Yıl: 2007 Cilt: 7 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 267 - 277 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi

Öz:
Hangi yaşta olurlarsa olsunlar tüm insanların yeni bir konu öğrenirken çeşitli sorunlarla karşılaşmaları olağandır. Bu sorunların bazıları öğrenenlere sunulan olanaklar ve öğretenler ile ilgiliyken, bazı sorunların kaynağında tamamen öğrencilerle ilgili unsurlar yatmaktadır.Öğrenme bir süreç işidir. Süreci etkileyen etkenler ise “isteklilik” ve “kararlılık”tır. Öğrenmeye olan istek artıkça gösterilen çaba da artacak bu ise beraberinde başarıyı getirecektir. Öğrenme sürecinde gösterilen azmin en az isteklilik kadar önemli olduğu düşünülmektedir. Bilgisayar yazılımlarını öğrenirken, öğrencilerin istekliliklerinin ve kararlılıklarının, dolayısıyla kişisel çabalarının akademik başarıları ile ilişkisini incelemek amacıyla aşağıdaki çalışma yürütülmüştür. Çalışmada, öğrencilerin notları ve geliştirilen “Kişisel Çaba Anketi” aracılığıyla elde edilen bilgiler kullanılarak istatistiksel incelemeler gerçekleştirilmiş ve çeşitli öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

The Effect of Self Effort to Academic Success in Learning Computer Softwares

Öz:
In any age it is common to have some problems in learning a new topic. Some of the problems are related with the instructor and opportunities given to the students while the source of the others are just student related. Learning isa process. Factors effecting this process are “willingness” and “determination”. As willingness increases, effort also increases and this will bring success. It is the general belief that determination is as important as willingness. The aim of this study is to investigate the relation between the academic success and willingness and determination forming individual efforts in learning software programming. In the study, statistical analysis are performed using the information gathered from the developed “individual effort questionnaire” and student’s marks. Some suggestion are also presented.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1] Turanlı, E. Dil Öğreniminde İstek ve Kararlılığın Akademik Başarıyla İlişkisi. (http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/ turanli.htm). [16.09.2001].
  • [2] Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). İkinci Baskı. Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • [3] Özdamar K. (1997). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No. 1001. Eskişehir.
  • [4] Hair J.F.; Anderson, R.E.; Tahtam, R.L. & Black, C.W. (1998). Multivariate Data Analysis. New Jersey: Prentice-Hall.
  • [5] Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı Çokdeğişkenli İstatistiksel Analiz. Ankara: Cem Web Ofset Ltd. Şti.
  • [6] Everitt, B.S. & Dunn, G. (1991). Applied Multivariate Data Analysis. London: Edward Arnold.
APA ERPOLAT S, CİNEMRE N (2007). Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. , 267 - 277.
Chicago ERPOLAT Semra,CİNEMRE Nalan Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. (2007): 267 - 277.
MLA ERPOLAT Semra,CİNEMRE Nalan Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. , 2007, ss.267 - 277.
AMA ERPOLAT S,CİNEMRE N Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. . 2007; 267 - 277.
Vancouver ERPOLAT S,CİNEMRE N Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. . 2007; 267 - 277.
IEEE ERPOLAT S,CİNEMRE N "Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi." , ss.267 - 277, 2007.
ISNAD ERPOLAT, Semra - CİNEMRE, Nalan. "Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi". (2007), 267-277.
APA ERPOLAT S, CİNEMRE N (2007). Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. ÖNERİ, 7(28), 267 - 277.
Chicago ERPOLAT Semra,CİNEMRE Nalan Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. ÖNERİ 7, no.28 (2007): 267 - 277.
MLA ERPOLAT Semra,CİNEMRE Nalan Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. ÖNERİ, vol.7, no.28, 2007, ss.267 - 277.
AMA ERPOLAT S,CİNEMRE N Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. ÖNERİ. 2007; 7(28): 267 - 277.
Vancouver ERPOLAT S,CİNEMRE N Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi. ÖNERİ. 2007; 7(28): 267 - 277.
IEEE ERPOLAT S,CİNEMRE N "Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi." ÖNERİ, 7, ss.267 - 277, 2007.
ISNAD ERPOLAT, Semra - CİNEMRE, Nalan. "Bilgisayar Yazılımları Öğreniminde Kişisel Çabanın Akademik Başarıya Etkisi". ÖNERİ 7/28 (2007), 267-277.