Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi

Yıl: 2007 Cilt: 0 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 13 - 24 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi

Öz:
Problem çözme, yalnızca matematik derslerinin amaçları arasında değil, bütün derslerin amaçları arasında yer almaktadır. Bu nedenle problem ve problem çözmenin yapısı ile problem çözmede başarının artırılması pek çok eğitimci tarafından üzerinde çalışılan bir konudur. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; öğrencilerin sözel problemleri çözerken sergiledikleri yaklaşımlar ve coğrafi bölgelere göre öğrencilerin başarı oranlarının araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklemi; Türkiye’nin her bölgesinden, o bölgeyi temsil edebilme özelliğine sahip yedi ilden, 6. ve 7. sınıf öğrencilerinden oluşan 485 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada; 5’erli gruplardan oluşan üç tip soru öğrencilere yöneltilmiştir. Birinci kategoride; S-problemleri, ikinci kategoride; TÇ-ÇT problemleri ve üçüncü kategoride; G-problemlerinden oluşmaktadır. S-problemlerinde öğrencilerin fazla güçlük yaşamadıkları, TÇ-ÇT problemlerinde ise belli anahtar kavramların ezberlenmesi sonucunda problem çözümünde işlem belirlemede hata yapıldığı görülmüş, G-problemlerinde öğrencilerin başarılarının çok düşük olduğu ve coğrafi bölgelerdeki başarı oranlarının bu hatalara etkisinin olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelime: ilk öğretim öğrencileri matematik dersleri sözel problemler matematik başarısı öğrenme başarısı coğrafi bölgeler problem çözme coğrafi dağılım

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Approaches Shown by Students During Solving Verbal Math Problems and the Examination of Students Success Ratio According to Geographical Regions

Öz:
Problem solution is included not only among the aims of mathematics lessons; but also those of all others courses. For this reason, a problem and the structure of problem solution and the increasing of success in problem solution is a subject which has been studied by many educators. In this direction, the aim of this study is that the approaches shown by students during solving verbal Math problems and the students’ success ratio according to geographical regions has been researched. The sample of the study; it constitutes of 485 students at 6. and 7. classes from all regions of Turkey and from seven cities that can present each of these regions. In the research, the students have been asked three types of questions made up groups of 5. In the first category, S- problems, in the second category TÇ-ÇT problems, and in the third category G- problems take place. It is seen that students did not have so much difficulty in S-problems, mistakes were made in determining operations for problem solution because of memorizing certain essential concepts in TÇ-ÇT problems, the succession ratio of students is very low in G problems and to be don’t effect of students success ratio in geographical regions on this mistakes.
Anahtar Kelime: geographical regions problem solving geographic distribution primary school students mathematics lessons word problems mathematics achievement learning achievement

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aydoğdu, T. And Olkun, S. (2004). İlköğretim öğrencilerinin toplama-çıkarma içeren standart sözel problemlerde işlem seçme başarıları,Eurasion Journal of Educational Research, 16, pp, 27-38.
  • Butler, D. L., & Winne, P. H. (1995). Feedback and self-regulated learning: A theoretical synthesis. Review of Educational Research, 65, 245–281.
  • Carpenter, T. P., Lindquist. M., Matthews, W.. & Silver. E. A. (1983). Results of the third NAEP mathematics assessment: Secondary school. Mathematics Teacher, 76, 652-659
  • Carver, C. S., & Scheier, M. F. (1990). Origins and functions of positive and negative affect: A control-process view. Psychological Review, 97, 19–35.
  • Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Cebirsel Sözel Problemleri Denklem Olarak Yazarken Kullandıkları Stratejilerin Belirlenmesi. Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi. http://www.matder.org.tr
  • Greer, B. (1993). The modeling perspective on wor(l)d problems. Journal of MuthematicalBehuvior1.2 , 239-250.
  • Herscovics, N.& Kieran, C. (1980). Constructing Meaning for The Concept of Equation. Mathematics Teacher. November, 572-58
  • Karataş, İ. ve Güven, B. 2004. 8. Sınıf Öğrencilerinin problem çözme becerilerinin belirlenmesi: Bir Özel Durum Çalışması, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 163
  • Kılıç, D. and Samancı, O. (2005). “İlköğretim okullarında okutulan sosyal bilgiler dersinde problem çözme yönteminin kullanılışı”. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:11, 100-112.
  • MacGregor, M. ve Stacey, K. (1996). Learning to Formulate Equations for Problems. PME 20, July 8-12, Valencia, Spain, vol 3, 289-303.
  • Mayer,R.E., (1982) The Psychology of Mathematical problem solving. In F.K. Lester&Garofalo(Eds), Mathematical problem solving: Issues in research(1-13). Philadelpia:Franklin Institute Press.
  • Reusser, K. ve Stebler, R.1997. Every word problem has a solution : The social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, Vol:7, No:4, s.309-327.
  • Sabella, M.S. and Redish, E. F. (1995). “Student understanding of topics in linear algebra”, Physics Education Research Group Unıversity of Maryland Physics Departmant College Park, 1-6,
  • Stacey, K. ve MacGregor, M. (2000). Learning the Algebraic Method of Solving Problems. Journal o Mathematıcal Behavir, 18 (2), 149-167.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı(2005). “İlköğretim Matematik Dersi Öğretim programı ve Klavuzu, 6-8. Sınıflar”, 10-11.
APA soylu y (2007). Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. , 13 - 24.
Chicago soylu yasin Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. (2007): 13 - 24.
MLA soylu yasin Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. , 2007, ss.13 - 24.
AMA soylu y Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. . 2007; 13 - 24.
Vancouver soylu y Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. . 2007; 13 - 24.
IEEE soylu y "Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi." , ss.13 - 24, 2007.
ISNAD soylu, yasin. "Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi". (2007), 13-24.
APA soylu y (2007). Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 13 - 24.
Chicago soylu yasin Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.24 (2007): 13 - 24.
MLA soylu yasin Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.24, 2007, ss.13 - 24.
AMA soylu y Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 13 - 24.
Vancouver soylu y Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 13 - 24.
IEEE soylu y "Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.13 - 24, 2007.
ISNAD soylu, yasin. "Öğrencilerin Sözel Problemleri Çözerken Sergiledikleri Yaklaşımlar ve Coğrafi Bölgelere Göre Başarı Oranlarının İncelenmesi". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2007), 13-24.