360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği
Yıl: 2006 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 191 - 210 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği
Öz: Bu çalısmada insan kaynakları uygulamalarının güncel ve tartısmalı konularından biri olan 360 derece performans degerlendirmesi kapsamlıca incelenmis ve ampirik bir arastırma ile desteklenmistir. Çalısma 2 bölümden olusmaktadır. Teorik bilgilerin tartısıldıgı birinci bölümde, klasik anlamda performans degerlendirmesinin gerekliligi ve organizasyonlara sagladıgı yararlara kısaca yer verilerek, 360 derece performans degerlendirme ve geri bildirim sistemine geçis yapılmıs, 360 derece performans degerlendirme ve geri bildirimin klasik amir degerlendirmelerden farkı, örgüte sagladıgı avantajlar, degerlendirme sisteminde yer alan degerlendiriciler (üst, ast, çalısma arkadasları, kendi) kapsamlıca tartısılmıstır. Çalısma ikinci bölümde, bir devlet üniversitesinin mediko-sosyal merkezi birim amirlerinin yönetsel yetkinliklerini degerlendirmek üzere 360 derece performans degerlendirme ve geribildirim sisteminin gelistirildigi, uygulandıgı ve örnek rapor sonuçlarının tartısıldıgı ampirik bir uygulama ile desteklenmistir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- ARSLAN, Akın. (2003), 4.Kamu Kalite Sempozyumu 360 Derece Geri Besleme Çalıstay Dökümanları.. KalDer Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi,1-19.
- BARUTÇUGL, ismet. (2002), Performans Yönetimi, stanbul: Kariyer Yayıncılık iletisim Egitim Hizmetleri Ltd.Sti.
- BERNARDIN, H.John. ve Robert.L CARDY. (1982), “Appraisal accuracy: The ability and motivation to remember the past”, Public Personnel Management, 11, 352-357.
- BERNARDIN, H.John, DAHMUS, Sue.A. ve Gregory REDMON. (1993), "Attitudes of firtsline supervisors toward subordinate appraisals", Human Resource Management, 32 (2/3),315-324.
- DEBARE, Ilane. (1997), “360 Degree of Evaluation. More companies turning to full-circle job reviews”, San Francisco Chronicle 5 May, B-1
- ERGN, Canan. (2002), insan Kaynakları Yönetimi Psikolojik Bir Yaklasım, Ankara: Academyplus Yayınevi.
- FARH, Jiing-Lih L. ve James D. WERBEL (1986), “Effects of purpose of the appraisal and expectation of validation on self-appraisal leniency”, Journal of Applied Psychology, 71, 527-529.
- FARH, Jiing-Lih L., DOBBINS, Gregory.H. ve Bar-Shiuan CHENG. (1991), “Cultural relativity in action: A comparison of self-ratings made by Chinese and U.S. workers”, Personnel Psychology, 44, 129-147.
- FINDIKÇI, ilhami (1999), nsan Kaynakları Yönetimi, istanbul:Alfa Yayınları, 3.Baskı.
- FOX, James ve Charles KLEIN. (1996), “The 360-degree evaluation”, Public Management, 78, 20-25
- JACKSON, John. H. ve Martin. M GRELLER. (1998), “Decision Elements for Using 360 Degree Feedback”, Human Resource Planning 21(4): 18–19
- HOFSTEDE, Geert. (1980). Culture’s Consequences: International Differences in Work- Related Values. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
- McEVOY, Glenn,M. (1990), “ Public sector managers’ reactions to appraisals by subordinates”, Public Personal Management, 19 (2), 201-212.
- MILLIMAN, John.F., ZAWACKI, Robert.A., NORMAN, Carol., POWELL, Lynda. ve Jay KIRKSEY. (1994), “Companies evaluate employees from all perspectives”, Personnel Journal, 73, 99- 103.
- MOUNT, Micheal,M., JUDGE, Timothy,A., SCULLEN, Steven,E., SYTSMA, Marcia,R. ve Sarah A. HEZLETT (1998),“ Trait, rater and level effects in 360-degree performance ratings” Personel Psychology,51, 557-576.
- MUCHINSKY, Paul. M. (2000). Psychology applied to work: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (6th ed.). Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.
- MURPHY, Kevin.R., ve Jeanette.N. CLEVELAND (1995), Understanding performance appraisal: Social, Organizational and goal-based perspectives. Thousand Oaks, California: Sage Pubications.
- SÜMER, Canan,H.(2000), “Performans Degerlendirmesine Tarihsel Bir Bakıs ve Kültürel Bir Yaklasım”, 57-90. AYCAN, Zeynep. (2000). Akademisyenler ve Profesyoneller Bakıs Açısıyla Türkiye’de Yönetim, Liderlik ve insan Kaynakları Uygulamaları içinde, Ankara: Türk Psikologlar Dernegi Yayınları.
- SÜMER, Canan,H. ve BİLGİÇ, Reyhan. (2006), “Performans degerlendirmelerinde geleneksel olmayan degerlendirici kaynakların kullanımı”, Türk Psikoloji Dergisi, 21 (57), 25-40
- THORNTON, George, C. (1980), “Psychometric properties of self-appraisals of job performance”, Personnel Psychology,33,263-271
- WOHLERS, Arthur.J., HALL, Mary-Jo. ve Manuel LONDON. (1993), “Subordinates rating managers: Organizational and demographic correlates of self-subordinate aggreement”, Journal of Organizational and Occupational Psychology, 66, 263-275
- YU, Jiayuan. ve Kevin,R MURPHY. (1993) “Modesty bias in self-ratings of performance: A test of the cultural relativity hypothesis”, Personnel Psychology, 46, 357-363 www.insankaynaklari.gokceada.com/site.html www.ugurzel.com
APA | CAMGÖZ METİN S, ALPERTEN İ (2006). 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. , 191 - 210. |
Chicago | CAMGÖZ METİN Selin,ALPERTEN İ. Nurdan 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. (2006): 191 - 210. |
MLA | CAMGÖZ METİN Selin,ALPERTEN İ. Nurdan 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. , 2006, ss.191 - 210. |
AMA | CAMGÖZ METİN S,ALPERTEN İ 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. . 2006; 191 - 210. |
Vancouver | CAMGÖZ METİN S,ALPERTEN İ 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. . 2006; 191 - 210. |
IEEE | CAMGÖZ METİN S,ALPERTEN İ "360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği." , ss.191 - 210, 2006. |
ISNAD | CAMGÖZ METİN, Selin - ALPERTEN, İ. Nurdan. "360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği". (2006), 191-210. |
APA | CAMGÖZ METİN S, ALPERTEN İ (2006). 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 191 - 210. |
Chicago | CAMGÖZ METİN Selin,ALPERTEN İ. Nurdan 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13, no.2 (2006): 191 - 210. |
MLA | CAMGÖZ METİN Selin,ALPERTEN İ. Nurdan 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol.13, no.2, 2006, ss.191 - 210. |
AMA | CAMGÖZ METİN S,ALPERTEN İ 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006; 13(2): 191 - 210. |
Vancouver | CAMGÖZ METİN S,ALPERTEN İ 360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006; 13(2): 191 - 210. |
IEEE | CAMGÖZ METİN S,ALPERTEN İ "360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği." Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13, ss.191 - 210, 2006. |
ISNAD | CAMGÖZ METİN, Selin - ALPERTEN, İ. Nurdan. "360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği". Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/2 (2006), 191-210. |