Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl: 2007 Cilt: 7 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 167 - 175 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Öz:
Satış ve pazarlama elemanları işletmeler açısından son derece önemlidirler. Pazarlama elemanları; pazarlama programının geliştirilmesi, uygulanması ve denetlenmesi bakımından, işletmelerin başarısı üzerinde doğrudan etkili olabilmektedirler. Aynı şekilde satış elemanları da, işletmenin müşterileri ile temasta bulunan, onları ikna edip satışı gerçekleştiren konumundadırlar. Bu bağlamda her iki personelin işletmeye bağlı olması, işletmenin sürdürülebilir rekabet gücü açısından önemli bir husus durumundadır. Bu çalışmada; satış ve pazarlama elemanlarının iş tatmin düzeyleri ile, onların örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkisi araştırılmıştır. Kendi sektöründe lider konumunda bulunan bir işletmenin 141 satış ve pazarlama elemanı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma yüz yüze anket yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Satış ve pazarlama elemanlarının örgütsel bağlılıkları, onların, kişisel özellikleri ve iş tatmin düzeylerine göre farklılaşmaktadır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1] Currivan, D.B. (1999). The Casual Order of Job Satisfaction and Organizational Cummitment in Models of Employee Turnover. Human Resource Management Review, 9(4), 495-524.
  • [2] Erdoğan, İ. (1997). İşletmelerde Davranış. 2. Bası. İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
  • [3] Falchion, R.L.; Croskey, J. & Daly, J.A. Job Satisfaction as a Function of Employess Communication Apprehension, Self – Esteem and Perceptions of Their Immediate Supervisors. (http://www.jamescmecroskey.com/ publications/72.htm). [19.03.2004].
  • [4] Chen, L.Y. (2004). Examining the Effect of Organization Culture and Leadership Behaviors on Organizational Commitment, Job Satisfaction and Job Performance at Small and Middle – Sized Firms of Taiwan. The Journal of American Academy of Business, 5(1&2), September, 432-438.
  • [5] Glisson, C. & Durick, M. (1988). Predictors of Job Satisfaction and Organizational Commitment in Human Service Organizations, Administrative Science Quarterly, 33(1), March, 61-81.
  • [6] Clugston, M. (2000). The Mediating Effects of Multidimensional Commitment on Job Satisfaction and Intend to Leave. Journal of Organizational Behavior, 21(4), 477-486.
  • [7] George, J.M. & Jones, G.R. (2002). Understanding and Managing Organizational Behavior, 3rd Ed. Upper Saddle River, NJ.: Prentice Hall.
  • [8] Scarpello, V. & Campbell, J. (1983). Job Satisfaction: Are all the Parts There? Personnel Psychology, 36(3), 577-600.
  • [9] Mowday, R.T.; Porter, L.W. & Steer, R.M. (1979). The Measurement of Organizational Commitment. Journal of Vacational Behavior, 14, 224-247.
  • [10] Randall, D.M. (1988). Multiple Roles and Organizational Commitment. Journal of Organizational Behavior, Oct., 9(4), 309-317.
  • [11] Bar-Hayim, A. & Berman, G.S. (1992). The Dimensions of Organizational Commitment. Journal of Organizational Behavior, July, 13(4), 379-387.
  • [12] Mathieu, A.; Bruvold, N.T. & Ritchey, P.N. (2000). Subcultural Research on Organizational Commitment With the 15 OCQ Invariant Instrument. The Journal of Personal Selling and Sales Management, Summer, 20(3), 129-138.
APA DEMİR N (2007). Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. , 167 - 175.
Chicago DEMİR Nevzat Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. (2007): 167 - 175.
MLA DEMİR Nevzat Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. , 2007, ss.167 - 175.
AMA DEMİR N Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. . 2007; 167 - 175.
Vancouver DEMİR N Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. . 2007; 167 - 175.
IEEE DEMİR N "Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma." , ss.167 - 175, 2007.
ISNAD DEMİR, Nevzat. "Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma". (2007), 167-175.
APA DEMİR N (2007). Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. ÖNERİ, 7(28), 167 - 175.
Chicago DEMİR Nevzat Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. ÖNERİ 7, no.28 (2007): 167 - 175.
MLA DEMİR Nevzat Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. ÖNERİ, vol.7, no.28, 2007, ss.167 - 175.
AMA DEMİR N Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. ÖNERİ. 2007; 7(28): 167 - 175.
Vancouver DEMİR N Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. ÖNERİ. 2007; 7(28): 167 - 175.
IEEE DEMİR N "Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma." ÖNERİ, 7, ss.167 - 175, 2007.
ISNAD DEMİR, Nevzat. "Satış ve Pazarlama Elemanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma". ÖNERİ 7/28 (2007), 167-175.