Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler

Yıl: 2006 Cilt: 0 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 651 - 662 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler

Öz:
Sosyal bilgilerde, bilginin aktarılmasında pek çok araç kullanılmaktadır. Bu aktarım sırasında sık sık görsel araçlardan yararlanılmaktadır. Sosyal bilgiler derslerinde sıkça kullanılan görsel araçlar; resimler, tablolar, grafikler, haritalar ve küreler olarak ifade edilebilir. Görsel araçları kullanmak ve bu araçlardan yeterince istifade edebilmek, bu araçların özelliklerinin, nasıl öğretilmesi ve incelenmesi gerektiğinin bilinmesi zorunluluğunu gündeme getirmektedir. Bu makalede haritalar, resimler, tablolar ve grafiklerin nasıl öğretilmeleri ve incelenmeleri gerektiğiyle ilgili bilgi verilmeye çalışılacaktır.
Anahtar Kelime: sosyal bilgiler görsel öğrenme grafik okuma görsel öğretim malzemeleri ders kitabı tasarımı etkin öğretim PIRLS testi görsel araçlar grafikler haritalar Türkiye sosyal bilgiler öğretimi tablolar Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi resimler

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKYOL, H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara. BANTA, G. J.(2004). Searching for Excellence in Picture Books. Children and Libraries, p:30-34. BUSTLE, L. S. (2004). The role of visual representation in the assessment of learning. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 47(5), p:416-423 CHAPIN, J. R. and MESSICK, R. G. (1999). Elementary Social Studies. USA: Addison Wesley Longman Inc. CAPRARO, M.M.; KULM, G. and CAPRARO, R.M. (2005). Middle Grades: Misconceptions in Statistical Thinking. School Science and Mathematics, Vol.105(4),p.165-174 CARNEY, R. N. and LEVIN, J. R.(2002). Pictorial Illustrations Still Improve Students’ Learning From Text. Educational Psychology Review. 14(1). 5-26. CLEAF, D.W.V.(1991). Action in Elementary Social Studies. Allyn and Bacon, USA: Massachusetts. DOĞANAY, A. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Edit: Cemil Öztürk- Dursun Dilek) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. PegemA Yayıncılık, Dördüncü Baskı, Ankara. GARCIA, J. and MICHAELIS, J.U. (2001). Social Studies for Children (A Guide to Basic Instruction). USA: Allyn & Bacon Company. HARTLEY, J. (1994). Designing Instructional Text. Third Edition, London: Kogan Page Limited. HIBBING, A.N and ERICKSON, J.L.R.(2003). A Picture is worth a thousand words: Using visual images to improve Comprehension for middle school struggling readers. The Reading Teacher. Vol 56, No.8, p.758-770 MARTORELLA, P. & BEAL, C.M. and BOLICK, C.M. (2005). Teaching Social Studies in Middle and Secondary Schools. New Jersey: Merril Prentice Hall. MAXIM, G. (1999). Social Studies and the Elementary School Child. New Jersey: Merril Prentice Hall. M.E.B. (2003). PIRLS 2001 Uluslar Arası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi Ulusal Rapor, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara. M.E.B. (2005a). İlköğretim Sosyal Bililer Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı (Taslak Basım), Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara. M.E.B. (2005b). İlköğretim Sosyal Bililer Dersi 6-7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu (Taslak Basım), Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara MICHAELIS, J.U. (1988). Social Studies for Children. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. MONEY, E. S. (2002). A Framework for Characterizing Middle School Students’ Statistical Thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 23-63 PARKER, W.C.(2001). Social Studies in Elementary Education. New Jersey, Ohio: Merrill Prentice Hall. SABAN, A. (2002). Çoklu Zekâ Teorisi ve Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. SABAN, A. (2004). Öğrenme Öğretme Süreci (Yeni Teori ve Yaklaşımlar). Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. SAVAGE, T.V. and ARMSTRONG, D.G. (2000). Effective Teaching in Elementary Social Studies. New Jersey: Prentice-Hall Inc. SMITH, G.F. (2002). Thinking Skills: The Question Of Generality. Journal Of Curriculum Studies, 34(6),659-678. VERDI, M.P. and KULHAVY, R. W. (2002). Learning With Maps and Text: An Overview. Educational Psychology Review, 14(1), 27-46.
APA YAZICI K (2006). Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. , 651 - 662.
Chicago YAZICI Kubilay Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. (2006): 651 - 662.
MLA YAZICI Kubilay Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. , 2006, ss.651 - 662.
AMA YAZICI K Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. . 2006; 651 - 662.
Vancouver YAZICI K Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. . 2006; 651 - 662.
IEEE YAZICI K "Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler." , ss.651 - 662, 2006.
ISNAD YAZICI, Kubilay. "Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler". (2006), 651-662.
APA YAZICI K (2006). Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(15), 651 - 662.
Chicago YAZICI Kubilay Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.15 (2006): 651 - 662.
MLA YAZICI Kubilay Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.15, 2006, ss.651 - 662.
AMA YAZICI K Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2006; 0(15): 651 - 662.
Vancouver YAZICI K Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2006; 0(15): 651 - 662.
IEEE YAZICI K "Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler." Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.651 - 662, 2006.
ISNAD YAZICI, Kubilay. "Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar ve Grafikler". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (2006), 651-662.