Yıl: 2006 Cilt: 0 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 139 - 160 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif

Öz:
Bazı toplumlar girişimcilik konusunda yüksek performans gösterirken diğerlerinde aynı performans görülmemektedir. Sosyal bilimciler bu farkın oluşmasında kültürün oynadığı rol üzerinde durmaktadırlar. Toplumun hakim değer ve zihniyet ölçüleri olarak kültürel unsurlar, belli tutum ve davranışların oluşmasını doğrudan etkilemektedir. Girişimci edimler için kültürün verileri büyük önem taşımaktadır. Girişimciler de üyesi oldukları kültürden bağımsız, ondan ayrı bir konumda değildirler. Yaşadıkları kültürden etkilenerek, bir takım etkinlikler içine girerler. Bu çalışmada, girişimciliği çevreleyen sosyo-kültürel bağlam irdelenmekte ve girişimciliğin sosyolojik evrenine ışık tutulmaktadır. Bu çerçevede, girişimcilik-sosyal yapı ilişkisi, belirleyici faktörler ve kültürün girişimci kişilik/benlik oluşumuna etkisi açımlanmaya çalışılmaktadır.
Anahtar Kelime: psikolojik yaklaşım girişimci kültürel farklılıklar kişilik özellikleri sosyokültürel yapı girişimcilik türk toplumu sosyolojik yaklaşım davranışçı yaklaşım

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ayata, S. (1991). Sermaye Birikimi ve Toplumsal Değişim, Ankara: Gündoğan Yay.
  • Basu, A. (2003), “An Exploration of Entrepreneurial Activity among asian small Businesses in Britain”, SMEs in the Age of Globalization, Ed. David B. Audretsch, Northampton: An Elgar Reference Collection
  • Binks, M.-Vale, P. (1990). Entrepreneurship and Economic Change, McGraw-Hill Book Company.
  • Bridge, S. vd. (l998). Understanding Enterprise, Entrepreneurship And Small Business, London: Macmillan Business.
  • Busenits, L.W.-Lau, C. (l997), “A Cross-cultural Cognitive Model of New Venture Creation”, Entrepreneurship Theory and Practice, 20 (4).
  • Bygrave W- Minniti, M. (2000) “The Social Dynamics of Entrepreneurship” Entrepreneurship Theory and Practice, 24 (3).
  • Chell, E. vd. (l99l). The Entrepreneurial Personality Consept, Cases and Categories, London: Routledge Pub.
  • Das, T.K- Teng, B.S. (1997). “Time and Entrepreneurial Risk Behaviour”, Entrepreneurship Theory and Practice, 22 (2).
  • Erol, Metin (2002), Sanayileşme ve Ekonomik Gelişmenin Sosyolojisi, Ank: Nobel Yayınları
  • Ertübey, N.Ö. (l992). “Ege Bölgesi Girişimci Profili Ön Çalışması (Modernleşmeci Ölçütlerle Girişimci Kavramı)” Ege Üni. Sosyoloji Dergisi, Sayı 2
  • Gibb, A.A. (l987). “Enterprise Culture- Its Meaning and Implications for Education and Traing”, Journal of European Industrial Traing, Vol.11
  • Gibb, A.A.-Ritchie, J. (l982). “Understanding the Process of Starting a Small Business” European Small Business Journal, l.l
  • Giddens, A.(2000), Sosyoloji, Ankara: Ayraç Yayınları
  • Hisrich, R. D. Peters, M. (2001). Entrepreneurship, 5th Ed., McGraw-Hill Higher
  • Hofstede, G. (1984). Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values. Newbury Park, Sage Publications
  • Hofstede, G. (l980). “Motivation and Leadership”, Organizational Dynamics, l980/2
  • Hofstede, G. (l994). Culture and Organizations, London: HarperCollins
  • Jahoda, M. (l993), "Socialization", Blackwell Dictionary of Twentieth-Century Social Thought, (Ed.) W. Outwhite ve T. Bottomore, Ref H41 B53 USA
  • Johnson, B.R. (l990). “Toward A Multidimensional Model of Entrepreneurship: The Case of Achievement Motivation and the Entrepreneur”, Entrepreneeurship Theory and Practice, l4 (3)
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Kültürel Psikoloji. Kültür Bağlamında İnsan ve Aile, İstanbul: Evrim Yayınları
  • Keyder, Ç. (l983). Toplumsal Tarih Çalışmaları, Ankara: Dost Yayınları
  • Lau, T.K.- Chan, K.F. (l994) “The Incident Method-Alternative Way of Studying Entrepreneurial Behaviour”, Irish Business and Administative Research, 15.
  • Mardin, Ş. (l992). Jön Türklerin Siyasi Fikirleri (l895-l908), İst: İletişim Yay
  • Morrison, A. (2000) “Entrepreneurship: What Triggers It?”, International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, 6 (2).
  • Naffziger, D. (l995),”Entrepreneurship: A Person Based Theory Approach” Advances in Entrepreneurship, Firm Emergence, And Growth, Volume 2, JAI Pres
  • Özcan, G. B. (l995), Small Firms and Local Economic Development: Entrepreneurship in Southern Europe and Turkey, Aldershot: Avebury, Pub.
  • Pillis, E.G. (l998), “Achievement Got To Do With It? The Role Of National Culture in The Relationship Between Entrepreneurship and Achievement Motivation”, Working Paper: http://www.babson.edu/entrep/fer/papers98
  • Prens Sabahattin (l965). Türkiye Nasıl Kurtarılabilir, (Çev. M.Sencer), İst: Elif
  • Sargut, S.(2001), Kültürlerarası Farklılaşma ve Yönetim, Ankara: İmge Kitabevi
APA AYTAÇ Ö (2006). Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. , 139 - 160.
Chicago AYTAÇ Ömer Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. (2006): 139 - 160.
MLA AYTAÇ Ömer Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. , 2006, ss.139 - 160.
AMA AYTAÇ Ö Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. . 2006; 139 - 160.
Vancouver AYTAÇ Ö Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. . 2006; 139 - 160.
IEEE AYTAÇ Ö "Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif." , ss.139 - 160, 2006.
ISNAD AYTAÇ, Ömer. "Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif". (2006), 139-160.
APA AYTAÇ Ö (2006). Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(15), 139 - 160.
Chicago AYTAÇ Ömer Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.15 (2006): 139 - 160.
MLA AYTAÇ Ömer Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.15, 2006, ss.139 - 160.
AMA AYTAÇ Ö Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006; 0(15): 139 - 160.
Vancouver AYTAÇ Ö Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006; 0(15): 139 - 160.
IEEE AYTAÇ Ö "Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif." Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.139 - 160, 2006.
ISNAD AYTAÇ, Ömer. "Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2006), 139-160.