Yıl: 2007 Cilt: 35 Sayı: 173 Sayfa Aralığı: 258 - 270 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi

Öz:
Bu çalışmada, yapılandırmacı anlayış çerçevesinde öğrenme kavramı tartışılmış, öğrencilerin hedefledikleri duruma göre tercih ettikleri yüzeysel, stratejik ve derinliğine öğrenme stratejileri ele alınmıştır. Ele alınan öğrenme stratejilerine göre öğrencilerin gösterdikleri düşünme biçimleri ve ortaya koy­dukları davranış kalıpları tanımlanmıştır. Açıklanan öğrenme stratejilerini etki­leyen bazı değişkenler üzerinde durularak, düşünsel sürecin şekillenmesinde ve öğrenme yaşantılarının yansıtılmasında şemaların ve kavram haritalarının iş­levleri tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: öğrenme stratejileri öğrenme yaklaşımları derinliğine öğrenme yüzeysel öğrenme kavram haritaları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Functions of Concept Maps and Schemein the Deep Learning and Surface Learning

Öz:
In this study, it was taken up deep learning, strategic learning and sur­face learning which student prefer by the aimed situation and learning concept were discussed in conceptual approach circle. Some thinking styles and beha­viour forms which student showed in each learning strategies were described. Some variables affecting each learning strategies were held. The functions of concept map and scheme as teaching materials on the issues were discussed.
Anahtar Kelime: deep learning surface learning concept maps learning strategies learning approaches

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AUSUBEL, D. and ROBINSON, E (1969). School Learning, Holt, Rhinehart and Winston, Lon­don.
  • BEYDOĞAN, H.Ömer. (2000). "Öğretmenlerin Kullandıkları Kavram Öğretim Yöntemleri", IX.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 27-30 Eylül 2000 Bildiriler 1 Atataürk Üniversite­si K.K.Eğitim Fakültesi, Erzurum.
  • BUZAN, T. (1993). The Mind Map Book, BBC Books London
  • CLARKE, J. (1990). Patterns of Thinking: integrating Learning Skills in Content Teaching, Allyn Bacon, Boston.
  • DESHLER,D. (1990). "Conceptual Mapping:Drawing Charts of Mind in" Fostering Critical Ref­lection in Adult, ed J.Mezirow ,Jossey-Bass,San Francisko p. 34-41
  • DOYLE, R. (1986). Webbing as a Prewritting Strategy, Maryland Writting Project, Baltimore.
  • EDELMAN. G (1992). Consciouness: Spontaneous order and Selectional Systems-Part I Bright Air, Brillant Fire on the Matter of Mind, Basic Books New York
  • FISHER, Robert. (2001). Teaching Children to Learn/Stanley Thornes Publisher U.K Nelson thornes Ltd.27 Bath Rood Cheltenham G153 7TH, U.K.
  • GALSSER, R and BASSOK, M.,(1989)"Learning Theory and Study of instruction" Annual Revi­ew of Psychology 40, 661-666
  • KILSHAW, J. (1990) "Using Concept Maps", Primary Science Review, vol.12, Spring, p.34-36.
  • JONASSEN D. H. (1991).,Objectivism Versus Constructivism Do We Need a New Philosphical Paradigm? Educatonal Theory, Research@Design 39 (3) 11-12
  • MARTON, F. and SALJÖ, R. (1997). The Experience of Learning, 2end edn Scottish Academic Press, Edinburg.
  • MOON, Jennifer. (1999). Reflectionin Learning Professional Development Theory Practice, Kogan Page Limited 120 Pentonville Road N1 9jn UK
  • MORGAN, C. J., DISDAG, D. and SAENGER, H. (1998). "Learning Strategies for Distance Lear­ners: Do They Help?", Distance Education, 19(1),142-153
  • RAMSDEN, P. (1992). Learning to Teach in Higher Education, Routledge,London
  • REIF, F. and HELLER, J.I. (1982). "Knowledge Structure and Problem Solving in Physics", Edu­cational Psychology,(17):102-127
  • RICHARDSON, J.T.E. (2000). Researching Student Learning:Approaches To Studying in Cam­pus-Based and Distance Ducation, Buckingham; SRHE & OU Press
  • SENEMOGLU, Nuray. (1997) Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • SINATRA, R. (1990). "Semantic Mapping:A Thinking Strategy for İmroved Reading and Writing Development", Teaching Thinking and Problem Solving Vo.12, p.27-41.
  • SÖKMEN, Nihal ve BAYRAM, Hale. (2000). "Eğitimde Kavram Haritalarının Önemi", Eğitim ve Bilim, Cilt 25,Sayı 115, s.39-42.
  • SVENSON, L. (1997). Skill in Learning and Organising Knowledge in The Experience of Le­arning, F Marton D Hounsel,N Entwistle 2nd edn Scottish Academic Press Edinburg.
  • STICE, C.F. and ALVAREZ, M.C. (1987), "Hierarchical Concept Mapping in Early Grades", Childhood Education, October.p.21-26
  • VON GLASERFELD,E.(1996) "introduction Aspects of Constructivism" (p.3-7) İn Constructi­vism Theory, Perspectives and Practice C.Fosnol, Editor.New York Teachers College Press
  • ZOHARİK, John A. (1995) Constructivist Teaching. Blomington, İn:Phi Delta Kapa Educational Foundation
APA Beydoğan H (2007). Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. , 258 - 270.
Chicago Beydoğan H.Ömer Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. (2007): 258 - 270.
MLA Beydoğan H.Ömer Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. , 2007, ss.258 - 270.
AMA Beydoğan H Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. . 2007; 258 - 270.
Vancouver Beydoğan H Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. . 2007; 258 - 270.
IEEE Beydoğan H "Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi." , ss.258 - 270, 2007.
ISNAD Beydoğan, H.Ömer. "Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi". (2007), 258-270.
APA Beydoğan H (2007). Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. Milli Eğitim, 35(173), 258 - 270.
Chicago Beydoğan H.Ömer Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. Milli Eğitim 35, no.173 (2007): 258 - 270.
MLA Beydoğan H.Ömer Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. Milli Eğitim, vol.35, no.173, 2007, ss.258 - 270.
AMA Beydoğan H Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. Milli Eğitim. 2007; 35(173): 258 - 270.
Vancouver Beydoğan H Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi. Milli Eğitim. 2007; 35(173): 258 - 270.
IEEE Beydoğan H "Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi." Milli Eğitim, 35, ss.258 - 270, 2007.
ISNAD Beydoğan, H.Ömer. "Derinliğine ve Yüzeysel Öğrenmede Kavram Haritaları ve Şemaların İşlevi". Milli Eğitim 35/173 (2007), 258-270.