MELTEM HURİ BATURAY
(Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara, Türkiye)
İ. Soner YILDIRIM
(Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye)
AYŞEGÜL DALOĞLU
(Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü,Ankara)
Yıl: 2007Cilt: 10Sayı: 3ISSN: 1302-0900 / 2147-9429Sayfa Aralığı: 241 - 245Türkçe

156 2
Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli
Bu araştırmanın amacı; bağlam içerisinde kelime öğretim yöntembilimi ile hazırlanmış web-tabanlı İngilizce kelime öğretim materyalinin aralıklı tekrarlar ‘spaced repetition’ ile öğrenciler üzerindeki etkisini ve sistemin kelimelerin kalıcılığını uzun vadede destekleyip desteklemediğini araştırmaktır. Bağlam içerisindeki kelimelerin sunumları işitsel ve çokluortam kaynakları ile desteklenmiş ve kelimelerin hatırda kalıcılığı için de web-tabanlı öğrenme ortamında aralıklı tekrar yönteminden faydalanılmıştır. Bu materyalin kullanılmasının öğrencilerde kelimelerin sonradan hatırlanması açısından olumlu açıdan fark yaratacağı düşünülmektedir.
DergiAraştırma MakalesiErişime Açık
  • 1. Allen, V. (1983). Techniques in teaching vocabulary. OUP:England
  • 2. Tchudi, S. & Mitchell, D. (1989). Explorations in the teaching of English. New York: Harper Collins Publishers, Inc.
  • 3. Richards, J. C. (1985). The Context of Language Teaching UK:CUP
  • 4. Chastain, K. (1976). Developing Second Language Skills: Theory to Practice. Chicago: Rand McNally College Publishing Co.
  • 5. Hatch, E. & Brown C. (1995). Vocabulary, Semantics, and Language Education. UK: CUP
  • 6. Waring, R. (2004). How to successfully use flashcards: In defense of learning words in word pairs. The Internet TESL Journal. February 2004 Received from http://iteslj.org/links/TESL/Articles/Vocabulary/
  • 7. Pierson, M. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education. 33(4), 413- 430
  • 8. Young, S. C. (2003). Integrating ICT into second language education in a Vocational High School. Journal of Computer Assisted Learning 19, 447-461
  • 9. Johnson, C. G. (2005). Lessons Learned From Teaching Web-Based Courses: The 7-Year Itch Nursing Forum Volume 40 Issue 1 Page 11 - January
  • 10. Plass, J.L. & et al. (1998). Supporting Visual and Verbal Learning Preferences in a Second-language Multimedia learning Environment. Journal of Educational Psychology, Vol. 90, No. 1, p. 25-36.
  • 11. Kolich, E. M. (1991). Effects of computer-assisted vocabulary training on word knowledge. Journal of Educational Research, 84(3), 177-182.
  • 12. Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.) (2002). Trends and issues in instructional design and technology . Upper Saddle River , New Jersey : Merrill/Prentice Hall
  • 13. Clark,R.E. (1983). Reconsidering research on learning from media. Review of Educational Research 53(4), 445-459.
  • 14. Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research & Development 42(2), 21-29

TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.