Yıl: 2006 Cilt: 0 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 157 - 171 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi

Öz:
Günümüzde turizm faaliyetine katılan kişi sayısı artarken, buna paralel olarak turizm çeşitliliği de artmaktadır. Termal turizm, golf turizmi, inanç turizmi, yat turizmi, yayla turizmi gibi. Seçilen turizm çeşidi kapsamında, beklentiler arttıkça tercih edilebilecek turizm merkezleri de önem kazanmaktadır. Özellikle, deniz-güneş-kum turizmi için ülkemize gelmeyi düşünen turistlerin, bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek birçok turizm merkezi bulunmaktadır. Turistlerin, kendilerine en uygun turizm merkezini seçmesi oldukça zordur. Bu çalışmada, turizm merkezi seçimi sorununa Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı (AHY) ile bir çözüm önerisi sunulmuştur. Önerilen bu yaklaşımda, objektif ve sübjektif kriterler birlikte değerlendirmeye alınmıştır.
Anahtar Kelime: Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) turistler destinasyon seçimi turizm ekonomisi seyahat acentaları müşteri memnuniyeti karar verme

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Coğrafya

Tourism Centre Selection with Analytic Hierarchy Process

Öz:
Nowadays when the number of the people who participate tourism activities is increasing, tourism variation is also increasing, paralel to this. Like thermal tourism, golf tourism, belief tourism, yacht tourism, high plateau tourism, in implicit of selected tourism assortment when expectations are increasing, tourism centers are getting importance. Especially, tourists who want to come to our country for sea-sun-sand to meet their needs there are a lot of tourism centers. It is difficult that the tourists select suitable places for themselves. In this study.a solution proposal was offered to problemof tourism centers selection through Analytic Hierarchy Process (AHP). In the offered approaching objective and subjective criteria were appraised together.
Anahtar Kelime: tourists destination choice tourism economy travel agencies customer satisfaction decision making Analytic Hierarchy Process (AHP)

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Coğrafya
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BAŞLIGİL Hüseyin, (2005) "The Fuzzy Analytic Hiyerarchy Process For Software Selection Problems", Yıldız Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, C.3, İstanbul
  • DAĞDEVİREN Metin, AKAY D., KURT M.,(2004) "İş Değerlendirme Sürecinde Analitik Hiyerarşi Prosesi ve Uygulaması", Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, C.19, No.2, Ankara
  • GÜNGÖR İbrahim, İŞLER BÜYÜKER Didar, (2005) "Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Otomobil Seçimi", Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C.1, S.2, Zonguldak
  • GÜNGÖR Erol, (2002) "Mavi Bayrak Ödülünün Turizm Sektöründeki Önemi", II. Turizm Şurası Bildirileri, C.2, Ankara
  • HACIOĞLU Necdet, GÖKDENİZ Ayhan, DİNÇ Yakup (2003), Boş Zaman ve Rekre¬asyon Yönetimi, Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara
  • IŞIKÇI Yılmaz, (2002) "Türk Turizminde Alt Yapı ve Çevre", İL Turizm Şurası Bildirileri, C.2, Ankara
  • İÇÖZ Orhan (2005), Turizm Ekonomisi, Turhan Kitabevi, 3, Baskı, Ankara
  • KURUÜZÜM Ayşe, (2001) "Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve İşletmecilik Alanındaki Uygulamaları", Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.1, S. 1, Antalya
  • KWIESIELEWICZ Miroslaw, UDEN Ewa Van, (2004) "Inconsistent and Contradictory Judgements In Pairwaise Comparison Method In The AHP", Computers & Operations Research 31
  • RIZAOĞLU Bahattin (2004), Turizm Pazarlaması, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara
  • TAVMERGEN İge Pınar, MERİÇ Pınar Özdemir (2002), Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, 1. Baskı, Ankara
  • TÜRKİYE ÇEVRE EĞİTİM VAKFI Verileri 2005
  • VARGAS, L. G. (1990), "An Overview of The Analytic Hiyerarchy Process and Its Applications", European Journal Of Operational Research 48.
APA MANAP DAVRAS G (2006). Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. , 157 - 171.
Chicago MANAP DAVRAS GONCA Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. (2006): 157 - 171.
MLA MANAP DAVRAS GONCA Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. , 2006, ss.157 - 171.
AMA MANAP DAVRAS G Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. . 2006; 157 - 171.
Vancouver MANAP DAVRAS G Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. . 2006; 157 - 171.
IEEE MANAP DAVRAS G "Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi." , ss.157 - 171, 2006.
ISNAD MANAP DAVRAS, GONCA. "Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi". (2006), 157-171.
APA MANAP DAVRAS G (2006). Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(2), 157 - 171.
Chicago MANAP DAVRAS GONCA Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.2 (2006): 157 - 171.
MLA MANAP DAVRAS GONCA Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.2, 2006, ss.157 - 171.
AMA MANAP DAVRAS G Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 0(2): 157 - 171.
Vancouver MANAP DAVRAS G Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 0(2): 157 - 171.
IEEE MANAP DAVRAS G "Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi." Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.157 - 171, 2006.
ISNAD MANAP DAVRAS, GONCA. "Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı ile Turizm Merkezi Seçimi". Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (2006), 157-171.