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim, 145, 25-30.
  • Taymaz, A.H. (1997). Hizmet içi eğitim kavramlar ilkeler yöntemler( 3. Bas.). Ankara: Takav Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Tekin, S. ve Ayas, A. (2002). Kimya öğretmenlerinin profesyonel gelişim süreçleri ve hizmet içi eğitime bakış açıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 1334-1339.
  • Tekin, S. (2004). Kimya öğretmenleri için kavramsal anlama ve kavram öğretimi amaçlı bir hizmet-içi eğitim kurs programı geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üni. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Thair, M. ve Treagust, D.F. (2003). A brief history of a science teacher professional development initiative in Indonesia and the implications for centralised teacher development. International Journal of Educational Development, 23, 201–213.
  • Thijs, A. ve Van den Berg, E. (2002). Peer coaching as part of a professional development program for science teachers in Botswana. International Journal of Educational Development, 22, 55–68.
  • Todd, A. ve Mason, M. (2005). Enhancing learning in South African schools: strategies beyond outcomes-based Education. International Journal of Educational Development, 25, 221–235.
  • Üstüner, I.Ş., Ersoy, Y. ve Sancar, M. (2000). Fen/Fizik öğretmenlerinin hizmet-içi eğitimi ve sempozyumlardan beklentileri, IV. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 311-316.
APA TEKİN S, AYAS A (2006). Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. , 169 - 178.
Chicago TEKİN Seher,AYAS Ali Paşa Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. (2006): 169 - 178.
MLA TEKİN Seher,AYAS Ali Paşa Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. , 2006, ss.169 - 178.
AMA TEKİN S,AYAS A Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. . 2006; 169 - 178.
Vancouver TEKİN S,AYAS A Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. . 2006; 169 - 178.
IEEE TEKİN S,AYAS A "Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği." , ss.169 - 178, 2006.
ISNAD TEKİN, Seher - AYAS, Ali Paşa. "Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği". (2006), 169-178.
APA TEKİN S, AYAS A (2006). Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006(31), 169 - 178.
Chicago TEKİN Seher,AYAS Ali Paşa Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006, no.31 (2006): 169 - 178.
MLA TEKİN Seher,AYAS Ali Paşa Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2006, no.31, 2006, ss.169 - 178.
AMA TEKİN S,AYAS A Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 2006(31): 169 - 178.
Vancouver TEKİN S,AYAS A Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 2006(31): 169 - 178.
IEEE TEKİN S,AYAS A "Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, ss.169 - 178, 2006.
ISNAD TEKİN, Seher - AYAS, Ali Paşa. "Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006/31 (2006), 169-178.