Yıl: 2006 Cilt: 39 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 117 - 133 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

21. Yüzyılda Psikolojik Danışman

Öz:
Son yıllarda ülkemizde psikolojik danışmanlık mesleği çeşitli açılardan, farklı kesimlerce tartışılmaktadır. Bu tartışmalar, psikolojik danışmanların sahip olmaları beklenen özellikler ve beceriler ile okul psikolojik danışmanlarının istihdamları üzerinde odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, psikolojik danışmanlığın günümüzdeki durumu üzerine genel bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla, psikolojik danışmanların sahip olması gereken kişisel ve mesleki nitelikler açıklanmış, okul psikolojik danışmanlarının okullarda yapmaları beklenen etkinlikler özetlenmiş, okul psikolojik danışmanlığının geleceğine ilişkin görüşler belirtilmiş ve mesleğin ülkemizdeki uygulamaları için bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime: psikolojik danışmanlık okul psikolojik danışmanları psikolojik danışmanlar

Konular: Davranış Bilimleri

Counselor in the 21st Century

Öz:
Counseling profession has been discussed in our country in recent years. These discussions focus on the characteristics and skills that counselors have, and the employment of school counselors. The purpose of this study is to present a general perspective about counseling profession. For this purpose, the personal and professional qualities of counselors are described, activities performed by school counselors are summarized, and thoughts about the future of school counseling profession are explained. In addition some suggestions for practicing of school counseling profession in our country are offered.
Anahtar Kelime: psychological counselors psychological counseling school counselors

Konular: Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Baker, S. B., Gerler, E. R. (2004). School Counseling for the Twenty-First Century. New Jersey: Pearson Education.
  • Corey, G. (1996). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy. California: Brooks/ Cole Publishing Company.
  • Doğan, S. (2000). Psikolojik Danışman Eğitiminde Akreditasyonun Gereği ve Bir Model Önerisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (14), 31-38.
  • Dollerhide, C. T., Saginak, K. A. (2003). School Counseling In the Secondary School: A Comprehensive Process and Program. Boston: Pearson Education.
  • Erford, B. T. (2003). Transforming the School Counseling Profession. New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Feltham, C. (1995). What Is Counselling?: The Promise and Problem of the Talking Therapies. Londra: Sage Publication.
  • George, R. L., Cristiani, T. S. (1990). Counseling: Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall.
  • Gysbers, N. C. (2001). School Guidance and Counseling in the 21st Century: Remember the Past into the Future. Professional School Counseling, 5 (2), 96-105.
  • House, R. M., Hayes, R. L. (2002). School Counselors: Becoming Key Players in School Reform. Professional School Counseling, 5 (4), 249-257.
  • Korkut, F. (2004). Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Nystul, M. S. (1999). Introduction to Counseling: An Art and Science Perspective. Boston: Allyn and Bacon.
  • Paisley, P. O., McMahon, H. G. (2001). School Counseling for the 21st Century: Challenges and Opportunities. Professional School Counseling, 5 (2), 106-116.
  • Sink, C. A. (2002). In Research of the Profession’s Finest Hour: A Critique of Four Views of 21st Century School... Professional School Counseling, 5 (3), 156-162.
  • Ültanır, E. (2000). Okul Psikologluğu ve Okul Psikolojik Danışmanlığı Meslekleri: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Milli Eğitim Dergisi, 148, 9-16.
  • Voltan-Acar, N. (2001). Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Welch, I. D., McCarroll, L. (1993). The Future of School Counselors. School Counselor, 41 (1), 48-53.
  • Yeşilyaprak, B. (2004). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yüksel, G. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Gelişim Alanları, Gelişim Alanlarının İşaretçisi Olan İhtiyaçlar ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Bu Süreçte Rehber Öğretmenin İşlevleri: Kuramsal Bir İnceleme. Milli Eğitim Dergisi, 159, 41-59.
APA Yalcin I (2006). 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. , 117 - 133.
Chicago Yalcin Ilhan 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. (2006): 117 - 133.
MLA Yalcin Ilhan 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. , 2006, ss.117 - 133.
AMA Yalcin I 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. . 2006; 117 - 133.
Vancouver Yalcin I 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. . 2006; 117 - 133.
IEEE Yalcin I "21. Yüzyılda Psikolojik Danışman." , ss.117 - 133, 2006.
ISNAD Yalcin, Ilhan. "21. Yüzyılda Psikolojik Danışman". (2006), 117-133.
APA Yalcin I (2006). 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 117 - 133.
Chicago Yalcin Ilhan 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 39, no.1 (2006): 117 - 133.
MLA Yalcin Ilhan 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.39, no.1, 2006, ss.117 - 133.
AMA Yalcin I 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2006; 39(1): 117 - 133.
Vancouver Yalcin I 21. Yüzyılda Psikolojik Danışman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2006; 39(1): 117 - 133.
IEEE Yalcin I "21. Yüzyılda Psikolojik Danışman." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39, ss.117 - 133, 2006.
ISNAD Yalcin, Ilhan. "21. Yüzyılda Psikolojik Danışman". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 39/1 (2006), 117-133.