Yıl: 2007 Cilt: 35 Sayı: 173 Sayfa Aralığı: 314 - 330 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, üniversite seçiminde etkili olan faktörlere ilişkin olarak eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştır­manın çalışma alanını, 2005-2006 öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversite­si Eğitim Fakültesinde okuyan 947 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veriler an­ket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sap­ma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen temel bulgulara göre üniversitenin öğrencilerin ilgili olduğu alana sahip olma­sının, okul seçiminde öğrencilere göre "çok" etkili olduğu görülmektedir. Okul seçimine etki eden faktörlere ilişkin ailelerin gelir düzeyleri ve anne/baba eği­tim düzeylerine göre öğrencilerin görüşleri arasında farklılık bulunmaz iken, sı­nıf ve bölüm değişkenlerine göre öğrencilerin görüşleri arasında farklılık bulun­duğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: öğrenciler öğrenci görüşleri üniversiteler abant izzet baysal üniversitesi okul seçimi eğitim pazarlama politikası

Konular: Biyoloji Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları

Perceptions of Students Faculty of Education in Relation to the Factors Influenced on the Selection of the University

Öz:
The main purpouse of this study is to identify the perceptions of stu­dents faculty of education in relation to the factors influenced on selection of university. The subject (n: 947) of this study were the students Faculty of Education of Abant izzet Baysal University during 2005-2006 academic year. For this study, the data were collected through a questionnaire and for the analysis of the data, the mean and standard deviation scores were calculated and t-test and one-way anova were used. The results of this study indicated that for the selection of the school, according to the grade level and department variable, the university should be higly familiar with the students' interests, no meaningful difference was found between the students' perceptions and the family income level and the educational level of parents, however; meaningful differences were found between the students' perceptions and the grade level and the department of students.
Anahtar Kelime: universities abant izzet baysal university school choise educational marketing policy students student opinions

Konular: Biyoloji Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altbach, P. (2002). "Perspective on Internationalizing Higher Education", International Higher Edu­cation, 26 (2), s.1-8.
  • Aypay, A. (2003). "The Tough Choice at High School Door: An Investigation of The Factors That Lead Students to General or Vacational Schools", International Journal of Educational Develop­ment, 23, ss. 517-527.
  • Bell, L. ve Rowley, A. (2002). "The Impact of Educational Policy on Headship in Primary Schools in England, 1994-2001", Journal of Educational Administration, 40 (3), ss. 195-210.
  • Binsardi, A. ve Ekwuluga, F. (2003). "International marketing of British Education: Research on the Students' Perception and The UK Market Penetration", Marketing Intelligence & Plan­ning, 21 (5), ss. 318-327.
  • Buddin, R., Cordes, J. ve Kirby, S. H. (1998). "School choice in California: Who chooses private scho­ols?", Journal of Urban Economics, 44, ss. 110-134.
  • Chen, Y. ve Sönmez, T. (2005). "School Choice: An Experimental Study", Journal of Economic The­ory, ss. l:30.
  • Clayton, M. ve Stevens, D. (2004). "School Choice and The Cur dens of Justice", Theory and Rese­arch in Education, 2(2), ss. 111-126.
  • Coleman, J. (2003). "School Choice, Diversity and A life of One's Own", Theory and Research in Education, 1 (1), ss. 101-120.
  • Coulson, A. (1996). "Markets Versus Monopolies in Education: The Historical Evidence", Education Policy Analysis Archives, 4 (9).
  • Cullen, J. B., Jacob, B. A. ve Levitt, S. D. (2005). "The Impact of School Choice on Student Outcomes: On Analysis of The Chicago Public Schools", Journal of Public Economics, 89, ss. 729-760.
  • David, M., Ball, S. J., Davies, J. ve Reay, D. (2003). "Gender Isues in Parental Involvement in Student Choices of Higher Education", Gender and Education, 15 (1), ss. 21-37.
  • Davied, M.E. (1999). "Home, Work, Family and Children: New Labour, New Drictions and New Dilem­mas"; International Studies in the Sociology of Education, 9, ss. 209-229.
  • Dhesi, A. S. (2001). "Expectations and Post-School Choice: Some Data From India", Education + Tra­ining, 43 (1), ss. 14-24.
  • Glatter, R., Hirsch, D. ve Watson, S. (2004). "School Choice and Diversity International Perspectives a Decade on", International Studies of Educational Administration, 32 (1), ss. 50-71.
  • Glick, P. ve Sahn, D. E. (2006). "The Demand for Primary Schooling in Madagascar: Price, Quality and Choice Between Public and Private Providers", Journal of Development Economics, 79, ss. 118-145.
  • Harvey, J. Ve Busher, H. (1996). "Marketing Schools and Consumer Choice", International Journal of Educational Management, 10 (4), ss. 26-32.
  • Harket, D., Slade, P. ve Harker, M. (2001). "Exploring The Decision Process of School Leavers and Ma­ture Students in University Choice", Journal of Marketing for Higher Education, 11 (2), ss.1-20.
  • IDP (2002). New Statistics of Overseas Students, available: www.idp.edu.au.
  • Jackson, C. ve Bissel, M. (2005). "Gender and School Choice: factors Influencing Parents When Cho­osing Single-sex or Co-Educational Independent Schools for Their Children'', Cambridge Jour­nal of Education, 35 (2), ss. 195-211.
  • Joseph, M. ve Joseph, B. (2000). "Indonesian Students' Perceptions of Choice Criteria in The Selection of a Tertiary Institution: Strategic Implications", The International Journal of Educational Management, 14 (1), ss. 40-44.
  • Karsten, S., Ledoux, G., Roeleveld, J., Felix, C. ve Elshaf, D. (2003). "School Choice and Ethnic Seg­regation", Educational Policy, 17 (4), ss.452-477.
  • Kinnell, M. (1989). "International Marketing in UK Higher Education: Some Issues in Relation to mar­keting Educational Programmes to Overseas Students", Marketing Higher Education, 23 (5), ss. 7-21.
  • Maringe, F. (2005). "Interogating The Crisis in Higher Education marketing: The CORD Model", In­ternational Journal of Educational Management, 19 (7), ss. 564-578.
  • Mok, K. H. (2005). "Decentralization and Marketization of Education in Singapore", Journal of Edu­cational Administration, 41 (4), ss. 348-366.
  • Moogan, Y. J. ve Baron, S. Ve Haris, K. (1999). "Decision-Making Behavior of Potential Higher Edu­cation Students", Higher Education Quarterly, 53 (3), ss. 211-218.
  • Moogan, Y. J. ve Baron, S. ve Bainbridge, S. (2001). "Timing and Trade-offs in Marketing of Higher Education Courses: A Conjoint Approach", Marketing Intelligence & Planning, 19 (3), ss. 179-187.
  • Naude, P. ve Ivy, J. (1999). "The Marketing Strategies of Universities in The United Kingdom", The International Journal of Educational Management, 13 (3), ss. 126-134.
  • Nelson, B. (2002). "Higher Education of The Crossroads", Commonwealth Department of Educati­on Science & Trainning, Australia. OECD (2001) Policy Analysis, Paris.
  • Oplatka, I. ve Hemsley-Brown, J. (2004). "The Research on School Marketing", Journal of Educational Administration, 42 (3), ss. 375-400.
  • Oplatka, I., Foskett, N. ve Hemsley-Brown, J. (2002). "Educational Marketisation and The Head's Psychological Well-being: A Speculative Conceptualisation", British Journal of Educational Studies, 50 (4), ss. 419-441.
  • Patton, L. H. (2000). "How-Administrators can Influence Student University Selection Criteria", Hig­her Education in Europe, xxv (3), ss. 345-350.
  • Pimpa, H. (2003). "The Influence of Family on Thai Students' Choices of International Education", The International Journal of Educational Management, 17 (5), ss. 211-219.
  • Ritzen, J. M., Dommelen, J. ve Vijlder, F. J. (1997). "School Finance and School Choice in the Net­herlands", Economics of Education Review, 16 (3), ss. 329-335.
  • Rotfeld, H. J. (419). "When Marketing Misplaces The Benefits of Education", Journal of Consumer Marketing, 16 (5), ss. 415-417.
  • Rowley, J. (2003). "Retention: Rhetoric or Realistic Agendas for The Future of Higher Education", The International Journal of Educational Management, 17 (6), ss. 248-253.
  • Soutar, G. N. ve Turner, J. P. (2002). "Students' Preferences for University: A Conjoint Analyisis", The International Journal of Educational Management, 16 (1), ss. 40-45.
  • Swift, A. (2003). How Not to be Hypocrite: School Choice for the Morally Perplexed Parents. London: Routledge.
  • Tonks, D. G. ve Farr, M. (1995). "Market Segments for Higher Education: Using Geodemographics", Marketing Intelligence & Planning, 13 (4), ss.24-33.
  • Tütüncü,Ö. ve Doğan, Ö.İ. (2003). Müşteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçül­mesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması", Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4), ss. 130-151.
  • Varghese, N. V. (2004). "Incentives and Institutional Changes in Higher Education", Higher Education Management and Policy, 16 (1), ss.27-39.
  • Veloutsou, C, Lewis, J. ve Paton, R. A. (2004). "University Selection: Information Requirement and Importance", The International Journal of Educational Management, 18 (3), ss. 160-171.
  • Veloutsou, C, Paton, R. A.ve Lewis, J. (2005). "Consultation and Reliability of Information Sources Pertaining to University Selection", The International Journal of Educational Management, 19 (4), ss. 279-291.
  • Wragg, E.C. (1993). "Humanity Loses Out in Competition", Times Educational Supplement, 10 September 1993, s.18.
  • Zikmund,W.G. ve Amico, D. (2002). Effective Marketing. London: Thomson Learning.
APA CERİT Y, yıldız k, AKGÜN N (2007). Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. , 314 - 330.
Chicago CERİT Yusuf,yıldız kaya,AKGÜN NURİ Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. (2007): 314 - 330.
MLA CERİT Yusuf,yıldız kaya,AKGÜN NURİ Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. , 2007, ss.314 - 330.
AMA CERİT Y,yıldız k,AKGÜN N Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. . 2007; 314 - 330.
Vancouver CERİT Y,yıldız k,AKGÜN N Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. . 2007; 314 - 330.
IEEE CERİT Y,yıldız k,AKGÜN N "Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri." , ss.314 - 330, 2007.
ISNAD CERİT, Yusuf vd. "Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri". (2007), 314-330.
APA CERİT Y, yıldız k, AKGÜN N (2007). Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Milli Eğitim, 35(173), 314 - 330.
Chicago CERİT Yusuf,yıldız kaya,AKGÜN NURİ Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Milli Eğitim 35, no.173 (2007): 314 - 330.
MLA CERİT Yusuf,yıldız kaya,AKGÜN NURİ Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Milli Eğitim, vol.35, no.173, 2007, ss.314 - 330.
AMA CERİT Y,yıldız k,AKGÜN N Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Milli Eğitim. 2007; 35(173): 314 - 330.
Vancouver CERİT Y,yıldız k,AKGÜN N Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Milli Eğitim. 2007; 35(173): 314 - 330.
IEEE CERİT Y,yıldız k,AKGÜN N "Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri." Milli Eğitim, 35, ss.314 - 330, 2007.
ISNAD CERİT, Yusuf vd. "Üniversite Seçiminde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri". Milli Eğitim 35/173 (2007), 314-330.