Yıl: 2006 Cilt: 35 Sayı: 171 Sayfa Aralığı: 31 - 42 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

"Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada, 2004-2005 öğretim yılı ilk ve orta öğretim kurumlarında "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Proje ile okullarda demokrasi kültürünün gelişmesi ve çocuklarda demokrasi bilincinin oluşması hedeflenmiştir. Bu hedefin gerçekleşmesi için okullarda "okul meclisleri" seçimleri yapılmış, seçimler vasıtasıyla ve seçilen temsilcilerin aktiviteleri ile demokrasi kültürü ve bilinci geliştirilmeye çalışılmıştır. Çanakkale ili ile sınırlı araştırmanın verileri, gözlem ve görüşme yöntemi ile derlenmiştir. Araştırma bulgularında projenin okullarda algılanması, uygulanması ve sorunları ile ilgili önemli verilere ulaşılmıştır. Projenin etkililiği, uygulamadaki başarısı ile yakından ilgilidir.
Anahtar Kelime: okul meclisleri demokrasi eğitimi Çanakkale orta öğretim performansı demokratik okul

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Evaluation of Democracy Education and School Council Project

Öz:
In this work, it is aimed to evaluate the "democracy education and school council project" application during 2004-2005 education year. The goal of the project is to improve the democracy culture and to help students to have the conscious of democracy. In order to achieve this goal, "school councils" elections are performed and the elected representatives' activities are tried to develop the democracy culture and consciousness of democracy. The data is obtained using observation and interview techniques. Important datum is obtained about the perception, application and problems of the project in the school with research findings. The effectiveness of the project is closely related to its success in its application.
Anahtar Kelime: democracy education Canakkale secondary school performance democratic school school councils

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkutay, Ülker (1996). Millî Eğitimde Yabana Uzman Raporları. Ankara: Avni Akyol Vakfı Kültür ve Eğitim Yayınları.
  • Aydoğan, İsmail ve Kukul, Feride (2003). "Öğretmenler ile Öğretim Üyelerinin Demokratik Davranışlarının Analizi" Eğitim Araştırmaları. Yıl, 3. Sayı 11.
  • Büyükdüvenci, Sabri (1990). "Demokrasi, Eğitim ve Türkiye" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt 23, sayı 2.
  • Gülmez, Mesut (2004). "İnsan Hakları Uluslararası Hukukunda İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi" Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu (20-21 Mayıs 2004).
  • Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını (Eser Ofset).
  • Karpat, Kemal H. (1996). Türk Demokrasi Tarihi (ilk baskı 1967). İstanbul: Afa Yayıncılık. Kepenekçi, Yasemin (2003). "Demokratik Okul" Eğitim Araştırmaları. Yıl, 3. Sayı 11. Kıncal, Remzi Y.(2002). Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Mikro Yayınları.
  • Kmcal, Remzi Y. ve Işık, Halil (2003). "Demokratik Eğitim ve Demokratik Değerler" Eğitim Araştırmaları. Yıl, 3. Sayı 11.
  • MEB (2004). Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Kitapçığı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB (2004). Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Yönergesi, http/ / www.okulmeclisleri.meb.gov.tr (Tebliğler Dergisi, 08.09.2004-135).
  • Özpolat, Abdulvahap (2004). "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Bilim ve Akim Aydınlığında Eğitim Dergisi. Yıl 5. Sayı 50.
  • Sarı, En ver (2001). "Demokrasi Eğitiminin Psikolojik Temelleri" Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (7-9 Haziran). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yayınları.
  • Tarcov, Nathan (1996). "The Meanings of Democracy" Democracy, Education and the Schools (ed: Roger Soder). San francisco: Jossey- Bass Publishers.
  • Uygun, Selçuk (2004, Mart 27). "Seçimler ve Demokratik Kültür Birikimimiz". Kemer Gözcü Gazetesi. Antalya.
  • Yanıklar, Cengiz ve Elyıldırım Ü. Yaşar (2004). "Demokrasi Eğitimi ve Pratik Uygulamalar" Çoluk Çocuk Dergisi. Sayı 44.
APA KINCAL R, UYGUN S (2006). "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. , 31 - 42.
Chicago KINCAL Remzi Y.,UYGUN SELÇUK "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. (2006): 31 - 42.
MLA KINCAL Remzi Y.,UYGUN SELÇUK "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. , 2006, ss.31 - 42.
AMA KINCAL R,UYGUN S "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. . 2006; 31 - 42.
Vancouver KINCAL R,UYGUN S "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. . 2006; 31 - 42.
IEEE KINCAL R,UYGUN S ""Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi." , ss.31 - 42, 2006.
ISNAD KINCAL, Remzi Y. - UYGUN, SELÇUK. ""Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi". (2006), 31-42.
APA KINCAL R, UYGUN S (2006). "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 35(171), 31 - 42.
Chicago KINCAL Remzi Y.,UYGUN SELÇUK "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim 35, no.171 (2006): 31 - 42.
MLA KINCAL Remzi Y.,UYGUN SELÇUK "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, vol.35, no.171, 2006, ss.31 - 42.
AMA KINCAL R,UYGUN S "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim. 2006; 35(171): 31 - 42.
Vancouver KINCAL R,UYGUN S "Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim. 2006; 35(171): 31 - 42.
IEEE KINCAL R,UYGUN S ""Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi." Milli Eğitim, 35, ss.31 - 42, 2006.
ISNAD KINCAL, Remzi Y. - UYGUN, SELÇUK. ""Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi" Uygulamalarının Değerlendirilmesi". Milli Eğitim 35/171 (2006), 31-42.