Yıl: 2007 Cilt: 6 Sayı: 6 Sayfa Aralığı: 459 - 464 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri

Öz:
Özet: Tanımlayıcı bir araştırma olarak planlanan bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin klinik öğretimleri sırasında, hemşirelerin kendi sorumluluklarına ve öğrencilerin çalışma sistemlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, GATA eğitim hastanesinde görev yapan hemşireler, örneklemini ise Aralık 2005 tarihinde hafta içi gündüz vardiyasında (08:00-17:00) çalışan ve çalışmayı kabul eden 165 hemşire oluşturmuştur. Veri toplamak için, literatür taraması sonucunda araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Bu formda hemşirelerin, öğrencilerin klinik öğretimleri sırasında kendi sorumluluklarına, öğrencilerin çalışma sistemlerine, rol modeli olma konusundaki görüşlerine ve klinik öğretimden sorumlu olunması gereken personelle ilgili prensipleri içeren maddeler yer almaktadır. Verilerin analizinde yüzdelik oranlar ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmada hemşirelerin %66,1’i dersin öğretim elemanının, %23.6’sı ise kendilerinin klinik öğretim sırasında öğrencilerden birinci derecede sorumlu olması gerektiğini belirtmişlerdir. Klinikte öğrenci hemşire bulunmasını hemşirelerin %32.1’i hasta bakım kalitesini ve %32.1’i iş doyumlarını artırdığını bunun yanında %49.1’i hastaya ayırdıkları zamanı kısıtlamadığını ve %44.8’i iş yüklerini artırmadığını belirtmişlerdir. Hemşirelerin %65.8’i öğrencilerin hasta merkezli çalışmaları gerektiğini ifade etmiş, %77.6’sı klinik öğretimde kendilerini öğrenciler için iyi bir rol modeli olarak gördüklerini belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime: Modeller, hemşirelik Öğrenciler, hemşirelik Hemşire değerlendirmesi Öğretim Anketler Eğitim, hemşirelik

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik Davranış Bilimleri

Reflection of the nurses on their responsibilities and the students’ working system during clinical teaching

Öz:
Abstract: In this descriptive study, we aimed to determine the views of nurses on their responsibilities and the students’ working system during student clinical teaching. The study universe consisted of nurses working at the Gulhane Military Medical Faculty training hospital while the study sample consisted of 165 nurses working the day shift (08:00-17:00) on weekdays during December 2005 and willing to participate in the study. We used the survey form developed by the researchers following a literature survey to collect the data. This form contained items on the nurses’ own responsibilities during the clinical teaching of the students, the working system of the students, their views on being role models and the principles regarding the staff responsible for clinical teaching. Percentages and the chi-square test were used for the analysis of the data. Within the context of the research, 66,1% of the nurses have stated that the course instructor should possess the primary responsibility for the students during the clinical study while some 23,6% of the nurses expressed that the responsibility belonged to themselves. According to the 32,1% of the nurses, the presence of intern nurses in the clinic would increase patient care quality while 32,1% of them indicated an increase in job satisfaction; 49,1% of them expressed that it would not constitute a limitation of time allocated to the patient care and finally 44,8% of them stated that this presence of intern nurses would not increase their workload. 65,8% of the nurses have implied that students should conduct their studies as patientcentric, while 77,6% of them expressed that they would see themselves as the perfect role model for their students during the clinical teachings
Anahtar Kelime: Teaching Questionnaires Education, Nursing Models, Nursing Students, Nursing Nursing Assessment

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1 Çavuşoğlu H. Klinik öğretim I. Türk Hemşireler Dergisi. 1991;41:21-24.
  • 2 Donaldson JH, Carter C. The value of role modelling: Perceptions of undergraduate and diploma nursing (adult) students. Nurse Education in Practice. 2005;5:353-359.
  • 3 Tiwari A, Lam D, Yuen KH, Chan R, Fung T, Chan S. student learning in clinical nursing education: Perceptions of the relationship between assessment and learning. Nurse Education in Practice. 2005;25:299-308.
  • 4 Burns I, Paterson IM. Clinical practice and placement support: Supporting learning in practice. Nurse Education in Practice. 2005;5:3-9.
  • 5 Mannix J, Faga P, Beale B, Jockson D. Towards sustainable models for clinical education in nursing: an on-going conversation. Nurse Education in Practice. 2006;6:3-11.
  • 6 Clarke DJ, Copeland L. Developing nursing practice through work-based learning. Nurse Education in Practice. 2003;3:236-244.
  • 7 Sibson L, Machen I. Practice nurses as mentors for student nurses: An untapped educational resource? Nurse Education in Practice. 2003; 3: 144-154.
  • 8 Çavuşoğlu H. Klinik öğretim II. Türk Hemşireler Dergisi. 1991;41:25-28.
  • 9 Cope P, Cuthbertson P, Stoddart B. Situated learning in the practice placement. Journal of Advanced Nursing. 2000;31(4):850-856.
APA AKYÜZ A, TOSUN N, YILDIZ D, KILIÇ A (2007). Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. , 459 - 464.
Chicago AKYÜZ Aygül,TOSUN NURAN,YILDIZ DILEK,KILIÇ Ayşe Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. (2007): 459 - 464.
MLA AKYÜZ Aygül,TOSUN NURAN,YILDIZ DILEK,KILIÇ Ayşe Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. , 2007, ss.459 - 464.
AMA AKYÜZ A,TOSUN N,YILDIZ D,KILIÇ A Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. . 2007; 459 - 464.
Vancouver AKYÜZ A,TOSUN N,YILDIZ D,KILIÇ A Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. . 2007; 459 - 464.
IEEE AKYÜZ A,TOSUN N,YILDIZ D,KILIÇ A "Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri." , ss.459 - 464, 2007.
ISNAD AKYÜZ, Aygül vd. "Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri". (2007), 459-464.
APA AKYÜZ A, TOSUN N, YILDIZ D, KILIÇ A (2007). Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(6), 459 - 464.
Chicago AKYÜZ Aygül,TOSUN NURAN,YILDIZ DILEK,KILIÇ Ayşe Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 6, no.6 (2007): 459 - 464.
MLA AKYÜZ Aygül,TOSUN NURAN,YILDIZ DILEK,KILIÇ Ayşe Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, vol.6, no.6, 2007, ss.459 - 464.
AMA AKYÜZ A,TOSUN N,YILDIZ D,KILIÇ A Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni. 2007; 6(6): 459 - 464.
Vancouver AKYÜZ A,TOSUN N,YILDIZ D,KILIÇ A Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni. 2007; 6(6): 459 - 464.
IEEE AKYÜZ A,TOSUN N,YILDIZ D,KILIÇ A "Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri." TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6, ss.459 - 464, 2007.
ISNAD AKYÜZ, Aygül vd. "Klinik öğretimde hemşirelerin, kendi sorumluluklarına ve hemşirelik öğrencilerinin çalışma sistemine ilişkin görüşleri". TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 6/6 (2007), 459-464.