Yıl: 2007 Cilt: 0 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 70 - 78 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı

Öz:
Bu çalışma, edebi metinler kullanılarak coğrafya öğretiminin yapılabileceğini ve bu materyaller ile fayda sağlanabileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Genel olarak, edebi metinler öğretimin her kademesinde farklı derslerde kullanılmakla birlikte coğrafya öğretiminde geri planda kalmıştır. Birçok derste olduğu gibi coğrafya öğretiminde de ana materyal ders kitaplarıdır. Farklı yardımcı materyaller kullanılmasının yanında edebi metinler bunlar arasında yer bulamamıştır. Oysa edebi metinler kullanılarak hem dersler arası aktarım sağlanabilir hem de öğrencinin okuduğunu anlama, analiz etme ve bağ kurma yeterliliği desteklenmiş olur. Tarama metodu kullanılarak yapılan çalışmada öncelikle edebi metinlerin öğretimde kullanımına bakılmış ve coğrafya öğretiminde kullanılabilirliği örnek kullanımlar sunularak kanıtlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, yeni müfredat programı kapsamında hazırlanan coğrafya ders kitaplarında kullanılmış metin örnekleri incelenerek okuma eğitimi ve coğrafya öğretiminin genel amaçları kapsamında değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime: öğretim programı müfredat programları edebi metinler coğrafya öğretimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Usage of Literary Texts in Geography Teaching

Öz:
This study aims to be able to teach geography by using liteary texts and exhibit usefulness of them. Generally, literary texts are used with different lessons in each grade of education but it is in the background in geography teaching. Coursebooks are the chief material in geography teaching like many lessons. With the usage of different subsidiary books ,literary texts can’t take part in among them. However, both transfer inter lessons can be provided and student’s comprehension, analysis, relation competence are supported by the usage of literary texts. It is primarily examined by the usage of literary texts in the study using scanning method and its utility in geography teaching was able to proved showing sample usages. Furthermore, it is evaluated within the scope of reading education and general objectives of geography teaching by examining text samples used in geography course books contaning new curriculum.
Anahtar Kelime: literary texts geography teaching education program curriculum frameworks

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZTÜRK Ç (2007). Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. , 70 - 78.
Chicago ÖZTÜRK Çağrı Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. (2007): 70 - 78.
MLA ÖZTÜRK Çağrı Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. , 2007, ss.70 - 78.
AMA ÖZTÜRK Ç Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. . 2007; 70 - 78.
Vancouver ÖZTÜRK Ç Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. . 2007; 70 - 78.
IEEE ÖZTÜRK Ç "Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı." , ss.70 - 78, 2007.
ISNAD ÖZTÜRK, Çağrı. "Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı". (2007), 70-78.
APA ÖZTÜRK Ç (2007). Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 70 - 78.
Chicago ÖZTÜRK Çağrı Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.24 (2007): 70 - 78.
MLA ÖZTÜRK Çağrı Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.24, 2007, ss.70 - 78.
AMA ÖZTÜRK Ç Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 70 - 78.
Vancouver ÖZTÜRK Ç Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 70 - 78.
IEEE ÖZTÜRK Ç "Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.70 - 78, 2007.
ISNAD ÖZTÜRK, Çağrı. "Coğrafya Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2007), 70-78.