Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi
Yıl: 2007 Cilt: 35 Sayı: 173 Sayfa Aralığı: 127 - 138 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi
Öz: Bu araştırma Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu öğrencilerinin boş zaman aktiviteleri konusundaki tercihlerini belirlemek ve boş zamanlarını değerlendirmelerinde sınıfın etkili olup olmadığını saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okuluna devam eden 204 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada öğrenciler ve aileleriyle ilgili genel bilgileri elde etmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen "Genel Bilgi Formu" ile öğrencilerin boş zaman süreleri, kullanımı ve tercihlerine ilişkin bilgileri kapsayan "Boş Zamanları Değerlendirme Anketi" kullanılmıştır. Öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme durumlarında sınıfın etkili olup olmadığını belirlemek için Kay-Kare Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin boş zaman süreleri ve üniversitelerinde boş zamanlarını değerlendirmeye yardımcı olacak imkanların olup olmadığına ilişkin görüşleri üzerinde devam ettikleri sınıfın etkili bir faktör olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Examination of How the Students of the High School of Home Economics of Ankara University Spent Their Free Time
Öz: This research has been conducted in order to determine the choice of the students of School of Home Economics, Ankara University to spend their free time activities and to evaluate whether the class is efficient to spend their free time. 204 students of the School of Home Economics, Ankara University constitute the sample to this research. In the research a "General Form of Information" developed by the researchers in order to obtain the general information in relation to the students and their families and a poll on the topic how do you spend your free time has been used which encompass the information on free time, it's use and the choices that have been made. The Test Kay-Kare has been used in order to determine the effectiveness of the class when students spent their free time. The result of this research has been based on the opinions whether there are supportive possibilities on spending student's free time and it has showed that the class that they are in is a determinant factor.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- ARSLAN,S.(1996).Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'na Bağlı Yurtlarda Kalan Bayan Öğrencilerin Rekrasyon (Boş Zaman Değerlendirme) Sorunları Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
- ASLAN,L.N.(1994).Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Eğilimi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
- BEN-ARIEH,A and OFIR,A.(2Q02)."Time for (More) Time-Use Studies: Studying The Daily Activities of Children", Childhood, 9(2):225-248.
- BALCI,V.(2003)."Ankara'daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması", Milli Eğitim Dergisi, 158:161-173. '
- CALDWELL,L.L.,BALDWIN,C.K.,WALLS,T, and SMITH,E.(2004). "Preliminary Effects of a Leisure Education Program to Promote Healthy Use of Free Time among Middle School Adolescents ", Journal of Leisure Research, 3rd Quarter, 36(3):310-335.
- EKİCİ,S.(1997).Yükseköğretim Gençliğinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları ve Turizme Katkıları Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
- NIPPOL,M.A.,DUTHIE,J.K. and LARSEN,j:(2005)."Literacy as a Leisure Activity; Free-Time Preferences of Older Children and Young Adolescents", Language, Speech, & Hearing Services in Schools, April,36(2):93-102.
- ONAT,Ü.(2001 )."Gece/:ond« Toplumunda Boş Zaman Sorunu ve Toplum Merkezleri", Toplum ve Sosyal Hizmet,12(2):77-87.
- ROBERTS,K.(2004:)."LeisureIinequalities, Class Divisions and Social Exclusion in Present-Day Britain", Cultural Trends, June,13(50):57-71.
- ROBERTSON,B.J.(1999)."Lezs«re and Family: Perspectives of Male Adolescents Who Engage in Delinquent Activity as Leisure", Journal of Leisure Research, 4th Quarter, 31(4):335-358.
- SEÇGİN,H.(1996).Ortaöğretim Kurumlarında Eğitsel Kol Çalışmalarının Boş Zaman Değerlendirmesine Katkıları (İzmir Örneği), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
- SHAW,S.M.,CALDWELL,L.L.and KLEIBER,D.A.(1996)."Boredom, Stress and Social Control in the Daily Activities of Adolescents"', Journal of Leisure Research, 28(4):274-292.
- SOYER,F.(1997).Üniversite Öğrencilerinin Boş zaman Alışkanlıkları ve Sportif Eğilimlerinin Mesleki Yönelişlerine Göre Karşılaştırılması, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kayseri.
- SÜZER,M.(1997).Üniversite Öğrencilerinin Sosyal ve Ekonomik Özelliklerine Göre Boş Zaman Faaliyetlerini Değerlendirme Biçimleri, (Pamukkale Üniversitesi Örneği), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
- SHINEV,K.J., FLOYD, M.F. And PARRY,D. (2004). "Understanding the Relationship Between Race and Leisure Activities and Constraints: Exploring an Alternative Framework", Leisure Sciences, Apr-Jun, 26(2):181-199.
- ULUTAK,İ.(1988).Kitle İletişim Araçları ve İletişim Ortamlarının Boş Zaman Değerlendirme Eğilimleri Açısından Bir Yükseköğrenim Kurumunda Sınanması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir.
- WILSON,A. and ARNOLD,M.(1997)."Promoting Recreation and Leisure Activities for Individuals.. ."Journal of Instructional Psychology,March,24(l):76-79.
- YETİŞ,Ü.(2000).Kamu Kuruluşlarında Çalışan Devlet Memurlarının Boş Zaman Faaliyetlerini Değerlendirme Alışkanlıkları (Tügsaş Örneği).Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)Ankara.
APA | AYDOĞAN Y, ARAL N (2007). Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. , 127 - 138. |
Chicago | AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. (2007): 127 - 138. |
MLA | AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. , 2007, ss.127 - 138. |
AMA | AYDOĞAN Y,ARAL N Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. . 2007; 127 - 138. |
Vancouver | AYDOĞAN Y,ARAL N Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. . 2007; 127 - 138. |
IEEE | AYDOĞAN Y,ARAL N "Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi." , ss.127 - 138, 2007. |
ISNAD | AYDOĞAN, YASEMİN - ARAL, NERİMAN. "Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi". (2007), 127-138. |
APA | AYDOĞAN Y, ARAL N (2007). Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. Milli Eğitim, 35(173), 127 - 138. |
Chicago | AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. Milli Eğitim 35, no.173 (2007): 127 - 138. |
MLA | AYDOĞAN YASEMİN,ARAL NERİMAN Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. Milli Eğitim, vol.35, no.173, 2007, ss.127 - 138. |
AMA | AYDOĞAN Y,ARAL N Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. Milli Eğitim. 2007; 35(173): 127 - 138. |
Vancouver | AYDOĞAN Y,ARAL N Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi. Milli Eğitim. 2007; 35(173): 127 - 138. |
IEEE | AYDOĞAN Y,ARAL N "Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi." Milli Eğitim, 35, ss.127 - 138, 2007. |
ISNAD | AYDOĞAN, YASEMİN - ARAL, NERİMAN. "Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Durumlarının İncelenmesi". Milli Eğitim 35/173 (2007), 127-138. |