İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)
Yıl: 2007 Cilt: 36 Sayı: 174 Sayfa Aralığı: 72 - 87 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)
Öz: Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin ilköğretim okullarında kutlanan belirli gün ve haftaların gerekliliği ve işe vurukluğuna yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında görevli öğretmenler, örneklemini ise evren kapsamında yedi eğitim bölgesinden sosyo-ekonomik durumları dikkate alınarak seçilen üçer okulda görevli 520 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenler ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftalar içinde en gerekli ve en işe vuruk olanının Atatürk Haftası olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenler, ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftaların işe vurukluğunu gerekliliğine göre daha düşük bulmuşlardır. Yine, öğretmenlere göre ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftaların istenilen biçimde gerçekleştirilememesinin ve istenilen yararın elde edilememesinin nedenleri ise kutlanacak gün ve haftaların sayıca fazla olması, kutlamaların fazla zaman alması/kutlamalar için zamanın yetersiz olması, kutlamalar için önceden iyi bir planlamanın yapılmaması, öğrencilerin ilgisizliği ve kutlanan belirli gün ve haftaların yararlı olduğuna inanılmamasıdır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Barth, J, L. ve Demirtaş, A. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: Kaynak metinler. Ankara:, YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
- Bell, S. ve diğerleri (1980). Special weeks, special days. Are they worth all the fuss? Instructor, 89(6); 48-53. Almti: ERIC Number:218995.
- Dimidjian, Victoria J. (1989). Holidays, holy days and wholly dazed: Approaches special days. Young Children, 44(6);70-75. ERIC Number: EJ 395640.
- Duruhan, K. ve Bedir, G. (2005). Devlet okullarında ve özel okullarda kutlanan ve anılan belirli gün ve haftaların etkililik düzeylerinin kıyası (Kayseri il örneği). Millî Eğitim, Sayı168. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-duruhan.htm.
- Encyclopedia Britannica Online. (2006). Special days and weeks. 20.06.2006 tarihinde http://www.britannica.com/ebi/article-200627 den alınmıştır.
- George, Paul S. ve Bushnell, Donna L (1993) What works and why? The key to successful advisement activities. Schools in the Middle, 3(1); 3-9. ERIC Number: EJ 468650.
- Göçer, A. (2004). Türkçe öğretimine bir uygulama sahası olarak belirli günler ve haftaların kutlama etkinlikleri. Millî Eğitim, 162. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/162/gocer.htm.
- Holiday Insight. (2006). Bizarre and unique holidays. 26. 06.2006 tarihinde http:/ /holidayin-sights.com/moreholidays/index.html'den alınmıştır.
- Kepenekçi, Y. (2003). Demokratik okul. Eğitim Araştırmaları, 11 (44), 44-55.
- MEB (2005). Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim ve ortaöğretim kurumları sosyal etkinlikler yönetmeliği. Tebliğler Dergisi, 2569; Şubat 2005. httpyayim.meb.gov.trdergilerpdf2569.pdf.
- NEA (National Education Association). (2006). Great public school for every child special events. 26.06.2006 tarihinde http://www.nea.org/index.html'den alınmıştır.
- Oral, G (2002). İlköğretimde öğrencilerin sosyal katılımını özendirmeye yönelik bir program. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19 (2). http://buje.boun.edu.tr/en/images/stories/V6119Issue2/buje1923 gunseli_oral.pdf
- Özdamar, K. (1997). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Paykoç, E (1994). Güncel olaylarla belirli gün ve haftaların öğretimi. Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editör: Bekir Özer) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss. 44-60.
- Project Appleseed. (2006). The national campaign for public school improvement 27.06.2006 tarihinde http://www.projectappleseed.org/abc.html'den alınmıştır.
- Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler programının amaçları, ilkeleri ve temel özellikleri. Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editör: Gürhan Can) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Spann, Mary B. (1992). Warm up winter with special days. Instructor, 101(5); 42-44. ERIC Number: EJ 443828.
- Varış, F. (1993). Program geliştirmeye sistematik yaklaşım. Eğitimde Bilimlerinde Çağdaş Gelişmeler. (Editör: Ayhan Hakan) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
- Woodlands Junior School. (2006). Special weeks and days in Britain. 26.06.2006 tarihinde http://www.woodlandsjunior.kent.sch.uk/customs/questions/specialdays.htm'den alınmıştır.
APA | GÜLTEKİN M (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). , 72 - 87. |
Chicago | GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). (2007): 72 - 87. |
MLA | GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). , 2007, ss.72 - 87. |
AMA | GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). . 2007; 72 - 87. |
Vancouver | GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). . 2007; 72 - 87. |
IEEE | GÜLTEKİN M "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)." , ss.72 - 87, 2007. |
ISNAD | GÜLTEKİN, Mehmet. "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)". (2007), 72-87. |
APA | GÜLTEKİN M (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim, 36(174), 72 - 87. |
Chicago | GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim 36, no.174 (2007): 72 - 87. |
MLA | GÜLTEKİN Mehmet İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim, vol.36, no.174, 2007, ss.72 - 87. |
AMA | GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim. 2007; 36(174): 72 - 87. |
Vancouver | GÜLTEKİN M İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği). Milli Eğitim. 2007; 36(174): 72 - 87. |
IEEE | GÜLTEKİN M "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)." Milli Eğitim, 36, ss.72 - 87, 2007. |
ISNAD | GÜLTEKİN, Mehmet. "İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)". Milli Eğitim 36/174 (2007), 72-87. |