Yıl: 2007 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 241 - 245 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli

Öz:
Bu araştırmanın amacı; bağlam içerisinde kelime öğretim yöntembilimi ile hazırlanmış web-tabanlı İngilizce kelime öğretim materyalinin aralıklı tekrarlar ‘spaced repetition’ ile öğrenciler üzerindeki etkisini ve sistemin kelimelerin kalıcılığını uzun vadede destekleyip desteklemediğini araştırmaktır. Bağlam içerisindeki kelimelerin sunumları işitsel ve çokluortam kaynakları ile desteklenmiş ve kelimelerin hatırda kalıcılığı için de web-tabanlı öğrenme ortamında aralıklı tekrar yönteminden faydalanılmıştır. Bu materyalin kullanılmasının öğrencilerde kelimelerin sonradan hatırlanması açısından olumlu açıdan fark yaratacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

A web-based english language vocabulary teaching and repetition model

Öz:
The research issue, in this study, centers on what underlining factors contribute to effectiveness of a supplementary web-based vocabulary teaching tool. The researcher focuses on the effectiveness of one vocabulary teaching technique, which is the use of context to teach a word. The contextual presentation of the words is enriched with audio and visual multimedia resources and the retention of the words is enhanced with ‘spaced repetitions’ in a web-supported environment. It is believed that the appication of the web-based material would improve students learning and retention of English vocabulary.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Allen, V. (1983). Techniques in teaching vocabulary. OUP:England
  • 2. Tchudi, S. & Mitchell, D. (1989). Explorations in the teaching of English. New York: Harper Collins Publishers, Inc.
  • 3. Richards, J. C. (1985). The Context of Language Teaching UK:CUP
  • 4. Chastain, K. (1976). Developing Second Language Skills: Theory to Practice. Chicago: Rand McNally College Publishing Co.
  • 5. Hatch, E. & Brown C. (1995). Vocabulary, Semantics, and Language Education. UK: CUP
  • 6. Waring, R. (2004). How to successfully use flashcards: In defense of learning words in word pairs. The Internet TESL Journal. February 2004 Received from http://iteslj.org/links/TESL/Articles/Vocabulary/
  • 7. Pierson, M. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education. 33(4), 413- 430
  • 8. Young, S. C. (2003). Integrating ICT into second language education in a Vocational High School. Journal of Computer Assisted Learning 19, 447-461
  • 9. Johnson, C. G. (2005). Lessons Learned From Teaching Web-Based Courses: The 7-Year Itch Nursing Forum Volume 40 Issue 1 Page 11 - January
  • 10. Plass, J.L. & et al. (1998). Supporting Visual and Verbal Learning Preferences in a Second-language Multimedia learning Environment. Journal of Educational Psychology, Vol. 90, No. 1, p. 25-36.
  • 11. Kolich, E. M. (1991). Effects of computer-assisted vocabulary training on word knowledge. Journal of Educational Research, 84(3), 177-182.
  • 12. Reiser, R.A., & Dempsey, J.A. (Eds.) (2002). Trends and issues in instructional design and technology . Upper Saddle River , New Jersey : Merrill/Prentice Hall
  • 13. Clark,R.E. (1983). Reconsidering research on learning from media. Review of Educational Research 53(4), 445-459.
  • 14. Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research & Development 42(2), 21-29
APA BATURAY M, YILDIRIM İ, DALOĞLU A (2007). Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. , 241 - 245.
Chicago BATURAY MELTEM HURİ,YILDIRIM İ. Soner,DALOĞLU Ayşegül Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. (2007): 241 - 245.
MLA BATURAY MELTEM HURİ,YILDIRIM İ. Soner,DALOĞLU Ayşegül Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. , 2007, ss.241 - 245.
AMA BATURAY M,YILDIRIM İ,DALOĞLU A Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. . 2007; 241 - 245.
Vancouver BATURAY M,YILDIRIM İ,DALOĞLU A Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. . 2007; 241 - 245.
IEEE BATURAY M,YILDIRIM İ,DALOĞLU A "Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli." , ss.241 - 245, 2007.
ISNAD BATURAY, MELTEM HURİ vd. "Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli". (2007), 241-245.
APA BATURAY M, YILDIRIM İ, DALOĞLU A (2007). Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. Politeknik Dergisi, 10(3), 241 - 245.
Chicago BATURAY MELTEM HURİ,YILDIRIM İ. Soner,DALOĞLU Ayşegül Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. Politeknik Dergisi 10, no.3 (2007): 241 - 245.
MLA BATURAY MELTEM HURİ,YILDIRIM İ. Soner,DALOĞLU Ayşegül Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. Politeknik Dergisi, vol.10, no.3, 2007, ss.241 - 245.
AMA BATURAY M,YILDIRIM İ,DALOĞLU A Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. Politeknik Dergisi. 2007; 10(3): 241 - 245.
Vancouver BATURAY M,YILDIRIM İ,DALOĞLU A Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli. Politeknik Dergisi. 2007; 10(3): 241 - 245.
IEEE BATURAY M,YILDIRIM İ,DALOĞLU A "Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli." Politeknik Dergisi, 10, ss.241 - 245, 2007.
ISNAD BATURAY, MELTEM HURİ vd. "Web-tabanlı ingilizce kelime öğretimi ve tekrar modeli". Politeknik Dergisi 10/3 (2007), 241-245.