Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 25 - 35 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri

Öz:
Bu araştırmada "Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterliği Ölçeği"nin Türkçe'ye uyarlama güvenirlik ve geçerlik çalışması yapılmış ve ölçeğin güvenirlik katsayısı 0,88 olarak bulunmuştur. Araştırmanın ölçeği, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 12 ilköğretim okulundaki 227'si bayan ve 182 erkek olmak üzere toplam 409 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin branşı açısından, çalıştığı okul düzeyi ve öğretmenlerin çalıştığı okulun bulunduğu yerleşim yeri bağımsız değişkenleri açısından birlikte çalışma yeterlikleri incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin kıdemi, çalıştığı okul düzeyi ve görev yaptığı okulun bulunduğu yerleşim yeri açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet ve branşları açısından ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Anahtar Kelime: öz yeterlik ölçeği birlikte çalışma yeterliği ölçeği öz yeterlik ilk öğretim okulu öğretmenleri ölçek uyarlama birlikte çalışma yeterliği türkçeye uyarlama öğretmenler

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Collective Efficacy of Teachers

Öz:
In this study the adaptation of "Collective Teachers' Self-Efficacy Scale" into Turkish and its reliability has been studied and the reliability co-efficiency has been found out to be 0.88. The "Collective Teacher's Self -Efficacy Scale" has been applied at 12 Schools of the Local Education Authority Konya Directorate to 227 female and 182 male, totally 409 teachers. In the study teachers' gender, seniority, branch, level of the workplace, school district are taken as independent variables, whereas teacher efficiency perceptions are taken as dependant variables. In the result of the study its found that there is a significant and meaningful difference between teacher's seniority, level of the workplace, and school district emerged. Considering the teacher's gender and branch there was not any significant difference.
Anahtar Kelime: primary school teachers scale adaptation collective efficacy turkish adaptation teachers self efficacy scale collective efficacy scale self efficacy

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Brown T.C. (2003). The Effect of Verbal Self-Guidance Training on Collective Efficacy and Team Performance. Personnel Psychology, 56 (4).
  • Gully S.M, Incalcaterra K.A, Joshi A., Beaubien J.M. (2002). A Meta-Analysis of Team-Efficacy, Potency, and Performance: Interdependence and Level of Analysis as Moderators of Observed Relationships. Journal of Applied Psychology, 87 (5), 819-832.
  • Hog, M. (1997). Sosyal Psikolojik Açıdan Grupta Bütünleşme.( Çev. Aliye Mavili Aktaş). İstanbul : Sistem Yayıncılık.
  • Leyser, Y., Wertheim, C. (2002). Efficacy Beliefs, Background Variables and Differentiated Instruction of Israeli Prospective Teachers. The Journal of Educational Research. 96 (1), 54.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim (Kuramdan Uygulamaya). Ankara: Ertem Matbaacılık.
  • Schwarzer, R. & Schmitz, G.S. (1999) Kollektive Selbstwirksamkeits-erwartung von Lehrern. Eine Lângsschnittstudie in zehn Bundeslândern. Zeitschriftför Sozialpsychologie, 30 (4), 262-274,
APA ARSLAN C, SÜNBÜL A (2006). Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. , 25 - 35.
Chicago ARSLAN COSKUN,SÜNBÜL Ali Murat Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. (2006): 25 - 35.
MLA ARSLAN COSKUN,SÜNBÜL Ali Murat Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. , 2006, ss.25 - 35.
AMA ARSLAN C,SÜNBÜL A Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. . 2006; 25 - 35.
Vancouver ARSLAN C,SÜNBÜL A Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. . 2006; 25 - 35.
IEEE ARSLAN C,SÜNBÜL A "Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri." , ss.25 - 35, 2006.
ISNAD ARSLAN, COSKUN - SÜNBÜL, Ali Murat. "Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri". (2006), 25-35.
APA ARSLAN C, SÜNBÜL A (2006). Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 25 - 35.
Chicago ARSLAN COSKUN,SÜNBÜL Ali Murat Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no.1 (2006): 25 - 35.
MLA ARSLAN COSKUN,SÜNBÜL Ali Murat Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.7, no.1, 2006, ss.25 - 35.
AMA ARSLAN C,SÜNBÜL A Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006; 7(1): 25 - 35.
Vancouver ARSLAN C,SÜNBÜL A Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006; 7(1): 25 - 35.
IEEE ARSLAN C,SÜNBÜL A "Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, ss.25 - 35, 2006.
ISNAD ARSLAN, COSKUN - SÜNBÜL, Ali Murat. "Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/1 (2006), 25-35.