İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)

Yıl: 2007 Cilt: 36 Sayı: 174 Sayfa Aralığı: 72 - 87 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin ilköğretim okullarında kutlanan belirli gün ve haftaların gerekliliği ve işe vurukluğuna yönelik görüşlerini belir­lemektir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, Es­kişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında görevli öğretmenler, örneklemini ise evren kapsamında yedi eğitim bölgesinden sosyo-ekonomik durumları dik­kate alınarak seçilen üçer okulda görevli 520 öğretmen oluşturmuştur. Araştır­mada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüz­de ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen­ler ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftalar içinde en gerekli ve en işe vu­ruk olanının Atatürk Haftası olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenler, il­köğretimde kutlanan belirli gün ve haftaların işe vurukluğunu gerekliliğine gö­re daha düşük bulmuşlardır. Yine, öğretmenlere göre ilköğretimde kutlanan be­lirli gün ve haftaların istenilen biçimde gerçekleştirilememesinin ve istenilen ya­rarın elde edilememesinin nedenleri ise kutlanacak gün ve haftaların sayıca faz­la olması, kutlamaların fazla zaman alması/kutlamalar için zamanın yetersiz ol­ması, kutlamalar için önceden iyi bir planlamanın yapılmaması, öğrencilerin il­gisizliği ve kutlanan belirli gün ve haftaların yararlı olduğuna inanılmamasıdır.
Anahtar Kelime: sosyal faaliyetler Eskişehir kültürel etkinlikler ilk öğretim belirli gün ve haftalar öğretmenler

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Barth, J, L. ve Demirtaş, A. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: Kaynak metinler. Ankara:, YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Bell, S. ve diğerleri (1980). Special weeks, special days. Are they worth all the fuss? Instructor, 89(6); 48-53. Almti: ERIC Number:218995.
  • Dimidjian, Victoria J. (1989). Holidays, holy days and wholly dazed: Approaches special days. Young Children, 44(6);70-75. ERIC Number: EJ 395640.
  • Duruhan, K. ve Bedir, G. (2005). Devlet okullarında ve özel okullarda kutlanan ve anılan belirli gün ve haftaların etkililik düzeylerinin kıyası (Kayseri il örneği). Millî Eğitim, Sayı168. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-duruhan.htm.
  • Encyclopedia Britannica Online. (2006). Special days and weeks. 20.06.2006 tarihinde http://www.britannica.com/ebi/article-200627 den alınmıştır.
  • George, Paul S. ve Bushnell, Donna L (1993) What works and why? The key to successful advi­sement activities. Schools in the Middle, 3(1); 3-9. ERIC Number: EJ 468650.
  • Göçer, A. (2004). Türkçe öğretimine bir uygulama sahası olarak belirli günler ve haftaların kut­lama etkinlikleri. Millî Eğitim, 162. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/162/gocer.htm.
  • Holiday Insight. (2006). Bizarre and unique holidays. 26. 06.2006 tarihinde http:/ /holidayin-sights.com/moreholidays/index.html'den alınmıştır.
  • Kepenekçi, Y. (2003). Demokratik okul. Eğitim Araştırmaları, 11 (44), 44-55.
  • MEB (2005). Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim ve ortaöğretim kurumları sosyal etkinlikler yönet­meliği. Tebliğler Dergisi, 2569; Şubat 2005. httpyayim.meb.gov.trdergilerpdf2569.pdf.
  • NEA (National Education Association). (2006). Great public school for every child special events. 26.06.2006 tarihinde http://www.nea.org/index.html'den alınmıştır.
  • Oral, G (2002). İlköğretimde öğrencilerin sosyal katılımını özendirmeye yönelik bir program. Bo­ğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19 (2). http://buje.boun.edu.tr/en/images/stories/V6119Issue2/buje1923 gunseli_oral.pdf
  • Özdamar, K. (1997). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Paykoç, E (1994). Güncel olaylarla belirli gün ve haftaların öğretimi. Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editör: Bekir Özer) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss. 44-60.
  • Project Appleseed. (2006). The national campaign for public school improvement 27.06.2006 tarihinde http://www.projectappleseed.org/abc.html'den alınmıştır.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler programının amaçları, ilkeleri ve temel özellikleri. Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editör: Gürhan Can) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Spann, Mary B. (1992). Warm up winter with special days. Instructor, 101(5); 42-44. ERIC Num­ber: EJ 443828.
  • Varış, F. (1993). Program geliştirmeye sistematik yaklaşım. Eğitimde Bilimlerinde Çağdaş Geliş­meler. (Editör: Ayhan Hakan) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
  • Woodlands Junior School. (2006). Special weeks and days in Britain. 26.06.2006 tarihinde http://www.woodlandsjunior.kent.sch.uk/customs/questions/specialdays.htm'den alınmıştır.
APA GÜLTEKİN M (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). , 72 - 87.
Chicago GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). (2007): 72 - 87.
MLA GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). , 2007, ss.72 - 87.
AMA GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). . 2007; 72 - 87.
Vancouver GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). . 2007; 72 - 87.
IEEE GÜLTEKİN M "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)." , ss.72 - 87, 2007.
ISNAD GÜLTEKİN, Mehmet. "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)". (2007), 72-87.
APA GÜLTEKİN M (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim, 36(174), 72 - 87.
Chicago GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim 36, no.174 (2007): 72 - 87.
MLA GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim, vol.36, no.174, 2007, ss.72 - 87.
AMA GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim. 2007; 36(174): 72 - 87.
Vancouver GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim. 2007; 36(174): 72 - 87.
IEEE GÜLTEKİN M "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)." Milli Eğitim, 36, ss.72 - 87, 2007.
ISNAD GÜLTEKİN, Mehmet. "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)". Milli Eğitim 36/174 (2007), 72-87.