Yıl: 2006 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 415 - 430 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri

Öz:
Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültelerinin Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde seçmeli kırk kredilik İngilizce dersi uygulamasının alan eğitimine etkilerini belirlemek ve Almanca Öğretmenliği programının geliştirilmesine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Konuya ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla likert tipi bir anket ölçeği geliştirilmiştir. On beş önermeden oluşan veri toplama aracı, yüz yirmi kişilik bir örneklem grubuna uygulanmış ve elde edilen veriler frekans ve yüzde hesabıyla çözümlenerek değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre Almanca öğretmenliği bölümü öğrencilerinin İngilizce yeterlilikleri Almanca’dan daha yüksektir. Bölümü tercih nedenlerinin başında İngilizce öğretmeni olma isteği yer almaktadır. Birinci yabancı dil olarak İngilizce öğrenen ve mezuniyet sonrasında İngilizce öğretmeni olmayı hedefleyen bu öğrencilerin, Almanca öğrenmek için yeterli güdülenmeleri yoktur. Kırk kredilik seçmeli İngilizce dersi, Almanca programındaki alan eğitimini olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle adı geçen uygulama gözden geçirilmeli ve İngilizce dersi Almanca Öğretmenliği öğrencileri için yabancı dil dersi niteliğinde yeniden düzenlenmelidir.
Anahtar Kelime: yabancı dil öğretimi öğretmen eğitimi almanca ikinci dil program geliştirme

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Effects of the 40-Credit Elective English Courses Offered in German Language Teaching Departments

Öz:
This study aims to determine the effects of the 40-credit elective English courses on the pre-service education at the GLT Departments of Faculties of Education. Descriptive research design is followed in this study. A Likert type scale has been developed to learn the opinions of the students on the subject. The instrument which consists of 15 items has been administered to a sample of 120 students and the data obtained were analyzed according to frequencies and percentages. In the light of the data obtained, the English proficiency levels of the students attending the GLT Departments are higher than their proficiency levels in German. The main factor that affected their choice of this department was their desire to be English teachers. These students, whose first foreign language is English and whose main aim is to be English teachers, do not have a motivation to learn the German language. The elective English language course has a detrimental effect on these students. The application of offering 40-credit elective English courses should be reconsidered and the courses should be reorganized as foreign language courses offered for the students of GLT Departments.
Anahtar Kelime: teacher education german second language program development foreign language teaching

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abalı, Ü.& Aktaş,T. Stellungname zum neuen Curriculum. Berufsbezogene Deutschlehrerausbildung. Dokumentation zum Workshop am 26/27 Mai 2000. Ankara. Herausgegeben von Tapan, Polat,&Schmidt. Publikationen des Türkischen Deutschlehrerverbandes, 2, 2000: 75-77.
  • Balcı, T.&Balcı, H. Sprachenvielfalt oder Sprachenmonopol? Ein Beispiel für verfehlte Fremdsprachenpolitik aus der Türkei. Retrived January 27, 2006, from http://www.cu.edu.tr/insanlar/tbalci/Sprachenmonopol.html
  • Demirel, Ö. Yabancı Dil Öğretimi. PegemA. Ankara, 2003.
  • Erişkon Cangil, B. Küreselleşme ve Avrupa Birliği Yabancı Dil Politikaları Işığında 2000’li Yıllarda Türkiye’de Yabancı Dil ve Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Bir Bakış. Hasan Ali Yücel Eğitim Fak. Dergisi, 2, 2004: 273-283.
  • Krumm, H. J. Neue Wege in der Deutschlehrerausbildung. Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Klett Edition Sondernummer, 1994:6-15.
  • Neuner, G. Mehrsprahigkeit und Tertiärsprachendidaktik. Mehrsprachigkeits- Konzept, Tertiarsprachenlernen-Deutsch nach Englisch. Hufeisen/Neuner. 2003. Retrived march, 23, 2004, from http:///www.ecml.at/documents/pub112G2003 pdf.
  • ÖSYM. 2002 Öğrenci Seçme Sınavına Başvuran Adayların Sosyo-ekonomik Düzeyleri ve Sınavdaki Başarıları. ÖSYM Yayınları. Ankara, 2005.
  • Polat, T. Avrupalılık Bağlamında Kültür Boyutuyla Yabancı Dil. Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. Studien zur Deutschen Sprache und Literatur, 13, 2001: 29-39.
  • Rampillon, U. Lernen Leichter Machen. Hueber (İsmaning), 1995.
  • Serindağ, E. Zur Didaktik und Methodik der Ausnutzung des Englischen als Erste Fremdsprache im Unterricht Deutsch als zweite Fremdsprache bei Mutter-Sprachlern des Türkischen. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniv. Adana 2003.
  • Tapan, N. Neue Dimensionen der Deutschlehrerausbildung in der Türkei- Erweiterung der Curricula im Rahmen eines Mehrsprachigkeitskonzepts. German-istische Untersuchungen aus türkischer Perspektive. Festschrift für Prof.Vural Ülkü zum 65.Geburtstag. (Yay. Gündoğdu, M.& Ülkü, C.) Aachen, 2003: 193-205.
  • Uslu, Z. Yabancı Diller Eğitimi Bölümlerinde Yeniden Yapılanma Programına Eleştirel Bir Yaklaşım.Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2.Sayı:23, 2002: 33-38.
  • Uslu, Z. & Özek, Y. Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının İkinci Yabancı Dili Öğrenmeye İlişkin Tutum ve Görüşleri. İ.Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fak. Dergisi 2, 2004: 129-140.
  • Wicke, R. E. Aktiv und Kreativ Lernen. Projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. Hueber, 2004.
  • YÖK. Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara, 1999.
APA USLU Z (2006). Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. , 415 - 430.
Chicago USLU Zeki Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. (2006): 415 - 430.
MLA USLU Zeki Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. , 2006, ss.415 - 430.
AMA USLU Z Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. . 2006; 415 - 430.
Vancouver USLU Z Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. . 2006; 415 - 430.
IEEE USLU Z "Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri." , ss.415 - 430, 2006.
ISNAD USLU, Zeki. "Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri". (2006), 415-430.
APA USLU Z (2006). Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 415 - 430.
Chicago USLU Zeki Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.2 (2006): 415 - 430.
MLA USLU Zeki Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.2, 2006, ss.415 - 430.
AMA USLU Z Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 19(2): 415 - 430.
Vancouver USLU Z Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 19(2): 415 - 430.
IEEE USLU Z "Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.415 - 430, 2006.
ISNAD USLU, Zeki. "Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (2006), 415-430.