Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi

Yıl: 2007 Cilt: 32 Sayı: 143 Sayfa Aralığı: 55 - 67 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) ilköğretim ve öğretmen eğitimi programları ile bütünleştirmesi sürecindeki farklılıkları ve benzerlikleri incelemektir. Araştırma 2004 yılından önce Avrupa Birliği’ne üye 15 ülkeyi ve Türkiye’yi kapsamaktadır. Veriler resmi dokümanlar, raporlar ve Türkiye ile Avrupa Birliği ülkelerinde ilgili kurum ve kuruluşların kaynaklarından toplanmıştır. Araştırma bulguları, eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerine verilen önemin hem Türkiye’de hem de Avrupa Birliği ülkelerinde arttığını göstermektedir. İlköğretim düzeyinde, bilgi ve iletişim teknolojileri çoğu Avrupa ülkelerinin programlarında zorunlu olmasına karşın, Türkiye’de halen ilköğretim programında zorunlu değildir. Avrupa Birliği ülkelerinin yarıdan fazlasında bilgi ve iletişim teknolojileri hizmet öncesi öğretmen eğitimi programında zorunlu olmasına karşın, bununla ilgili asgari koşul belirtilmemektedir. Türkiye’de hizmet öncesi öğretmen eğitimi programında bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin zorunlu iki ders mevcuttur.
Anahtar Kelime: ilk öğretim programı Avrupa Birliği temel eğitim öğretmen eğitimi bilgi teknolojileri iletişim teknolojileri Türkiye

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

ICT Integration in Primary Education and Teacher Education Programs in Turkey and in EU Countries

Öz:
The main purpose of this study is to investigate the differences and similarities between the EU countries’ and Turkey’s integration of information and communication technologies (ICT) into primary education curricula and teacher education programs. Fifteen EU countries which became members before 2004 and Turkey are included in the study. The data for the study were gathered from official documents and related resources. The results show that the importance of ICT in education is increasing both in Turkey and in the EU countries. Learning about ICT has become an integral part of the compulsory curriculum in most EU countries. However, in Turkey, ICT is not included in the compulsory curriculum in primary education. Even though ICT was compulsory in more than half of the EU countries’ preservice teacher education programs, there was no minimum standard related with this issue. In Turkey, two ICT related courses were compulsory in preservice teacher education programs
Anahtar Kelime: teacher education information technologies communication technologies Turkey primary education curriculum European Union elementary education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Akbaba-Altun, S. (2006). Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey. EducationalTechnology & Society, 9 (1), 176-187.
  • Asan, A. (2002). Pre-service teachers’ use of technology to create instructional materials: a school-college partnership. Journal of Information Technology for Teacher Education, 11(2), 217-232.
  • Askar, P., Usluel, Y. K. & Mumcu, F. K. (2006). Logistic Regression Modeling for Predicting Task-Related ICT Use inTeaching. Educational Technology & Society, 9 (2), 141-151.
  • BECTA. (1998). How learning is changing: Information and communications technology across Europe. Coventry: British Educational Communications and Technology Agency. retrieved November, 2002, from http://www.eenet.org.
  • BECTA. (2001). Computers for teachers: an evaluation of Phase 1: Survey of recipients. Coventry: British Educational Communications and Technology Agency, retrieved November, 2002, from http://cft.ngfl.gov.uk.
  • Betz, M K. & Mithchell, J. W. (1996). Education technology in teacher education: Curricular space required. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4):181-196.
  • Carbonaro, M. (1997). Making technology an integral part of teaching: The development of a constructionist multimedia course for teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 5(4):255-280.
  • Çınar, A. (2002). Teachers’ computer use at basic education schools: Identifying contributing factors. Unpublished master’s thesis, METU, Ankara.
  • EUROPEAN COMMISSION. (2002a). Towards a knowledge based Europe: The european union and the information society. European Communities, retrieved January, 2003, from http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/36/en.doc.
  • EUROPEAN COMMISSION. (2002b). Education and training in Europe: Diverse systems, shared goals for 2010. European Communities, retrieved September, 2004, from http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/educ-training/en.pdf.
  • EURYDICE. (2000). Information and communication technology in the education systems in Europe. European Commission. Brussels, retreived November, 2002, from http://oraprod.eurydice.org/ portal/page?_pageid=217,163560&_dad=portal&_schema=PORTAL&sortByCol=5.
  • EURYDICE. (2001a). Basic indicators on the incorporation of ICT into European education systems – Facts and figures. European Commission. Brussels, retreived November, 2002, from http://oraprod.eurydice.org/portal/page?_pageid=196,160677&_dad=portal&_schema=PORTAL&pubid=027EN.
  • EURYDICE. (2001b). Information and communication technology in european education systems. European Commission. Brussels, retreived November, 2002, from http://oraprod.eurydice.org/ ressources/eurydice/pdf/0_integral/020EN.pdf.
  • EURYDICE. (2004). Key data on information and communication technology in schools in Europe. European Commission. Brussels, retreived November, 2002, from http://194.78.211.243/Documents/ KDICT/en/FrameSet.htm.
  • HEC. (1998). Reorganization of Teaching Training Programs of Faculties of Education. Ankara, Turkey.
  • Kocaoluk, F. & Kocaoluk, M. Ş. (2000). İlköğretim okulu programı 1-8 (Curriculum of Primary Education 1-8). İstanbul: Kocaoluk Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1998). İlköğretim okulları seçmeli bilgisayar dersi 1-2-3-4-5 öğretim programı, Tebliğler Dergisi, 61(2492).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2001). National Education at the beginning of 2002, retrieved December, 2002, from http://www.meb.gov.tr.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002). Eğitim teknolojileri sayısal verileri (Numerical Data of Educational Technology). Ankara: Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı İLSİS Bilgi Bankası (Data Bank of Ministry of National Education), retrieved January, 2003, from http://www.meb.gov.tr.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006a). Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Tarafından Yürütülmekte Olan Projeler, retrieved January, 2006, from http://www.egitek.meb.gov.tr/KapakLink/Projeler/Yurutulen Projeler.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006b). MEB İnternete Erişim Projesi, , retrieved January, 2006, from http://www.bem.meb.gov.tr/ADSL/istatistik.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006c). Temel Eğitim Projesi 2. Faz BTS Okul Listeleri, retrieved January, 2006, from http://www.iogm.meb.gov.tr/pages.php?page=haber&id=101.
  • OECD. (2004). Learning for Tomorrow’s World First Results from PISA 2003, retreived December, 2005 from http://www.oecd.org/dataoecd/1/60/34002216.pdf.
  • Parker, D. R. (1997). Increasing faculty use of Technology in teaching and teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 5 (2/3):105-115.
  • Schware, R. & Jaramillo, A. (2004). Technology in Education: the Turkish Experiment, The World Bank Report, retreived October, 2004 from http://www.worldbank.org/html/fpd/technet/turk-ed.htm.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, S. (2000). Furnishing Pre-service Teachers with IT Skills: Hope or Hype. In Willis, D. A., Price, J. D., and Willis J. (Ed.), Society for Information Technology & Teacher Education Conference 2000. (pp. 928-933). San Diego, California: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Yıldırım, S. (2001). Current Utilization of Information Technology in the Turkish Education System: Issues and Obstacles. Paper presented at the seminar “Learning and Teaching in the Communication Society” of Council of Europe, Strasbourg.
APA YILDIRIM Z, Goktas Y (2007). Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. , 55 - 67.
Chicago YILDIRIM Zahide,Goktas Yuksel Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. (2007): 55 - 67.
MLA YILDIRIM Zahide,Goktas Yuksel Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. , 2007, ss.55 - 67.
AMA YILDIRIM Z,Goktas Y Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. . 2007; 55 - 67.
Vancouver YILDIRIM Z,Goktas Y Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. . 2007; 55 - 67.
IEEE YILDIRIM Z,Goktas Y "Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi." , ss.55 - 67, 2007.
ISNAD YILDIRIM, Zahide - Goktas, Yuksel. "Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi". (2007), 55-67.
APA YILDIRIM Z, Goktas Y (2007). Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 32(143), 55 - 67.
Chicago YILDIRIM Zahide,Goktas Yuksel Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. Eğitim ve Bilim 32, no.143 (2007): 55 - 67.
MLA YILDIRIM Zahide,Goktas Yuksel Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. Eğitim ve Bilim, vol.32, no.143, 2007, ss.55 - 67.
AMA YILDIRIM Z,Goktas Y Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. Eğitim ve Bilim. 2007; 32(143): 55 - 67.
Vancouver YILDIRIM Z,Goktas Y Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi. Eğitim ve Bilim. 2007; 32(143): 55 - 67.
IEEE YILDIRIM Z,Goktas Y "Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi." Eğitim ve Bilim, 32, ss.55 - 67, 2007.
ISNAD YILDIRIM, Zahide - Goktas, Yuksel. "Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT'nin Bütünleştirilmesi". Eğitim ve Bilim 32/143 (2007), 55-67.