Yıl: 2007 Cilt: 0 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 43 - 54 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi

Öz:
Bu araştırma, çocukların yaşadıkları evin yapısının ilköğretime hazır bulunuşluk düzeyleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 5, 5.5, 6 yaş 300 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, çocukların yaşadığı evin yapısına ait bilgileri içeren 5 sorudan oluşan anket formu ile “Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği”nin Gelişim ve Uygulama formları kullanılmıştır. Bulgular t test ve tek boyutlu varyans analizi uygulanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak okul öncesi dönem çocuklarının evin yapısı ile ilgili bir çok değişkenin bu çocukların ilköğretime hazır bulunuşluğunda farklılıklara yol açtığı saptanmıştır. Bu nedenle çocukların yaşadıkları evin yapısıyla ilgili söz konusu değişkenlerin elden geldiğince iyileştirilmesi konusunda anne babaların ve eğitimcilerin bilgilendirilmesi ilköğretime hazır olma bakımından önem kazanmaktadır.
Anahtar Kelime: fiziksel ortam fiziksel ev yapısı okul öncesi çocuklar ilk öğretim ilköğretime hazır bulunuşluk

Konular: Aile Çalışmaları

The Effects of Structural Qualities of House on School Readiness of 5-6 Year-Old Children

Öz:
This study has been conducted to evaluate the effects of structural qualities of house on children’s readiness to primary school. The sample of the study consisted of 300 children in the ages of 5, 5.5, and 6 years old. The data was gathered through a survey form which consisted of 5 questions and Development and Implementation forms of the “Marmara Scale for Primary School Readiness”. The results have been analyzed using t test and single dimensional variance analysis. Consequently, it has been decided that a number of variables related to structural qualities of house of pre-school children lead to differences in primary school readiness. For this reason, educating parents and teachers about improving the variables which are mentioned related with structural qualities of children’s house carry importance in terms of primary school readiness.
Anahtar Kelime: primary education primary school readiness physical environment structural qualities of house preschool children

Konular: Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bowman, B.T., Donovan, M.S., Burns, M.S. (2001). Eager to learn. Washington, DC: Academy Press.
  • Duncan, G. J., Brooks-Gunn, J. And Klebanov, P. K., (1994). Economic deprivation and early childhood development. Child Development, vol. 65, pp. 286-318.
  • ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education Urbana I. ERIC Identifier:- ED389475.
  • Farver, J.A.M., Xu, Y., Eppe, S. Ve Lonigan, C.J. (2006). Home environments and young Latino children’s school readiness. Early Childhood Research Quarterly, vol.21, 2, pp. 196-212.
  • Halle, Z. Ve Zaff, C. (2000). School readiness: Helping communities get children ready for school and schools ready for children. Research Brief. Ed: Carol Emig. Washington: Child Trends Social Science Research.
  • Hannon, P., Weınberger, J. Ve Nutbrown, C. (1991). A study of work with parents to promote early literacy development. Research Papers in Education, V.6 No:2, pp.77-97.
  • Kappan, D. (1994). The transition to school: Why the first few years matter for pre-school education . Bloomington, vol.76, 3, pp.194-200.
  • Katz, L.(1991). Readiness: Children and schools. ERIC Digest: ED330495.
  • Landesman, S. And Ramey, C.T. (1989). Developmental psychology and mental retardation: Integrating scientific principles with treatment practices, American Psychologist, vol. 44, pp. 409-415.
  • Landry, S. Swank, P. R., Smith, K. E., Assel, M. A. And Gunnewig, S. B. (2006). Enhancing early literacy skills for preschool children: Bringing a professional development model to scale. Journal of Learning Disabilities, v.39, 4, pp.306-24.
  • Leventhal, T., Senler- O Hagan, M. B., Brooks-Gunn, J., Bingenheimer, J.B. and Earls, F. J. (2004). The homelife interview from the Project on human development in Chicago neighborhoods: Assessment of parenting and home environment for 3- to 15- year-olds. Parenting: Science and Practice, v.4,2-3, pp.211-41.
  • Love, J. M. et al. (1992). Final report of the national transition study: Transitions to kindergarten in American Schools. Portsmouth. N.H.: RMC Research Corporation.
  • McLoyd, V.C. (1998). Socioeconomic disadvantage and child development. American Psychologist, vol.53, pp. 185-204.
  • Ramey, S. L. And Ramey, C.T. (1992). Early educational intervention with disadvantaged children - to what effect?. Applied and Preventive Psychology,vol. 1, pp. 131-40.
  • Raver, C.C. ve Knitzer, J. (2002). Ready to enter: What research tells policy makers about strategies to promote social and emotional school readiness among three and four year olds. Washington, DC: National Center for Children in Poverty.
  • Tepperman, J. (2000). Preschool builds school readiness. BANANAS, National Association for the Education of Young Children. Children's Advocate, Action Alliance for Children.
  • Unutkan, Ö. P. (2003). Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeğinin geliştirilmesi ve Standardizasyonu. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Walker, D. et all. (1994). Predictions of school outcomes based on early language production and socioeconomic factors. Child Development, vol. 65, pp. 606-21.
  • Zill, N. ve diğerleri. (1995). School readiness and children's developmental status. ERIC Digest.
APA UNUTKAN POLAT Ö (2007). 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. , 43 - 54.
Chicago UNUTKAN POLAT Özgül 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. (2007): 43 - 54.
MLA UNUTKAN POLAT Özgül 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. , 2007, ss.43 - 54.
AMA UNUTKAN POLAT Ö 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. . 2007; 43 - 54.
Vancouver UNUTKAN POLAT Ö 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. . 2007; 43 - 54.
IEEE UNUTKAN POLAT Ö "5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi." , ss.43 - 54, 2007.
ISNAD UNUTKAN POLAT, Özgül. "5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi". (2007), 43-54.
APA UNUTKAN POLAT Ö (2007). 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 43 - 54.
Chicago UNUTKAN POLAT Özgül 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.24 (2007): 43 - 54.
MLA UNUTKAN POLAT Özgül 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.24, 2007, ss.43 - 54.
AMA UNUTKAN POLAT Ö 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 43 - 54.
Vancouver UNUTKAN POLAT Ö 5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 43 - 54.
IEEE UNUTKAN POLAT Ö "5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.43 - 54, 2007.
ISNAD UNUTKAN POLAT, Özgül. "5-6 Yaş Çocuklarının Yaşadıkları Evin Yapısının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2007), 43-54.